• Latest news

    PEUGEOT VERA

    PEUGEOT VERA - štedljivi koncept




    slika



    Koncept automobili najčešće imaju kratku karijeru. Na salonima automobila u Parizu, Ženevi i Frankfurtu koncept automobili pojavljuju se i nagovještavaju tok auto industrije u narednom periodu.



    slika



    Zbog naftne krize sedamdesetih godina dvadesetog vijeka, a samim tim vrtoglavih povećanja cijena goriva proizvođači su nastojali da proizvode efikasnije automobile.

    Ovim putem je krenuo i Peugeot još početkom osamdesetih godina predstavljanjem koncepta Vera. Vera je akronim za Véhicule Econome de Recherche Appliquée - Applied Research Economy Vehicle – Vozilo za primjenjeno istraživanje.



    slika



    Ugovor o razvoju energetski efikasnog vozila sklopljen je 1978. godine između Peugeota i Komisije za energiju pri francuskoj vladi.

    Peugeot se nije odlučio za razvoj potpuno novog koncept automobila, već je iskoristio postojeći model koji je pripadao srednjoj klasi pod oznakom 305 koji je bio u proizvodnji od 1977. godine.



    slika



    slika



    slika



    slika



    slika



    slika



    slika



    slika





    U maju 1981. godine, predstavljen je eksperimentalni automobil pod oznakom Vera 01, a pokretao ga je benzinski motor od 1361cm3, snage 46/62 kW/KS i 116 Nm obrtnog momenta. Vera 01 iako čudnog izgleda, pokazala je poboljšanje u odnosu na standardni model 305 GL. U odnosu na uporedni model Vera 01 bila je lakša 185 kilograma, te je ukupna masa iznosila 759 kilograma, dok je maksimalna brzina iznosila 175km/h, vrijednost CV pala je sa 0.44 na 031. Ono najvažnije, a to je potrošnja goriva, iznosila je 5.4 L/100km, odnosno 18.6 km/L ECE – krugu. Zavidni rezultati u pogledu ekonomičnosti nisu uticali na čuvenu francusku udobnost i funkcionalnost.



    slika



    Ubrzo pojavljuje se model pod nazivom Vera 02 koji je pokretan turbo-dizelskim motorom od 1306cm3, snage 45,5/61 kW/KS i 114 Nm obrtnog momenta. Maksimalna brzina je iznoslia 158 km/h dok se potorošnja kretala od 3.5 L/100km pri brzini od 90 km/h, 5 L/100km pri brzini od 120 km/h, a ugradu je iznosila 5.2 L/100km.



    Tri godine kasnije pojavljuje se VERA PLUS iz koje je nastao nasljednik modela 305 model 309.



    slika



    slika



    slika



    slika









    Izvori:

    https://www.allcarindex.com/auto-car-mo ... t-Vera-02/

    https://www.allcarindex.com/auto-car-mo ... Vera-Plus/

    http://www.autoweek.nl/nieuws/back-to-t ... geot-vera/

    http://www.autolit.com/Store/1981-peuge ... chure.html



    Prevod i adaptaciju teksta uradio: Vladimir Stanković

    Views: 9007  •  Comments: 5  •  Write comments [ Back ]




  •  Board style


  •  Facebook

  •  Clock

  •  Top Posters

  •  Newest members

  •  Link to us
  • Please feel free to link to Peugeot Club BiH. Use the following HTML:




  •  PORTAL_FRIENDS
  • car wash 150x110

  •  Statistika
  • Totals
    Ukupno postova: 62154.
    Ukupno tema: 4059.
    Total Announcements: 20
    Total Stickies: 4
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 1
    Posts per day: 18
    Users per day: 1
    Topics per user: 1
    Posts per user: 14
    Posts per topic: 15

    Ukupno korisnika/ca: 4570.
    Najnoviji/a korisnik/ca: mati5a98.

  •  Tim

  •  Latest Bots
  • Google [Bot]
    04. srp 2025, 09:50

  •  Who is online?
  • Ukupno je: 35 korisnika/ca online; 4 registrirana/e, 0 skrivenih i 31 gost.