Reli Dakar 2017.

Sve vijesti iz Auto-Moto sport-a...
Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Zvezde maratona

Svi ljubitelji relija i reli maratona znaju vrlo dobro ko su STEFAN PETERHANSEL, SEBASTIJEN LOEB, MIKO HIRVONEN, NASER AL-ATIJA ili recimo NANI ROMA… to su prave zvezde DAKAR RELIJA, ali, mora se naglasiti da fantastičnih učesnika ima još puno…
slika
Do pre nekoliko godina malo ko je kod nas znao za devojku iz Španije – za motociklistkinju LAIU SANZ. Ona se pre nekoliko godina pojavila na najvećem maratonu a stigla je sa pedigreom višestruke prvakinje Evrope i sveta, u "moto trial" trkama. LAIA danas ima 31 godinu, rođena je u Barseloni, gde je prava zvezda a dugo godina je vozila za fabrički tim Honde. Na ovom DAKARU se predstavlja motociklom KTM 450. Ona je već ušla u istoriju DAKARA, kao najbolje plasirana dama na svetu!. U minule tri godine bila je na 15. na 9. i na 16. mestu. Za jednu nežnu lepoticu kakva je LAIA, to je zaista briljantan rezultat.
slika
Na ovom DAKARU u karavanu koji juri kroz bespuće Argentine i Bolivije, nalazi se i 41-godišnja Austrijanka ILKA MINOR. U svetu velikih WRC relija već je dugo godina i stekla je reputaciju kao izvanredan kopilot, smirena, hrabra, naučena svim tajnama čitanja „radara“, suvozač brzim majstorima volana kao što su HENING SOLBERG, MANFRED ŠTOL, EVGENIJE NOVIKOV i sada na DAKARU 2017, MARTIN PROKOP. To su sve dobro poznati vozači WRC serije. ILKA MINOR je doživela i najgore reli trenutke, prevrtanje i povrede a na WRC podijumu je bila više puta…
slika
Pažnju sportske javnosti privlače i braća blizanci TIM i TOM KORONEL, 44- godišnji Holanđani od kojih, za koji trenutak mladji TOM, ima briljantnu karijeru sportskog vozača na najpoznatijim trkama turističkih automobila, na kružnim stazama. TOM je i dobar poznanik našeg najboljeg automobiliste DUŠANA BORKOVIĆA, iz perioda zajedničkih WTCC trka. Braća KORONEL su već više puta na DAKARU a TIM je ostvario najbolji plasman na 35. mestu. Uvek su učestvovali laganim i brzim „bagi“ vozilima a na ovom DAKARU voze Suzuki Swift GL u tek formiranoj klasi UTV.

Najzad, red je pomenuti čoveka koji pripada ZVEZDAMA GINISA. To je 75-godišnji Japanac, JOŠIMASA SUGAVARA, iz Tokija. SUGAVARA iza sebe ima čak 20 DAKAR RELIJA!!!, kao vozač kamiona.Tri puta je uspeo da završi na sjajnoj DRUGOJ poziciji a ove godine opet vozi kamion Hino. Sada naravno ne može očekivati visok plasman, međutim, gospodin SUGAVARA je omiljen lik medju svim učesnicima karavana. Pre nekoliko godina se sprijateljio sa ekipom GABORA SAGMAJSTERA i sa mehaničarem i motociklistom MARKOM KOPUNOVIĆEM iz Subotice. Onda je stari JOŠIMASA SUGAVARA probao i pravu vojvođansku kajsijevaču.

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

10 najvažnijih momenata Dakar relija 2017.

1. Peugeot dovozi potpuno novi automobil
Prošlogodišnji Peugeot 2008 DKR je definitivno posedovao najbolji paket, ali pobeda Francuza nije bila nimalo laka.
Trostruko vođstvo se sredinom relija je počelo da se dovodi u pitanje, a mada je Peterhansel odneo pobedu, X-Raid tim je protestovao u vezi sa nesporazumom oko dolivanja goriva, tako da je pobeda zvanično potvrđena par meseci nakon relija.
Novi automobil, 3008DKR, je unapređen, a sa četiri posade, francuska marka je sigurno ako ne glavni, ono među glavnim favoritima za titulu.
Peterhansel, koji je sa 12 pobeda dobio nadimak „Mr.Dakar“, verovatno će biti udarna snaga, kao i obično. Međutim, šampion iz 2010., Karlos Sainc, sigurno će biti opasan rival.
WRC legendi, Sebastijenu Loebu i petostrukom pobedniku u konkurenciji motocikala, Sirilu Depreu, mada su vanserijski vozači, ipak nedostaje malo iskustva.

2. Bivše WRC zvezde stiču iskustvo
Loeb će biti jedna od centralnih figura relija. Njegov prošlogodišnji debi je bio veliki događaj. Sa devet uzastopnih WRC titula, jedan je od najvećih trkačkih vozača ikada. Francuz je takođe veoma prilagodljiv vozač, tako da njegovo sjajno izdanje ne bi iznenadilo, mada je naveo da je „off-road“ vožnja bila slabost, ali su on i Elena radili na tome da poprave ovaj segment.
Miko Hirvonen, dugogodišnji Loebov rival iz WRC-a je takođe bio debitant na Dakaru 2016. Nije bio toliko prisutan u medijima kao Francuz, ali je hvaljen zbog izvanredne terenske vožnje. Završio je na impresivnom četvrtom mestu.
Hirvonen, sa navigatorom Mišelom Perenom, uzeo je svoju prvu kros-kantri pobedu na „Hungarian Baja“ trci ove godine, a na Dakaru vozi za X-Raid Mini.
slika
3. Al-Atija u poteri za nastavkom het-trika
Naser Al-Atija, zvezda Dakara, bio je najbliži favorizovanim Peugeotima prošle godine. Za X-Raid je osvojio tri podijuma u poslednje tri godine, uz pobedu 2015.
Međutim, njegov ugovor je istekao, što je iskoristila Toyota Gazoo, omogućivši Katarcu da se upusti u borbu za prvu pobedu ovog automobila i svoju treću sa trećim različitim proizvođačem (prvi trijumf je ostvario sa Volkswagenom 2011.).
Karlos Sainc je označio Toyotu kao glavnog Peugeotovog rivala.
slika
4. Igra velikih brojeva i mogući pobednici
Toyotina postava se ne vrti samo oko Al-Atije, a on čak i nije jedini pobednik Dakara u ovom timu. Drugi šampion je renomirani Nani Roma.
Španac je pobedio na Dakaru 2011. za Mini, a bio je pobednik i u konkurenciji motocikala 2004. Prošle godine je imao dosta pehova, tako da se nada da će ovoga puta imati bolji plasman.
Toyota je zadržala i šampiona iz 2009., Južnoafrikanca Ginijela de Vilijersa, koji je prošle godine bio 13.
Jazid Al-Rađi se pridružio Miniju. Bivši pobednik WRC2 je bio na izvanrednom trećem na Dakaru 2015., u svojoj debitantskoj sezoni, kada je morao da se povuče zbog mehaničkih problema. Prošle godine nije bio tako dobar, ali sada ima šansu za popravni.
Američki „off-road“ as, Brajs Menzis trebalo je da zaokruži X-Raid postavu za Dakar 2017. u debitantskom reliju, ali zbog povrede ga zamenjuje Argentinac, Orli Teranova.

5. KTM-ov rat unutar tima
Kada je reč o konkurenciji motociklista, jedna marka dominira u odnosu na ostale. Naravno, u pitanju je KTM. Poslednji put je austrijski prozvođač izgubio titulu na Dakaru davne 2000. godine, a od tada se gotovo sve svodilo na duele Marka Kome i Sirila Deprea.
Sve se to promenilo prošle godine nakon odustajanja Kome, s tim što se Depre preselio u konkurenciju automobilista. Ipak, ponovo je KTM bio na vrhu podijuma, zahvaljujući sjajnom Tobiju Prajsu. Australijanac ove godine nastupa kao favorit, ali će konkurencija biti više nego oštra.
Najpre, tu je Matijas Valkner, koji je bio sjajan 2015., kada je debitovao na Dakaru, pobedivši u trećoj etapi, ali je morao da se povuče zbog bolesti. Prošle godine je Austrijanac bio među prva tri, samo par minuta iza Prajsa, kada je pao i završio sa lomom butne kosti.
Još jedan KTM vozač na kojeg treba obratiti pažnju je Sem Sanderlend, Britanac stacioniran u Dubaiju.

6. Honda i Yamaha vrebaju iz prikrajka
KTM jeste bio nezaustavljiv na Dakaru u poslednjih 16 godina, ali to ne znači da se Honda i Yamaha nisu trudile da pokvare račune Austrijancima. Čak ni budžeti japanskih timova nisu bili daleko od KTM-ovih.
Yamaha je poslednji put pobedila 1998. sa Peterhanselom, a glavni vozač tima sada je Helder Rodrigez, koji ima osam etapnih pobeda. Veterana iz Portugalije će podržati Adrijan van Beveren, jedan od najboljih debitanata 2016., kao i Alesandro Boturi.
Što se Honde tiče, ona na trijumf na Dakaru čeka još od 1989. godine. Puleni ovog japanskog tima su Hoan Bareda, jedan od najbržih vozača na Dakaru poslednjih godina (i najbaksuznijih). Sa ukupno 14 etapnih pobeda, više od bilo kojeg vozača trenutno, Bareda ima dobre šanse za visok plasman, samo da izbegne poslovične pehove.
„Vodonoša“ će mu biti Mihael Metge, dok je u timu još jedan iskusan Portugalac, Paulo Gonsalves, uz Amerikanca, Rikija Brabeka.

7. Kamaz u pohodu ka vraćanju titule
Ruski proizvođač je već duže vreme sinonim Dakara za borbu među kamiondžijama. Od 2000., Rusi su pobedili 12 puta. Prošle godine su očekivanja izostala, jer je trijumfovao Džerard de Roj u Ivecu.
U cilju povratka na tron, Kamaz je popravio postavu. Bivši pobednici, Ajrat Mardejev i Eduard Nikolajev su ponovo tu, kao i Dmitrij Sotnikov. Andrej Karginov će ovoga puta voziti alternativu Dakara, Africa Eco Race, a zameniće ga Anton Šibalov, koji na dotičnom događaju ima tri pobede.
Ipak, Iveco kojeg sponzoriše Petronas će biti ozbiljan protivnik, posebno kamion kojeg vozi De Roj. Tu je i Federiko Viljagra, koji će dati svoj doprinos timu.
Ko još može da pomrsi račune Kamazu i Ivecu? Tu su Aleš Loprajs iz Tatre, Hans Stejsi u MAN-u, šampion iz 2007., kao i Martin van den Brink u Renaultu.

8. Otvorena bitka među kvadovima
Trka u konkurenciji kvadova prošle godine je bila oštra, sa mnogo odustajanja. Na prvom mestu, Ignjasio Kasale je izgubio značajno vođstvo zbog problema na motoru, da bi zatim polomio ključnu kost prilikom pada. Dva pobednička mesta su uzurpirali braća Markos i Alehandro Patroneli.
Nijedan od Patronelija se neće trkati ove godine (Markos je izjavio da im se nije svidela ruta). Osetiće se odsustvo još nekih vozača, poput Brajana Baragvanata iz Južne Afreike i povređenog Aleksisa Hernandeza iz Perua.
Ipak, to ne znači da će uzbuđenja izostati. Tu je uvek brzi Kasale, koji se oporavio od povrede, zatim sjajni Poljak, Rafal Sonik, koji je napunio 50 godina, pa Jožef Mahaček, koji se sa gotovo 60 godina sa automobila prebacio na kvadove.
Ne treba zaboraviti ni na Sergeja Karjakina, četvrtog prošle godine, kao ni Marsela Medeirosa.

9. Ostala poznata imena
Dakar je poznat po tome što se u njemu nađu imena poznata iz drugih trkačkih serija. Tako je i ovoga puta.
Glavni među njima je WEC šampion, Roman Dima, koji je Porsche zamenio privatnim Peugeotom 3008DKR, u svom trećem pokušaju. Prošle godine je bio 20., tako da je Francuz sebi postavio cilj da ovoga puta bude među prvih 15.
Takođe za volanom privatnog Peugeota je Halid Al Kasimi, vozač Citroena u WRC-u već nekoliko sezona. Emiraćanin debituje na Dakaru.
Ljubitelji WRC-a će imati prilike da navijaju i za Martina Prokopa, koji je bio 14., na svom prvom Dakaru prošle godine. On se iz Toyote preselio u Ford. Havijer Pons takođe vozi za Ford na svom drugom Dakaru.
Treba spomenuti bivšeg Citroenovog juniora, Konrada Rautenbaha, koji se pridružio Toyota Gazoo Racingu umesto Liroja Paultera.
Na kraju, WTCC legenda, Tom Koronel i njegov brat blizanac Tim su ponovo tu u bagiju pogonjenog Suzukijevom mašinerijom.

10. Navigacija kao veliki izazov
Prošla edicija Dakara je bila dovoljno zanimljiva sa nekoliko promena rute i zaokreta tokom vožnje, tako da je bilo zalutalih vozača.
Nekoliko takmičara se žalilo, posebno u prvoj sedmici, zbog preovladavajućeg „WRC stila“ sekcija, koje su bile u kontrastu sa tradcionalnim, navigacionim etapa iz afričke ere.
Da li su primedbe bile opravdane ili ne, uglavnom, organizatori su promenili stil etapa. Sportski direktor Dakara, Mark Koma, konstatovao je da navigacija „izgubila na značaju“ u poslednjim iteracijama, tako da je uvedeno nekoliko pravila da se to anulira. Ruta 2017. bi mogla da bude teža od svih dosadašnjih južnoameričkih izdanja.
Etape su duže i komplikovanije, i manje je sekcija u WRC stilu. Ovogodišnja edicija započinje u prestonici Paragvaja, Asunsionu i brzo se seli u Argentinu, gde će biti održano mnoštvo etapa. Ipak, petodnevni „izlet“ u Boliviju će biti veoma interesantan, jer obećava nepoznat teren u kombinaciji sa velikom nadmorskom visinom.
U bolivijskoj turi će biti i maratonska etapa, između La Paza i Ujunija, 9. januara, gde će posade po pravilniku, biti bez pratećih timova. Ipak, i argentinski deo ima svoje zahtevne deonice, jer se 11. januara vozi „Super Belen“, trasa duga gotovo 1000 kilometara od Salte do Čilesita, i po mnogima je ključna za pobedu.

Naravno, i ove sezone na Dakar reliju učestvuje naš Gabor Sagmajster.

Izvor: Motorsport.com
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

U Južnoj Americi, na 39. DAKAR RELIJU, koji je jutros počeo u Paragvaju, završen je i prvi brzinski ispit. Na kratkoj stazi po makadamu, dugačkoj samo 39 kilometara, u klasi automobila, koja inače privlači i najveći broj fanova, najbolje se snašao poznati as iz KATARA, 45-godišnji Naser Al-Atija, sa suvozačem, Francuzom Matjuom Bomelom (suvozači se često malo pominju ali su baš na auto maratonima od neprocenjivog značaja za vrhunske rezultate). Pobedio je na prvom ispitu ali je imao posle toga i dosta sreće jer mu se automobil zapalio pa ga je do bivaka došlepao timski kolege De Vilijers.
slika
Iskusni relista koji iza sebe ima mnoštvo reli pobeda u klasičnim reli takmičenjima, dva trijumfa na DAKARU, pobede na relijima u Maroku, Kataru, Abu Dabiju itd., značajna učešća u WRC seriji, prvi put na ovom maratonu je startovao sa specijalno pripremljenom Toyotom Hilux 4x4 u ekipi TOYOTA GAZOO RACING.

Al Atija je na prvom ispitu bio najbolji a iza njega su se plasirali Pons u Fordu, Roma u Toyoti i Sajnc u Peugeotu. Čuveni Francuz Sebastijen Loeb je bio šesti u DKR3008, dok je relista Hirvonen ostvario deveto vreme a jedan od proglašenih favorita, „Mister Dakar“ sa 12 pobeda, Francuz Stefan Peterhansel (Peugeot) je imao 12. vreme, sa zaostatkom za Al-Atijom od 1 minut i 34 sekunde.
slika
Valja imati u vidu da je reli tek počeo i da pravi izazovi slede. Al-Atiji ovaj prvi trijumf na brzincu DAKAR 2017, u novoj Toyoti, puno znači a on je takav borac kojeg se kompletna ekipa Peugeota baš pribojava. Na današnjem prvom ispitu, generalno gledajući, Katarac je vozio prosečno 92,08 km/h, motociklista Garsija 82,9 km/h , Kolomi kamionom 78 km/h a Medeiroš na kvadu 71,9 km/h.

Velika takmičenja su i ogroman izazov za organizatore pa zato ne treba da nas čudi ako neko pogreši u obračunavanju vremena i kada dodje do ispravki. Verujemo da će tako biti i u slučaju jedinog predstavnika Srbije, GABORA SAGMAJSTERA (na slici, na startnom podijumu pokraj direktora relija Marka Kome) koji je prema zvaničnim navodima zauzeo 96. mesto ( 37 minuta i 35 sekundi na stazi od 39 kilometara). Njegov prijatelj Đeneš iz Rumunije, vođa ekipe Sagmajstera, je bio 33. Mađar Deši 82. a Slovenac Marčić 132.

Sa DAKAR RELIJA 2017, novinar Peđa Milinković šalje i izjavu GABORA :

„Bilo je dosta interesantno, puno kamenja na stazi, prošao sam kroz neke klisure i vodu. Na prvom ispitu se ne može dobiti puno a može se dosta izgubiti“.

Peđa Milinković ima podatak da je GABOR ostvario 64. vreme, ali, dodaje da valja sačekati zvanične informacije… U kategoriji motocikala prvi ispit je dobio Pedro Garsija sa „šerkom“, favorit Tobi Prajs je bio tek 17., ali, recimo još jednom da je ovo tek početak, mnogo toga tek sledi…

U klasi kvadova prvi ispit je pripao Medeirošu na Yamahi dok je kod kamiondžija najbrža bila ekipa Tatre i Kolomi.

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Prva etapa

Prva etapa 39. DAKAR RELIJA, koja bi se mogla nazvati „mačji kašalj“ u odnosu na ono što sledi, sada je iza nas a karavan odvažnih je već duboko u Argentini. Dok kod nas u Srbiji hara vrlo neprijatni grip, u zemlji HUANA MANUELA FANĐA, temperatura vazduha se penje i preko 40 stepeni celzijusa, pa možemo samo pretpostaviti kako je vozačima u sportskim kombinezonima i kacigama.

Staza od mesta RESISTENCIA do grada SAN MIGUEL DE TUCUMAN u prvom delu ima takozvani vezivni deo, pri kraju je BRZINSKI ISPIT od 275 kilometara, pa onda još malo vezne trase i potom cilj etape – ukupno 803 kilometra.

Ukupno 316 vozila (142 motocikla, 37 kvadova, 77 automobila, 10 UTV vozila i 50 kamiona).
slika
Posle obračunavanja rezultata druge etape i upisivanja kaznenih vremenskih sekundi ili možda minuta, često zbog prekoračenja dozvoljene brzine u naseljima ili pogrešne navigacije i neprolaska pokraj skrivenih elektronskih tačaka, znaćemo izgleda malo bolje, ko je spremniji i ko je bio SREĆNIJI.

Organizatorima ponovimo nije nimalo lako. Iako su angažovani timovi sa dobrim iskustvom, iako je vrhunska tehnologija upotrebljena, iza svega stoji čovek…. a greške su neminovne. Važno je da je početna etapa prošla bez značajnog angažovanja medicinskih helikoptera i da su svi takmičari zdravi. Mehaničari su tokom protekle noći imali pune ruke posla. Čak i kod onih koji nusu imali priblema, jer se posle svake etape mora proveriti svaka sitnica.

S obzirom na dužinu etape od 803 km. i na kasniji početak nego što je to uobičajeno moramo sačekati sa konačnim rezultatima, koji će recimo za klasu kamiona stići negde iza ponoći po našem satu. Takodje moramo očekivati i prepravke u plasmanima zbog naknadnog dodavanja kaznenih poena. Za sada samo vest da je favorit firme KTM-a, maksimalno spreman Australijanac TOBI PRAJS, sasvim ubrzao i da će verovatno „skinuti“ sa trona vdećeg Huana Pedra Garsiju.

Naš šampion GABOR SAGMAJSTER, sa starom KTM replikom 450, prvi brzinski ispit je završio na 95. mestu. Bio je vidno iscrpljen ali sumnjamo da će oduzeti gas. Pitanje je samo koliko će 45. godišnji veteran iz Subotice, sa 120 kg. uspeti u ogromnim naporima, da zabeleži dobar plasman i što je najbitnije u svakom reliju, da dodje do cilja!

NAJNOVIJA VEST: GABOR JE brzinski ispit završio kao 89. i u generalnom plasmanu posle 2. etape JE na 88. mestu, dok je u klasi automobila posle pobede na brzinskom ispitu vodjstvo preuzeo SEBASTIjEN LOEB u Peugeotu, ispred AL-ATIJE u Toyoti i KARLOSA SAJNCA u Peugeotu.
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Druga etapa


Devetostruki šampion sveta u klasičnom reliju, 42-godišnji Francuz SEBASTIJEN LOEB, u novom Peugeotu 3008DKR blistao je na drugom brzinskom ispitu druge etape, koji je bio dugačak čak 275 kilometara. Vozio je u proseku 132 km na sat, na momente i oko 200 na sat i sa prvom pobedom na ovom DAKARU, sa šeste pozicije skočio je na lidersko mesto.
slika
Njegov najozbiljniji rival, NASER AL-ATIJA u Toyoti Hilux bio mu je za petama, međutim, današnju jurnjavu je dobio LOEB. Žestoko rivalstvo čini se tek počinje jer je razlika između dvojice trenutno najbržih samo 28 sekundi.

Staza druge etape je podsećala na makadamske WRC brzinske ispite a tu je LOEB uvek bio pravi pravcati majstor Twituj ovo!. Njegov Peugeot je bukvalno nisko leteo.često na prevojima skakao visoko od podloge. Naravno, svima je jasno da to novo remek delo "lavića" nema ama baš nikakvih sličnosti sa njegovim rođacima iz javnog saobraćaja i da predstavlja vrhunac konstruktorske kreacije.

Na brzincu od čak 275 kilometara sjajno se snašao i "El Matador", nekadašnji dvostruki reli prvak sveta, Španac KARLOS SAJNC kome ni pune 54 godine ne smetaju da vozi kao u najboljim danima. SAJNC je, sa takodje fabričkim Peugeotom, na trećoj poziciji u generalnom i sa samo +1,56 minuta zaostatka.

Etapa kroz Argentinu, druga po redu, nažalost je angažovala i medicinske ekipe. Bilo je više izletanja i havarija, povreda takmičara a i prvih odustajanja.


U sredu se vozi treća etapa, DE TUCUMAN - SAN SALVADOR DE JUJUY, sa brzinskim ispitom od 199 km. - ukupne dužine 780 km

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Treća etapa

Treća etapa 39. DAKAR RELIJA čini se da je po težini kao i minula. Veliki izazovi tek predstoje jer se kompletan karavan bliži velikim visinama. Sa temperature od 36 stepeni takmičari će doći u područje planina gde će ih sačekati hladno vreme, verovatno i kiša a temperatura će biti oko 5 stepeni Celzijusa.

U klasi motocikala TOBI PRAJS je sasvim izvesno izgubio mesto na vrhu plasmana, zaostao je previše na samom početku, da li zbog pada ili tehničkih problema, saznaćemo. Vodi Španac BAREDA BORT, ispred KVINTANILJE i SANDERLENDA. Naš GABOR je u velikom zaostatku, negde oko 100. mesta.

Među automobilistima je prava pravcata „rovovska borba“. Trenutno vodi AL-ATIJA u Toyoti, ali uporno ga prati PETERHANSEL u Peugeotu, u jakoj želji da smanji veliki zaostatak. Blizu su i LOEB i HIRVONEN (Mini).

Najnovije: Veoma kasno iz Argentine stižu neke informacije a za konačni poredak moramo sačekati. Treća etapa je donela ogromne poteškoće svim učesnicima pre svega u navigaciju. Lutalu su i grešili svi pa čak i favorizovani vozači „PEŽOA“. U vrhu su se smenjivali AL-ATIJA i PETERHANSEL, ali, brzi vozač iz Katara je doživeo peh, otpao mu je točak i to će naravno znatno uticati na konačan plasman Toyote. PETERHANSEL, SAJNC i LOEB, dobili su brzinski ispit koji je bio podeljen u dva dela.

U klasi motociklista lider TOBI PRAJS je zalutao, izgubio puno vremena, pa je ispit dobio BAREDA, ispred SANDERLENDA.


Pravi užas obeležio je treću etapu 39. DAKAR RELIJA. Veliki broj takmičara se nije snašao sa navigacijom pa se često dešavalo da jedan motociklista ide levo a drugi desno u nadi da će pogoditi pravi put. Nagde na 40. kilometru i naš GABOR SAGMAJSTER se izgubio sa grupom vozača i potrošio dosta vremena.

Visoka temperatura vazduha, prašina, kamenje i uspon na preko 4000 metara bili su prava katastrofa i za najhrabrije. Došlo je do više padova, sudara i havarija. Al-ATIJA je ostao bez točka na svojoj Toyoti, LOEB je imao gumi defekt... Na velikim visinama se temperatura spustila oko nule, bilo je snega i ledene kiše!

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Četvrta etapa

Od kako redovnije pratimo najveći svetski auto-moto maraton, takmičenje koje je iz Afrike 2009. godine preseljeno u Južnu Ameriku i koje je zarad tradicije zadržalo ime DAKAR u svom nazivu, nismo pred nama imali ovako isrpljujući i ekstremno težak događaj. Mnogi se pitaju da li je moguće da je nekadašnji motociklistički šampion, Španac MARK KOMA, sada sportski direktor relija i vođa tima koji je osmislio trasu, režirao tako užasne etape.

Na ovogodišnjem DAKARU je bilo sijaset najblaže rečeno neprijatnih stvari. Temperatura vazduha je prelazila preko 40 stepeni a onda se desilo da karavan udje u područje Anda i da se nadje na snežnim klizavim putevima, da naiđe na ledenu kišu i temperaturu ispod nule. Teško je svima, ali ono što preživljavaju motociklisti zaista je teško rečima opisati. Mnogi su već odustali, neki su nažalost u bolnicama. U početku, posle prve dve etape voda je predstavljala suvo zlato i morala je da se konzumira u gutljajima jer ako se zaluta a ostanete bez dragocene tečnosti onda se može očekivati i najgore.
slika
Jutros je iz BOLIVIJE stigla još jedna vest. Vodeći u generalnom poretku, Španac BAREDA BORD, spustio se u plasmanu čak na sedmo mesto. Dobio je ogromnu penalizaciju, JEDAN SAT I JEDAN MINUT, tako da je među motordžijama sada vodeći KVINTANILJA, ispred VALKNERA i SVITKA.
slika
Rokade u poretku i među automobilistima

Do promene u poretku došlo je i među automobilistima. Posle pobede na brzinskom ispitu sreća je pogledala nekada petostrukog DAKAR šampiona u klasi motora, Francuza SIRILA DEPREA. On je sada lider i trenutno najbolji od vozača iz ekipe Peugeot. Nažalost odustao je legendarni Španac, 54-godišnji KARLOS SAJNC, takođe u Peugeotu. Isprevrtao se, previše havarisao svoje vozilo, ali, što je najbitnije, nekadašnji dvostruki reli šampion sveta i čovek sa vrhunskim ugledom u familiji automobilista – NIJE POVREĐEN. Devetostruki reli prvak sveta SEBASTIJEN LOEB je sada na četvrtoj poziciji.

Odustali su ranije NASER AL-ATIJA u Toyoti i Al RAĐI u Miniju.

Oštra borba među kvadovima

Među takmičarima sa motociklima koji imaju 4 točka, medju kvadovima, prvi je trenutno Rus SERGEJ KARJAKIN, ali su vrlo blizu KASALE i VITSE. Oštra konkurencija nastavlja se i kod kamiondžija. Prvi je „kamaz“ i vodja tima u kabini DMITRIJ SOTNIKOV. Prati ga nekadašnji reli vozač, Argentinac VILAGRA, u IVECU a potom slede još dva Kamaza. Da vas samo podsetimo, to su ubedljivo najteža a i najjača vozila na svim DAKAR avnturama, KAMAZ ima turbo dizel motor sa oko 850 ks, težak je 9500 kilograma a obrtni moment tih mašina je fantastičan 2700 Nm. Na pravcima mogu da razviju i 200 km/h. Zato i kreću poslednji na startu etapa, jer ako se dogodi da vas kamion stigne i prestigne onda se doživljava pravi pravcati pakao.

Elem, počela je i PETA ETAPA, TUPIZO – ORURO, dugačka 629 kilometara i sa brzinskim ispitom od 447 kilometara. Vozi se na visini između 3500 i 4200 metara.

Ekskluzivo za VRELE GUME: Đorđe Đenić

Generalni plasman posle 4. etape:

Motocikli (prvih 10):

1 QUINTANILLA PABLO (CHL) HUSQVARNA FR 450 RALLY 12h54m02s
2 WALKNER MATTHIAS (AUT) KTM 450 RALLY REPLICA 05m00s 12h56m09s +02m07s
3 SVITKO STEFAN (SVK) KTM 450 RALLY REPLICA 12h59m54s +05m52s
4 SUNDERLAND SAM (GBR) KTM 450 RALLY REPLICA 13h00m14s +06m12s
5 FARRES GUELL GERARD (ESP) KTM 450 RALLY 13h06m04s +12m02s
6 DE SOULTRAIT XAVIER (FRA) YAMAHA WR 450 F 01m00s 13h06m40s +12m38s
7 VAN BEVEREN ADRIEN (FRA) YAMAHA WR450F 13h08m52s +14m50s
8 RENET PIERRE ALEXANDRE (FRA) HUSQVARNA FR 450 RALLY 13h09m15s +15m13s
9 BARREDA BORT JOAN (ESP) HONDA CRF450RALLY 01h01m00s 13h35m43s +41m41s
10 DUPLESSIS DIEGO MARTIN (ARG) KTM 450 RALLY EXC - 20m21s 13h36m17s +42m15s

Automobili (prvih 10):

1 DESPRES CYRIL (FRA)/CASTERA DAVID (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 11h33m16s
2 PETERHANSEL STÉPHANE (FRA)/COTTRET JEAN PAUL (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 11h37m24s +04m08s
3 HIRVONEN MIKKO (FIN)/PÉRIN MICHEL (FRA) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 11h38m20s +05m04s
4 LOEB SEBASTIEN (FRA)/ELENA DANIEL (MCO) PEUGEOT 3008 DKR 11h40m04s +06m48s
5 ROMA NANI (ESP)/HARO BRAVO ALEX (ESP) TOYOTA HILUX 11h43m46s +10m30s
6 PRZYGONSKI JAKUB (POL)/COLSOUL TOM (BEL) MINI ALL4 RACING 12h09m51s +36m35s
7 DE VILLIERS GINIEL (ZAF)/VON ZITZEWITZ DIRK (DEU) TOYOTA HILUX 12h17m15s +43m59s
8 TERRANOVA ORLANDO (ARG)/SCHULZ ANDREAS (DEU) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 12h21m53s +48m37s
9 GARAFULIC BORIS (CHL)/PALMEIRO FILIPE (PRT) MINI ALL 4 RACING 12h54m36s +01h21m20s
10 ABU-ISSA MOHAMMED (QAT)/PANSERI XAVIER (FRA) MINI ALL 4 RACING 13h09m06s +01h35m50s

Kvadovi (prvih 10):

1 KARYAKIN SERGEY (RUS) YAMAHA RAPTOR 700 16h18m42s
2 CASALE IGNACIO (CHL) YAMAHA RAPTOR 700 16h19m10s +28s
3 VITSE SIMON (FRA) YAMAHA 700 RAPTOR 01m30s 16h21m42s +03m00s
4 NOSIGLIA WALTER (BOL) HONDA TRX700XX 16h22m12s +03m30s
5 DUTRIE AXEL (FRA) YAMAHA YFZR 450 16h22m59s +04m17s
6 DOMASZEWSKI DANIEL (ARG) HONDA TRX 700XX 16h26m28s +07m46s
7 MAZZUCCO DANIEL (ARG) CAN-AM RENEGADE 16h49m41s +30m59s
8 GONZALEZ GASTON (ARG) YAMAHA YFM 700 16h54m19s +35m37s
9 SONIK RAFAL (POL) YAMAHA RAPTOR 700 16h55m49s +37m07s
10 DA COSTA BRUNO (FRA) YAMAHA QUADDY 700 RAPTOR 01m00s 16h57m54s +39m12s


Kamioni (prvih 10):

1 SOTNIKOV DMITRY (RUS)/LEONOV IGOR (RUS)/AKHMADEEV RUSLAN (RUS) KAMAZ 4326 11h12m40s
2 VILLAGRA FEDERICO (ARG)/YACOPINI ADRIAN ARTURO (ARG)/TORLASCHI RICARDO ADRIAN (ARG) IVECO POWERSTAR 4X4 11h14m35s +01m55s
3 NIKOLAEV EDUARD (RUS)/YAKOVLEV EVGENY (RUS)/RYBAKOV VLADIMIR (RUS) KAMAZ 4326 11h17m20s +04m40s
4 SHIBALOV ANTON (RUS)/ROMANOV IVAN (RUS)/AMATYCH ROBERT (RUS) KAMAZ 4326 11h18m14s +05m34s
5 DE ROOY GERARD (NLD)/TORRALLARDONA MOISES (ESP)/RODEWALD DAREK (POL) IVECO POWERSTAR 4X4 11h26m55s +14m15s
6 MARDEEV AIRAT (RUS)/BELYAEV AYDAR (RUS)/SVISTUNOV DMITRIY (RUS) KAMAZ 4326 11h29m23s +16m43s
7 DE BAAR PASCAL (NLD)/DE GRAAFF WOUTER (NLD)/ROESINK MARTIN (NLD) RENAULT TRUCKS K520 11h29m57s +17m17s
8 VERSLUIS PETER (NLD)/PRONK MARCEL (NLD)/KLEIN ARTUR (DEU)MAN H51 11h34m34s +21m54s
9 STACEY HANS (NLD)/VAN DER VAET JAN (BEL)/KUPPER HUGO (NLD) MAN TGA 11h34m49s +22m09s
10 VAN GENUGTEN TON (NLD)/VAN LIMPT ANTON (NLD)/DER KINDEREN BERNARD (NLD) IVECO TRAKKER 4X4 23m00s 11h45m49s +33m09s

UTV:

1 RUIJIN MAO (CHN)/DELAUNAY SEBASTIEN (FRA) POLARIS RZR - 04m00s 19h01m43s
2 TORRES LEANDRO (BRA)/ROLDAN LOURIVAL (BRA) POLARIS RZR 1000 XP 05m00s 21h03m52s +02h02m09s
3 DONGSHENG LI (CHN)/GUAN QUANQUAN (CHN) POLARIS RZR 1000 23h40m37s +04h38m54s
4 RAVIL MAGANOV (RUS)/SHUBIN KIRILL (RUS) POLARIS RZR 03m00s 26h01m33s +06h59m50s
5 FUJIANG WANG (CHN)/WEI LI (CHN) POLARIS RZR 1000 26h43m53s +07h42m10s

Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Peta etapa

Peta etapa je bila i kraća i sasvim sugurno lakša od prethodne dve. Na stazi od 622 kilometra, opet iznad 3000 metara, odradjen je i brzinski ispit od 447 kilometra.

U klasu automobilista ubedljiv je bio SEBASTIJEN LOEB u Peugeotu, naravno uz asistenciju svog dugogodišnjeg prijatelja i suvozača DANIJELA ELENE, malo kasnije je u cilj uleteo NANI ROMA, poslednja uzdanica Toyote, a potom su stigli i „lavići“ sa PETERHANSELOM i DEPREOM.

U generalnom poretku vodeći je PETERHANSEL, a slede LOEB i DEPRE.
slika
Među motociklistima je došlo do novih pomeranja. Već na početku etape je zalutao BAREDA BORD a na brzincu je dominirao odlični Britanac SANDERLEND. Posle njega su stigli GONSALVES i VANBEVERAN.

U kategoriji kvadova se takodje dešavaju pomeranja u plasmanu. Brzinac je dobio KOLEN, ispred GALEGA i VITSE.
slika
Među kamiondžijama takodje sevaju varnice. Ispit brzine je dobio čuveni DE ROj u IVECU, ali, prate ga sigurno dva Kamaza gde su prvi vozači NIKOLAJEV i MARDEJEV.

Sutra se vozi nova etapa u Boliviji,šesta po redu, ORURO – LA PAZ. Dugačka je 786 km a potom sledi tako potreban odmor za sve. Malo opuštanja, spavanje i dovoljno vremena za mehaničarske ekipe da pripreme mašine za drugo poluvreme velikog i spektakularnog maratona, 39. DAKAR RELIJA.

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić

Generalni plasman posle 5. etape

Motocikli

1 SUNDERLAND SAM (GBR) KTM 450 RALLY REPLICA 15h22m05s
2 QUINTANILLA PABLO (CHL) HUSQVARNA FR 450 RALLY 15h34m05s +12m00s
3 VAN BEVEREN ADRIEN (FRA) YAMAHA WR450F 15h38m12s +16m07s
4 FARRES GUELL GERARD (ESP) KTM 450 RALLY 15h43m02s +20m57s
5 WALKNER MATTHIAS (AUT) KTM 450 RALLY REPLICA 05m00s 15h51m06s +29m01s
6 DE SOULTRAIT XAVIER (FRA) YAMAHA WR 450 F 01m00s 15h58m11s +36m06s
7 SVITKO STEFAN (SVK) KTM 450 RALLY REPLICA 16h10m48s +48m43s
8 RENET PIERRE ALEXANDRE (FRA) HUSQVARNA FR 450 RALLY 16h16m50s +54m45s
9 DUPLESSIS DIEGO MARTIN (ARG) KTM 450 RALLY EXC - 20m21s 16h27m00s +01h04m55s
10 GONÇALVES PAULO (PRT) HONDA CRF450RALLY 48m20s 16h30m26s +01h08m21s
92 SAGHMEISTER GABOR (SRB) KTM 450 RALLY REPLICA 01m00s 24h21m31s +08h59m26s


Automobili

1 PETERHANSEL STÉPHANE (FRA)/COTTRET JEAN PAUL (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 14h02m58s
2 LOEB SEBASTIEN (FRA)/ELENA DANIEL (MCO) PEUGEOT 3008 DKR 14h04m07s +01m09s
3 DESPRES CYRIL (FRA)/CASTERA DAVID (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 14h07m52s +04m54s
4 ROMA NANI (ESP)/HARO BRAVO ALEX (ESP) TOYOTA HILUX 14h08m33s +05m35s
5 HIRVONEN MIKKO (FIN)/PÉRIN MICHEL (FRA) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 14h45m19s +42m21s
6 PRZYGONSKI JAKUB (POL)/COLSOUL TOM (BEL) MINI ALL4 RACING 15h02m53s +59m55s
7 TERRANOVA ORLANDO (ARG)/SCHULZ ANDREAS (DEU) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 15h07m47s +01h04m49s
8 DE VILLIERS GINIEL (ZAF)/VON ZITZEWITZ DIRK (DEU) TOYOTA HILUX 15h11m09s +01h08m11s
9 GARAFULIC BORIS (CHL)/PALMEIRO FILIPE (PRT) MINI ALL 4 RACING 16h00m38s +01h57m40s
10 DUMAS ROMAIN (FRA)/GUEHENNEC ALAIN (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 16h25m15s +02h22m17s

Kvadovi

1 VITSE SIMON (FRA) YAMAHA 700 RAPTOR 01m30s 19h32m22s
2 KARYAKIN SERGEY (RUS) YAMAHA RAPTOR 700 19h40m36s +08m14s
3 DUTRIE AXEL (FRA) YAMAHA YFZR 450 19h42m57s +10m35s
4 CASALE IGNACIO (CHL) YAMAHA RAPTOR 700 19h46m58s +14m36s
5 MAZZUCCO DANIEL (ARG) CAN-AM RENEGADE 20h19m54s +47m32s
6 KOOLEN KEES (NLD) BARREN RACER BARREN RACER ONE 690 01h07m00s 20h40m19s +01h07m57s
7 COPETTI PABLO (ARG) YAMAHA RAPTOR 700 20h53m42s +01h21m20s
8 HANSEN SANTIAGO (ARG) HONDA TRX700XX 30s 21h18m00s +01h45m38s
9 DA COSTA BRUNO (FRA) YAMAHA QUADDY 700 RAPTOR 01m00s 21h30m44s +01h58m22s
10 SANABRIA GALEANO NELSON AUGUSTO (PRY) YAMAHA RAPTOR 05m00s 21h35m05s +02h02m43s

Kamioni

1 DE ROOY GERARD (NLD)/TORRALLARDONA MOISES (ESP)/RODEWALD DAREK (POL) IVECO POWERSTAR 4X4 14h06m07s
2 NIKOLAEV EDUARD (RUS)/YAKOVLEV EVGENY (RUS)/RYBAKOV VLADIMIR (RUS) KAMAZ 4326 14h08m30s +02m23s
3 SOTNIKOV DMITRY (RUS)/LEONOV IGOR (RUS)/AKHMADEEV RUSLAN (RUS) KAMAZ 4326 14h12m43s +06m36s
4 MARDEEV AIRAT (RUS)/BELYAEV AYDAR (RUS)/SVISTUNOV DMITRIY (RUS) KAMAZ 4326 14h22m39s +16m32s
5 DE BAAR PASCAL (NLD)/DE GRAAFF WOUTER (NLD)/ROESINK MARTIN (NLD) RENAULT TRUCKS K520 14h38m32s +32m25s
6 VILLAGRA FEDERICO (ARG)/YACOPINI ADRIAN ARTURO (ARG)/TORLASCHI RICARDO ADRIAN (ARG) IVECO POWERSTAR 4X4 14h40m37s +34m30s
7 SHIBALOV ANTON (RUS)/ROMANOV IVAN (RUS)/AMATYCH ROBERT (RUS) KAMAZ 4326 14h48m46s +42m39s
8 STACEY HANS (NLD)/VAN DER VAET JAN (BEL)/KUPPER HUGO (NLD) MAN TGA 14h49m37s +43m30s
9 VERSLUIS PETER (NLD)/PRONK MARCEL (NLD)/KLEIN ARTUR (DEU)MAN H51 14h51m23s +45m16s
10 VAN DEN HEUVEL MAURIK (NLD)/KUIJPERS PETER (NLD)/VAN OORT WILKO (NLD) SCANIA TORPEDO 15h11m51s +01h05m44s


Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Šesta etapa

Jaka i neprekidna kiša pretvorila je ovih dana Boliviju u pravu blatnjavu teritoriju Južne Amerike. Veliki broj dustajanja, preko 50 takmičara, udesi mnogih pa i najvećih favorita, TOBIJA PRAJSA, NASERA AL ATIJAHA I KARLOSA SAJNCA, kao i mnogo vozača koji su ostali raštrkani na potezu minule etape, izgleda da su naveli organizatore na sasvim opravdanu i razumnu odluku – OTKAZANA JE ETAPA ŠEST i sada je cilj svih da se dodje u prestonicu Bolivije, u LA PAZ, gde je u nedelju zasluženi dan odmora za sve učesnike ove velike auto moto avanture.
slika
Odmor će najviše odgovarati najsiromašnijim vozačima, pre svega motociklistima, koji su u većini slučajeva noći u bivaku provodili u malim šatorima. Naravno sasvim drugačiji uslovi su bili za vozače fabričkih timova HONDE, JAMAHE i KTM. Budite sigurni da su i svetske zvezde PETERHANSEL, LOEB, SAJNC i DEPRE dobili od „PEŽOA“ vrhunski tretman, što bi se reklo „ol inkluziv“. Oni su imali samo jedan zadatak, da voze što brže i da pobedjuju.
slika
Obični smrtnici, kao što je recimo motociklista iz Slovenije SIMON MARČIĆ, nemaju čak ni pomoć mehaničara, već su prinudjeni da u bivaku, posle tek završene etape mrtvi umorni obavljaju neophodan servis na agregatima, da menjaju ulje i prouče putnu knjigu sutrašnje deonice. Dobijaju i hranu u bivaku ali, sve su to debelo platili – samo startarina za motociklistu je oko 15.000 evra.


Sreću uopšte nije imao sigurno najiskusniji učesnik 39. DAKAR RELIJA, 54. godišnji Španac KARLOS SAJNC, za koga ne postoji ni jedna tajna kada je reli u pitanju. Ipak sve ima granice pa i vrhunska vožnja u punoj brzini.Popularni „El matador“ je otvoreno rekao da je prebrzo uleteo u krivinu i onda je došlo do višestrukog prevrtanja sjajnog „pežoa DKR“.

Sajtovi VRELE GUME i MOJ SVET BRZINE, nastavljaju zajedničkim radom da prate najzanimljivija dešavanja na čuvenom auto moto maratonu i da vas što potpunije informišu o dešavanjima na stazi. Dakle, današnja šesta etapa je otkazana a u ponedeljak iz LA PAZA kreće se na sedmu etapu. Podsetimo da se 39. DAKAR RELI završava 14. januara u Argentini.

Ekskluzivno za Vrele Gume: Đorđe Đenić

Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Dok iščekujemo rezultate sedme etape, evo malo nečega što svi volimo, fotografije i video. :D

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika

slika



Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Sedma etapa

Zaista užasno kišovito vreme je od mnogih delova 622 kilometra dugačke sedme etape načinilo nepregledne vodene površine i prava jezera. Od nekih potoka su nastale bujice a organizatori 39. DAKAR RELIJA su opet bili prinuđeni da zarad bezbednosti pre svega, menjaju trasu. Odlučeno je da se eliminiše pronalaženje takozvanih kontrolnih tački i konačno je sumorna Bolivija ostala za leđima blatnjavog karavana.

Kada se na DAKAR etapama priroda razgoropadi i prikaže svoju moć, najgore je motociklistima i vozačima kvadova. Obučeni u dobre jakne i pantalone, sa jakim čizmama, rukavicama i kacigama, prinuđeni su da se štite negde nabavljenim plastičnim folijama, da ih lepe jakim trakama a upravljanje motociklom uz obavezno praćenje navigacionih uređaja i putne knjige predstavlja najblaže rečeno pravi horor.

Automobilisti i vozači kamiona su u svojim kabinama i bar imaju s kim da razgovaraju, da jedan drugog podrže ili koriguju, da timskim naporom savladaju sve psihološke probleme.

Među motociklistima je danas dominirala HONDA. Dugajlija iz Amerike, 25- godišnji RIKI BRABEK (1,85 m) zabeležio je prvu pobedu i to je mladom sportisti veliki stimulans u preostalih pet etapa. Samo 1,44 minuta kasnije kroz cilj je ušao poznati motociklsta iz Portugala PAULO GONSALVES, sportista velikog srca i vicešampion DAKARA iz 2015. godine. Njega je svet upoznao na DAKAR MARATONU 2014. godine, koji je predstavljao najgoru dramu za omalenog Portugalca a slika GONSALVESA koji plače pokraj Honde u plamenu obišla je celi svet. GONSALVES je i ovih dana izazvao emocije publike i ljubitelja ove ekstremne discipline, kada je stao da pomogne svom direktnom protivniku, velikom rivalu iz ekipe KTM, Australijancu TOBIJU PRAJSU, kojeg je zatekao na zemlji sa teškim prelomom noge. Sjajni PAOLO GONSALVES je bez razmišljanja zaustavio svoju Hondu i pomogao da se zvanični šampion DAKARA, pobednik iz 2016. TOBI PRAJS, transportuje do bolnice.

Današnju sedmu etapu je završio i naš predstavnik, GABOR SAGMAJSTER. Stigao je kao 89. Uoči polaska je imao vremena da nam se javi telefonom i da izgovori:

„Ovde u Boliviji je stvarno užasno, ne osećam se najbolje, muči me stomak ali nastavljam i budite sugurni da se nadam cilju. Trudiću se da ne rizikujem a mnogo mi znači što znam da me pratite i da redovno informišete publiku u Srbiji o mojim rezultatima. Veliki pozdrav svima u zemlji“.

U klasi automobilista moćni PEUGEOT drži sve konce u svojim rukama a PETERHANSEL je opet bio najbrži. LOEB je kroz cilj prošao samo 48 sekundi kasnije, a treće mesto podijuma, u sedmoj etapi, je zauzeo DE VILIJERS U Toyoti sa 3,33 minuta zaostatka.

Među vozačima kvadova, najbolji je bio Rus KARJAKIN, na Yamahi, a kod kamiondžija opet Holanđanin DE ROJ u IVECU.

Sutra je na programu osma etapa, UYUNI – SALTA, dugačka 829 kilometara i brzinskim ispitom od čak 429 km.

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić

Generalni plasman posle 7. etape

Motocikli (prvih deset)

1 SUNDERLAND SAM (GBR) KTM 450 RALLY REPLICA 17h28m53s
2 QUINTANILLA PABLO (CHL) HUSQVARNA FR 450 RALLY 17h46m38s +17m45s
3 VAN BEVEREN ADRIEN (FRA) YAMAHA WR450F 17h51m09s +22m16s
4 FARRES GUELL GERARD (ESP) KTM 450 RALLY 17h57m29s +28m36s
5 WALKNER MATTHIAS (AUT) KTM 450 RALLY REPLICA 05m00s 18h03m10s +34m17s
6 DE SOULTRAIT XAVIER (FRA) YAMAHA WR 450 F 01m00s 18h07m26s +38m33s
7 RENET PIERRE ALEXANDRE (FRA) HUSQVARNA FR 450 RALLY 18h31m30s +01h02m37s
8 GONÇALVES PAULO (PRT) HONDA CRF450RALLY 48m20s 18h34m15s +01h05m22s
9 BARREDA BORT JOAN (ESP) HONDA CRF450RALLY 01h01m00s 18h43m40s +01h14m47s
10 DUPLESSIS DIEGO MARTIN (ARG) KTM 450 RALLY EXC - 20m21s 18h44m29s +01h15m36s
88 SAGHMEISTER GABOR (SRB) KTM 450 RALLY REPLICA 01m00s 27h49m30s +10h20m37s

Automobili (prvih deset)

1 PETERHANSEL STÉPHANE (FRA)/COTTRET JEAN PAUL (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 15h57m06s
2 LOEB SEBASTIEN (FRA)/ELENA DANIEL (MCO) PEUGEOT 3008 DKR 15h59m03s +01m57s
3 ROMA NANI (ESP)/HARO BRAVO ALEX (ESP) TOYOTA HILUX 16h08m13s +11m07s
4 DESPRES CYRIL (FRA)/CASTERA DAVID (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 16h11m07s +14m01s
5 HIRVONEN MIKKO (FIN)/PÉRIN MICHEL (FRA) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 16h44m30s +47m24s
6 DE VILLIERS GINIEL (ZAF)/VON ZITZEWITZ DIRK (DEU) TOYOTA HILUX 17h08m50s +01h11m44s
7 TERRANOVA ORLANDO (ARG)/SCHULZ ANDREAS (DEU) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 17h13m12s +01h16m06s
8 PRZYGONSKI JAKUB (POL)/COLSOUL TOM (BEL) MINI ALL4 RACING 17h15m08s +01h18m02s
9 GARAFULIC BORIS (CHL)/PALMEIRO FILIPE (PRT) MINI ALL 4 RACING 18h05m26s +02h08m20s
10 DUMAS ROMAIN (FRA)/GUEHENNEC ALAIN (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 18h45m43s +02h48m37s

Kvadovi (prvih deset)

1 KARYAKIN SERGEY (RUS) YAMAHA RAPTOR 700 22h13m25s
2 VITSE SIMON (FRA) YAMAHA 700 RAPTOR 01m30s 22h18m41s +05m16s
3 DUTRIE AXEL (FRA) YAMAHA YFZR 450 22h18m45s +05m20s
4 CASALE IGNACIO (CHL) YAMAHA RAPTOR 700 22h29m23s +15m58s
5 MAZZUCCO DANIEL (ARG) CAN-AM RENEGADE 23h28m56s +01h15m31s
6 COPETTI PABLO (ARG) YAMAHA RAPTOR 700 24h01m35s +01h48m10s
7 HANSEN SANTIAGO (ARG) HONDA TRX700XX 30s 24h17m47s +02h04m22s
8 SANABRIA GALEANO NELSON AUGUSTO (PRY) YAMAHA RAPTOR 05m00s 24h21m09s +02h07m44s
9 KOOLEN KEES (NLD) BARREN RACER BARREN RACER ONE 690 01h07m00s 24h29m39s +02h16m14s
10 SONIK RAFAL (POL) YAMAHA RAPTOR 700 24h59m10s +02h45m45s

Kamioni (prvih osam)

1 DE ROOY GERARD (NLD)/TORRALLARDONA MOISES (ESP)/RODEWALD DAREK (POL) IVECO POWERSTAR 4X4 15h52m07s
2 SOTNIKOV DMITRY (RUS)/LEONOV IGOR (RUS)/AKHMADEEV RUSLAN (RUS) KAMAZ 4326 15h54m18s +02m11s
3 NIKOLAEV EDUARD (RUS)/YAKOVLEV EVGENY (RUS)/RYBAKOV VLADIMIR (RUS) KAMAZ 4326 15h58m04s +05m57s
4 MARDEEV AIRAT (RUS)/BELYAEV AYDAR (RUS)/SVISTUNOV DMITRIY (RUS) KAMAZ 4326 16h12m19s +20m12s
5 VILLAGRA FEDERICO (ARG)/YACOPINI ADRIAN ARTURO (ARG)/TORLASCHI RICARDO ADRIAN (ARG) IVECO POWERSTAR 4X4 16h25m49s +33m42s
6 MACIK MARTIN (CZE)/MRKVA MICHAL (CZE)/TOMASEK FRANTISEK (CZE) LIAZ 111.154 20m00s 18h50m29s +02h58m22s
7 VIAZOVICH SIARHEI (BLR)/HARANIN PAVEL (BLR)/ZHYHULIN ANDREI (BLR) MAZ 5309RR 19h17m41s +03h25m34s
8 VAN GENUGTEN TON (NLD)/VAN LIMPT ANTON (NLD)/DER KINDEREN BERNARD (NLD) IVECO TRAKKER 4X4 02h23m00s 21h57m36s +06h05m29s

UTV (prvih pet)

1 TORRES LEANDRO (BRA)/ROLDAN LOURIVAL (BRA) POLARIS RZR 1000 XP 05m00s 28h29m32s
2 RUIJIN MAO (CHN)/DELAUNAY SEBASTIEN (FRA) POLARIS RZR 01h56m00s 31h02m57s +02h33m25s
3 DONGSHENG LI (CHN)/GUAN QUANQUAN (CHN) POLARIS RZR 1000 31h12m45s +02h43m13s
4 RAVIL MAGANOV (RUS)/SHUBIN KIRILL (RUS) POLARIS RZR 01h27m00s 34h16m20s +05h46m48s
5 FUJIANG WANG (CHN)/WEI LI (CHN) POLARIS RZR 1000 01h06m00s 35h53m37s +07h24m05s


Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Osma etapa

Okončana je i osma etapa 39. DAKAR RELIJA i sada su mnogi već stigli u grad SALTU, na severu ARGENTINE. Loše vreme kao da ne zna za dosta pa je organizator opet morao da koriguje prvobitne planove i da skraćuje putanju.
slika
U klasi automobila je već sasvim izvesno da će PEUGEOT trijumfovati. Pitanje je samo da li će to biti briljantna trostruka pobeda a takođe se još ne može precizno reći da li će novi DAKAR ŠAMPION 2017. biti LOEB ili PETERHANSEL. Devetostruki WRC prvak SEBASTIJEN LOEB je danas uknjižio još jednu pobedu na brzinskom ispitu i skinuo sa trona u generalnom plasmanu STEFANA PETERHANSELA. DEPRE je danas bio treći pa je pretekao NANIJA ROMU u ukupnom plasmanu.

Kod motociklista prvu poziciju u generalnom i dalje čuva SEM SANDERLAND a naš GABOR SAGMAJSTER je brzinski ispit okončao na 81. mestu pa je u generalnom sada 87.!

U kategoriji kvadova lider je i dalje Rus KARJAKIN, a kod kamiondžija sve pršti od rivalstva jer su prva desetorica u nekih desetak minuta.

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić


Generalni plasman posle 8. etape

Motocikli (prvih deset)

1 SUNDERLAND SAM (GBR) KTM 450 RALLY REPLICA 22h01m08s
2 QUINTANILLA PABLO (CHL) HUSQVARNA FR 450 RALLY 22h22m06s +20m58s
3 VAN BEVEREN ADRIEN (FRA) YAMAHA WR450F 22h29m57s +28m49s
4 WALKNER MATTHIAS (AUT) KTM 450 RALLY REPLICA 05m00s 22h35m22s +34m14s
5 FARRES GUELL GERARD (ESP) KTM 450 RALLY 22h35m32s +34m24s
6 DE SOULTRAIT XAVIER (FRA) YAMAHA WR 450 F 07m00s 22h51m18s +50m10s
7 RENET PIERRE ALEXANDRE (FRA) HUSQVARNA FR 450 RALLY 23h09m17s +01h08m09s
8 GONÇALVES PAULO (PRT) HONDA CRF450RALLY 48m20s 23h09m42s +01h08m34s
9 BARREDA BORT JOAN (ESP) HONDA CRF450RALLY 01h01m00s 23h12m01s +01h10m53s
10 RODRIGUES JOAQUIM (PRT) HERO SPEEDBRAIN 450 RALLY - 27m01s 23h37m08s +01h36m00s
87 SAGHMEISTER GABOR (SRB) KTM 450 RALLY REPLICA 01m00s 33h50m57s +11h49m49s


Automobili (prvih deset)

1 LOEB SEBASTIEN (FRA)/ELENA DANIEL (MCO) PEUGEOT 3008 DKR 20h10m05s
2 PETERHANSEL STÉPHANE (FRA)/COTTRET JEAN PAUL (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 20h11m43s +01m38s
3 DESPRES CYRIL (FRA)/CASTERA DAVID (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 20h27m22s +17m17s
4 ROMA NANI (ESP)/HARO BRAVO ALEX (ESP) TOYOTA HILUX 20h33m41s +23m36s
5 HIRVONEN MIKKO (FIN)/PÉRIN MICHEL (FRA) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 21h03m46s +53m41s
6 DE VILLIERS GINIEL (ZAF)/VON ZITZEWITZ DIRK (DEU) TOYOTA HILUX 21h31m49s +01h21m44s
7 TERRANOVA ORLANDO (ARG)/SCHULZ ANDREAS (DEU) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 21h36m52s +01h26m47s
8 PRZYGONSKI JAKUB (POL)/COLSOUL TOM (BEL) MINI ALL4 RACING 21h52m23s +01h42m18s
9 GARAFULIC BORIS (CHL)/PALMEIRO FILIPE (PRT) MINI ALL 4 RACING 22h53m02s +02h42m57s
10 DUMAS ROMAIN (FRA)/GUEHENNEC ALAIN (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 23h19m22s +03h09m17s

Kvadovi (prvih deset)

1 KARYAKIN SERGEY (RUS) YAMAHA RAPTOR 700 27h45m50s
2 DUTRIE AXEL (FRA) YAMAHA YFZR 450 27h52m47s +06m57s
3 CASALE IGNACIO (CHL) YAMAHA RAPTOR 700 27h56m09s +10m19s
4 MAZZUCCO DANIEL (ARG) CAN-AM RENEGADE 29h47m03s +02h01m13s
5 COPETTI PABLO (ARG) YAMAHA RAPTOR 700 29h51m03s +02h05m13s
6 KOOLEN KEES (NLD) BARREN RACER BARREN RACER ONE 690 01h07m00s 30h07m23s +02h21m33s
7 SANABRIA GALEANO NELSON AUGUSTO (PRY) YAMAHA RAPTOR 10m00s 30h16m11s +02h30m21s
8 HANSEN SANTIAGO (ARG) HONDA TRX700XX 12m30s 30h32m07s +02h46m17s
9 SONIK RAFAL (POL) YAMAHA RAPTOR 700 30h59m35s +03h13m45s
10 DA COSTA BRUNO (FRA) YAMAHA QUADDY 700 RAPTOR 01h01m00s 31h23m10s +03h37m20s

Kamioni (prvih deset)

1 SOTNIKOV DMITRY (RUS)/LEONOV IGOR (RUS)/AKHMADEEV RUSLAN (RUS) KAMAZ 4326 17h52m20s
2 NIKOLAEV EDUARD (RUS)/YAKOVLEV EVGENY (RUS)/RYBAKOV VLADIMIR (RUS) KAMAZ 4326 17h54m06s +01m46s
3 DE ROOY GERARD (NLD)/TORRALLARDONA MOISES (ESP)/RODEWALD DAREK (POL) IVECO POWERSTAR 4X4 17h54m40s +02m20s
4 VILLAGRA FEDERICO (ARG)/YACOPINI ADRIAN ARTURO (ARG)/TORLASCHI RICARDO ADRIAN (ARG) IVECO POWERSTAR 4X4 18h21m26s +29m06s
5 DE BAAR PASCAL (NLD)/DE GRAAFF WOUTER (NLD)/ROESINK MARTIN (NLD) RENAULT TRUCKS K520 18h37m54s +45m34s
6 VERSLUIS PETER (NLD)/PRONK MARCEL (NLD)/KLEIN ARTUR (DEU)MAN H51 18h50m16s +57m56s
7 VASILEVSKI ALEKSANDR (BLR)/VIKHRENKA DZMITRY (BLR)/ZAPAROSHCHANKA ANTON (BLR) MAZ 5309RR 19h34m46s +01h42m26s
8 SUGAWARA TERUHITO (JPN)/SUGIURA HIROYUKI (JPN) HINO 500 SERIES 19h35m47s +01h43m27s
9 KOLOMY MARTIN (CZE)/KILIAN RENE (CZE)/KILIAN DAVID (CZE) TATRA PHOENIX 03m00s 19h54m43s +02h02m23s
10 MARDEEV AIRAT (RUS)/BELYAEV AYDAR (RUS)/SVISTUNOV DMITRIY (RUS) KAMAZ 4326 20h02m49s +02h10m29s

Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Deveta etapa - otkazana

Odron kamena na glavnom i jedinom putu do Salte, usled lošeg vremena i kiše i POTPUNI PREKID SAOBRAĆAJA, primorali su organizatore da otkažu još jednu etapu 39. DAKAR RELIJA. Pored takmičarske etape, zaobilaznim regionalnim putevima kreće se i veliki broj pratećih servisnih automobila i kamiona, mehaničari, novinari i svi koji su na bilo koji način uključeni u veliki broj prisutnih na svakom ovakvom maratonu.
slika
Možemo samo pretpostaviti koliko je znanja i truda potrebno organizatorima u rešavanju mnoštva zadataka i otklanjanju problema. Bezbednost je prioritet a rad velike medicinske ekipe, komunikacija sa mnogim vozilima i helikopterima na terenu, pružanje pomoći onima koji su ostali na stazi, vrlo kompleksan posao.

Sportski direktor 39. DAKAR RELIJA, poznati španski DAKAR šampion MARK KOMA, uspeva sa svojim timom da se bori sa svim nedaćama.

Kada su uvideli da većina takmičara a i svih u „drugom karavanu“, koloni onih koji prate takmičarski konvoj, neće biti u stanju da stigne u Saltu, sve je preusmereno na alternativnu rutu SAN ANTONIO DE LOS COBRES i doneta je još jedna realna i moguća odluka – OTKAZUJE SE DEVETA ETAPA, koja je bila planirana za sredu a reli se nastavlja u četvrtak, desetom etapom CHILECITO – SAN JUAN!

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić
Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

Clapton is God!
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Reli Dakar 2017.

Post Postao/la ElComandante91 »

To se već događalo puno puta na minulim DAKAR maratonima, da zahuktali automobil ili čak kamion, što je totalno rizično, prilikom preticanja zakači i obori motociklistu.
slika
Danas u 11.29h po lokalnom vremenu, kako je objavio organizator, čuveni Francuz i 12 puta šampion DAKARA, STEFAN PETERHANSEL, sudario se sa hrabrim motociklistom iz Slovenije, 34-godišnjim SIMONOM MARČIĆEM. Iako su slabiji i nezaštićeni motociklisti i u javnom saobraćaju znaju da budu neoprezni ali u konkretnom slučaju bi se reklo da je veliki as PEUGEOTA ipak mogao biti pažljiviji. Takođe je stigla informacija da je PETERHANSEL stao i pomogao MARČIĆU, pa stoga verujemo da je takmičaru na KTM motociklom dobro i da će nastaviti sa odličnim vožnjama u amaterskoj klasi MARATON, gde je solidno plasiran. U generalnom poretku SIMON MARČIĆ je bio na 65. poziciji, međutim na zvaničnoj listi danas nema MARČIĆA posle tačke WP1….

Među vozačima automobila finiš relija pripada vozačima 3008DKR. PETERHANSEL je opet briljirao, iza njega je bio LOEB dok je brzinac kao treći završio DEPRE. U generalnom poretku trojka sa „lavićima“ je toliko dominantna da se potvrđuju prognoze o njihovoj superiornosti u odnosu na TOYOTU i MINI. Stiče se utisak da u PEUGEOTU nema timskih naredbi i da će sami vozači umećem i srećom kreirati pobednički podijum.

U klasi motociklista mladi Amerikanac SEM SANDERLEND, na KTM-u, danas nije blistao, ali, zadržao je lidersko mesto. GABOR SAGMAJSTER očigledno ne želi da rizikuje. Iskustvo ga je naučilo da je prevelika brzina u završnici potpuno neprihvatljiva i da je najbitnije zdrav i čitav stizati na cilj etapa.

Među vozačima kvadova Rus SERGEJ KARJAKIN mudro čuva čelo i hita ka svojoj prvoj DAKAR pobedi, dok njegovi zemljaci u KAMAZIMA, SOTNIKOV, NIKOLAJEV i MARDEJEV u klasi kamiona, daju svima do znanja da RUSIJA mora trijumfovati u teškoj kategoriji.

Sutra je na programu pretposlednja etapa 39. DAKAR RELIJA koji se već devetu godinu za redom održava u zemljama Južne Amerike.

Ekskluzivno za VRELE GUME: Đorđe Đenić

Generalni poredak posle desete etape

Motocikli (prvih deset)

1 SUNDERLAND SAM (GBR) KTM 450 RALLY REPLICA 28h07m59s
2 WALKNER MATTHIAS (AUT) KTM 450 RALLY REPLICA 05m00s 28h38m00s +30m01s
3 FARRES GUELL GERARD (ESP) KTM 450 RALLY 28h46m42s +38m43s
4 VAN BEVEREN ADRIEN (FRA) YAMAHA WR450F 28h49m56s +41m57s
5 BARREDA BORT JOAN (ESP) HONDA CRF450RALLY 01h01m00s 29h01m46s +53m47s
6 RENET PIERRE ALEXANDRE (FRA) HUSQVARNA FR 450 RALLY 29h03m23s +55m24s
7 GONÇALVES PAULO (PRT) HONDA CRF450RALLY 48m20s 29h08m10s +01h00m11s
8 DE SOULTRAIT XAVIER (FRA) YAMAHA WR 450 F 09m00s 29h40m54s +01h32m55s
9 CAIMI FRANCO (ARG) HONDA CRF450 RALLY 01h05m00s 29h45m56s +01h37m57s
10 SVITKO STEFAN (SVK) KTM 450 RALLY REPLICA 01h00m00s 29h56m44s +01h48m45s

Automobili (prvih deset)

1 PETERHANSEL STÉPHANE (FRA)/COTTRET JEAN PAUL (FRA) PEUGEOT 3008 DKR - 14m13s 24h58m43s
2 LOEB SEBASTIEN (FRA)/ELENA DANIEL (MCO) PEUGEOT 3008 DKR 25h04m33s +05m50s
3 DESPRES CYRIL (FRA)/CASTERA DAVID (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 25h24m23s +25m40s
4 ROMA NANI (ESP)/HARO BRAVO ALEX (ESP) TOYOTA HILUX 25h59m38s +01h00m55s
5 DE VILLIERS GINIEL (ZAF)/VON ZITZEWITZ DIRK (DEU) TOYOTA HILUX 26h41m37s +01h42m54s
6 TERRANOVA ORLANDO (ARG)/SCHULZ ANDREAS (DEU) MINI JOHN COOPER WORKS RALLY 26h44m04s +01h45m21s
7 GARAFULIC BORIS (CHL)/PALMEIRO FILIPE (PRT) MINI ALL 4 RACING 28h25m17s +03h26m34s
8 PRZYGONSKI JAKUB (POL)/COLSOUL TOM (BEL) MINI ALL4 RACING 28h52m23s +03h53m40s
9 DUMAS ROMAIN (FRA)/GUEHENNEC ALAIN (FRA) PEUGEOT 3008 DKR 28h56m26s +03h57m43s
10 AL QASSIMI SHEIKH KHALID (ARE)/MAIMON PASCAL (FRA) PEUGEOT 2008 DKR 01h11m00s 29h23m00s +04h24m17s

Kvadovi (prvih sedam)

1 KARYAKIN SERGEY (RUS) YAMAHA RAPTOR 700 34h38m33s
2 CASALE IGNACIO (CHL) YAMAHA RAPTOR 700 34h59m38s +21m05s
3 COPETTI PABLO (ARG) YAMAHA RAPTOR 700 38h12m54s +03h34m21s
4 HANSEN SANTIAGO (ARG) HONDA TRX700XX 13m30s 38h52m16s +04h13m43s
5 SONIK RAFAL (POL) YAMAHA RAPTOR 700 23m00s 39h47m45s +05h09m12s
6 DA COSTA BRUNO (FRA) YAMAHA QUADDY 700 RAPTOR 01h01m00s 39h51m58s +05h13m25s
7 DOMASZEWSKI DANIEL (ARG) HONDA TRX 700XX 40h36m28s +05h57m55s

Kamioni (prvih deset)

1 NIKOLAEV EDUARD (RUS)/YAKOVLEV EVGENY (RUS)/RYBAKOV VLADIMIR (RUS) KAMAZ 4326 23h27m12s
2 SOTNIKOV DMITRY (RUS)/LEONOV IGOR (RUS)/AKHMADEEV RUSLAN (RUS) KAMAZ 4326 23h32m27s +05m15s
3 DE ROOY GERARD (NLD)/TORRALLARDONA MOISES (ESP)/RODEWALD DAREK (POL) IVECO POWERSTAR 4X4 23h51m29s +24m17s
4 VILLAGRA FEDERICO (ARG)/YACOPINI ADRIAN ARTURO (ARG)/TORLASCHI RICARDO ADRIAN (ARG) IVECO POWERSTAR 4X4 24h24m59s +57m47s
5 DE BAAR PASCAL (NLD)/DE GRAAFF WOUTER (NLD)/ROESINK MARTIN (NLD) RENAULT TRUCKS K520 24h45m59s +01h18m47s
6 VERSLUIS PETER (NLD)/PRONK MARCEL (NLD)/KLEIN ARTUR (DEU)MAN H51 24h59m15s +01h32m03s
7 VASILEVSKI ALEKSANDR (BLR)/VIKHRENKA DZMITRY (BLR)/ZAPAROSHCHANKA ANTON (BLR) MAZ 5309RR 25h30m43s +02h03m31s
8 SUGAWARA TERUHITO (JPN)/SUGIURA HIROYUKI (JPN) HINO 500 SERIES 25h42m09s +02h14m57s
9 MARDEEV AIRAT (RUS)/BELYAEV AYDAR (RUS)/SVISTUNOV DMITRIY (RUS) KAMAZ 4326 25h43m36s +02h16m24s
10 LOPRAIS ALES (CZE)/TOMÁNEK JAN (CZE)/STROSS JIRI (CZE) TATRA PHOENIX 26h10m49s +02h43m37s



Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Auto-moto sport”