Peugeot 5008 2.0 BlueHDi/150 Allure

Podijelite s nama vijesti iz Peugeot svijeta...
Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi/150 Allure

Post Postao/la ElComandante91 »

slika

Kukurikuuuu

Galski pevac ponosno se šepuri! Osim što prodaja modela 3008/5008 obara sve rekorde, grupacija PSA nedavno je "pazarila" Opel, našavši se tako u poziciji da postane najveći proizvođač automobila u Evropi


rupaciji PSA, ili ukoliko više volite Peugeotu, u poslednje vreme ide sve od ruke. Nekoliko veoma uspešnih modela, plus prepun karnet sa porudžbinama i povoljna finansijska situacija, probudili su entuzijazam kod odgovornih. Osim toga, nekoliko značajnih noviteta ubrzo će izaći na svetlost dana (novi 508, Citroen C3 Aircross, DS7 Crossback...), a kao šlag na toru, grupacija se počastila Opelom, koji se isto tako obogatio sa više veoma interesantnih i novih modela (Insignia, Ampera, Crossland X...).

slika

Dobro, reči će neko, pa ni njegovom sunarodniku, ujedno i protivniku, alijansi Renault, ne ide loše. Tačno, no ovaj se sa svim svojim "satelitima", razbacao svugde po svetu (Nissan, Mitsubishi, Samsung i Dacia), dok se PSA skoncentrisala uglavnom na evropsko, odnosno kinesko tržište. Čija je strategija bolja, pokazati će vreme, ipak činjenica je da trenutno Peugeot "žari i pali" na evropskom tlu, posebno sa modelima 308 i 3008/5008, koji su se okitili titulama automobila godine.

slika

Mi smo se opet pozabavili poslednjim navedenim, iz prostog razloga što nam se pre par meseci voženi 5008 1.6 THP/165 automatic učinio nedovoljno ubedljivim. Kad kažem nedovoljno ubedljivim, mislim pre svega na agregat, zbog čega je ovoga puta izabran dvolitarski dizel, u sprezi sa klasičnim ručnim menjačem.

slika

Što se tiče samog izgleda, 5008 se slobodno mogao nazvati "Grande 3008", budući da je pokupio gotovo sve od svog manjeg brata.
Evidentno da je od njega duži za 19 cm (čak 16,5 cm je otišlo na međuosovinsko rastojanje), i da je zadnji deo modificiran, no po svemu ostalom praktično se radi o istom modelu. Posebno kada je reč o završnom nivou GT i GT-Line, gde je lice kod oba identično do poslednje bore. Kod ostalih se mogu zapaziti izvesne razlike u vidu forme odbojnika i pozicije farova za maglu. I ukoliko je prednji deo teško razlikovati, zadnji, počevši od vrata pozadi, poprimio je vlastiti stil. Direktnim poređenjem uočljiva je različita forma C stuba, koji je kod 5008 znatno vertikalniji. Kod 3008 linija krova je padajuća, dok se kod velikog brata nastavlja, kako bi se dobilo na prostoru za glave putnika na dopunskim sedištima. Ukratko, iako je zadnja svetlosna grupa identična, 5008 deluje znatno korpulentnije i masivnije. Jeste da je vizuelna ocena individualna stvar, nalazim da je stil kod oba veoma dopadljiv, s tim da prednost ipak dajem manjem 3008. Oba međutim imaju podjednako odstojanje od tla (čitavih 23,6 cm), što uz agresivnu masku, skromne staklene površine, obilje hroma i impresivne naplatke koji idu i do 19 cola, ostavlja snažan utisak na "publiku". E da, nekada kvazi crossover (3008), i 5008 je izašao iz kože mini vana, poprimivši forme jednog SUV. Posve logično, žeđ za ovakvim tipom karoserije ne jenjava, naprotiv!

Po prvim podacima prodaje, 3008 je znatno poželjniji od 5008, te se, u zavisnosti od verzije (najtraženiji su najskuplji GT i GT-Line), na isporuku mora čekati 4-5 meseci. Upravo iz tog razloga, lansiranje 5008-ice bilo je umesto marta, odloženo za juni mesec, te je situacija sa njim znatno povoljnija (1-2 meseca čekanja).

slika

Prava mera
Iako benzinski agregati sve više potiskuju dizele, u pojedinim segmentima ovi su i dalje neprikosnoveni. Posebno kada se radi o grupaciji PSA, koja već decenijama ulaže ogromna sredstava u njihov razvoj. Rezultat je poznat, 1.6 i 2.0 BlueHDi spadaju među najčistije i najuspešnije dizele u segmentu. Neko će reči da ni benzincima ništa ne fali, tačno, trocilindarski 1.2/130 pokazao je iznenađujuće veliki talenat u manjem 3008, no lično nalazim da nema šta da traži u težem 5008 (+60 kg).

Zaključke o 1.6 THP/165 možete pronaći u našoj vrlo čitanoj arhivi, pa stoga da se skoncentrišemo na tsetiranje.

Voženi 2.0 BlueHDi sa 150 KS, koji je prava mera za Peugeot 5008 od 1,5 tone. Skoro ravnopravan je i 1.6 BlueHDi/120. O slabijem 1.6 BlueHDi/100 KS, nema potrebe trošiti reči, njegovo mesto je ipak samo u 2008.

slika

U 5008, blok od dve litre razvija 150 i 180 KS, s tim da je prvi u sprezi sa ručnim, a snažniji isključivo sa automatskim menjačem. Drugim rečima, poslednji navedeni ujedno je i znatno skuplji, posebno jer je ponuđen samo u najvišem paketu opreme GT. U Francuskoj, za isti treba nekih 44.000 evra (vauuuu), dok je 2.0 BlueHDi/150 jeftiniji za bezmalo 4.000 evra (slabiji paket GT-Line). O tome vredi li toliko para, nećemo sada, posebno jer u vreme pisanja cene za naše tržište nisu bile poznate, da vidimo zato šta zna i ume ovaj dobro poznati blok.

Kao prvo, obezbeđuje visok nivo perfomansi, koje su bezmalo identične snažnijem agregatu (automatski menjač lako "pojede" 30 KS). Osim toga, izuzetno je diskretan, prijatan i pre svega elestičan. Zahvaljujući obrtnom momentu od 370 Nm i dobro odmerenim prenosima, prihvata "gas" iz najnižih obrtaja, te je posve izvodljivo voziti ga 30 km/h u trećoj brzini. A kada zatreba, snaga je tu, bez obzira na opterečenja vozila i mod u kojem se nalazi. Poseduje dva, standardni, odnosno Sport, kada je odziv na gas bolji, uz grlat zvuk koji dolazi iz ... zvučnika! Zabavno, ali i zamorno, posebno na duže staze. Pored svih navedenih kvaliteta, navedimo još jedan; ekonomičnost.

slika

Prosečna potrošnja u našem slučaju iznosila je nepunih 7 litara, sa rasponom između 5 i 9 litara (vožnja po gradu u "špicevima"). Možda trenutno najbolji sistem Stop&Start na tržištu, reaguje uvak pravovremeno, čak i gasi motor, čim brzina opadne ispod 20 km/h. Po pitanju vozne dinamike treba reči da je 2.0 BlueHDi, za razliku od slabijih agregata, u kombinaciji sa specijalno podešenim ogibljenjem, efikasnijim, i za nijansu tvđim. Impresivno je njegovo ponašanje na putu, čak i kada je ritam "nepristojan" za vozilo ovakvog tipa. Na ovom polju i u segmentu, zaista je teško pronaći dostojnog mu protivnika. Slabiji 1.6 BlueHDi od 120 KS je logičan izbor za umerenije vozače, osim toga jeftiniji je za više od 2.000 evra (isti zavrsni nivo), uz potrošnju nižu sa bezmalo jednu litru. Nema mu se šta prebaciti, iako je sigurno da ne pruža isti nivo zadovoljstva u vožnji. Što se tiče opreme, gde pre svega mislim na razne sigurnosne sisteme, nema šta nema! Od "inteligentnog" radara, koji održava brzinu i zadato odstojanje sa vozilom ispred, pa do sistema koji vraća vozilo u svoju traku.

slika

Auto godine, ne bez razloga
"Sa ovim modelom, potpuno smo na nivou nemačkih konkurenata, uz to, znatno smo jeftiniji..." Ah koliko li sam samo puta mogao pročitati u francuskoj štampi ovakve i slične tvrdnje domaćih konstruktora, i koliko li sam samo puta bio razočaran rezultatom, posebno na polju kvaliteta i završne obrade. A kada je Peugeot objavio prilikom lansiranja novog 3008 "Naša ambicija je da postanemo prvi premijum generalista", rekoh sebi istorija se ponavlja. Nakon prvih test vožnji, uvideh da se ovi nimalo ne šale! Jer 3008 je bez sumnje francuski automobil koji je stekao sve uslove da se ravnopravno nadmeće sa konkurentima sa druge strane Rajne, od izgleda, pa sve do perfomansi i opšteg kvaliteta. Uspeh nije izostao, svi specijalizovani auto mediji odmah su se saglasila de su novi 3008/5008 "odlična berba", što je rezultiralo prestižnom titulom Automobila godine u Evropi. Prodaja je odmah dokazala da se "seksi" stil dopao kupcima, upravo kao i njegov enterijer. U ranijim testovi smo u "sitna creva" pričali o njemu, istakavši da je radikalno drugačiji od ostalih. Stvar ukusa, nekom se možda i neće svideti, no činjenica je da donosi svežinu u segment. Za razliku od konkurenata, koji se zadovoljavaju odličnom ergonomijom i klasičnom komandnom tablom, kod našeg lava kokpit je "avionski", sa radnim mestom rezervisanim isključivo za vozača.

slika

Široka centralna konzola, koja spečava svaki intimniji kontakt sa suvozačem, ujedno je blago zaokrenuta ka "pilotu", sa neodoljivim komandama u stilu klavijature. Za upravljačem, bivamo iznađeni njegovim skromnim dimenzijama, pa i formama, pošto je snažno podsečen na donjem i gornjem delu. Ne bez razloga, jer ovakav oblik omogučuju bolju preglednost instrument table, postavljene, sada već kao po običaju, iznad njega. Valja, ne valja, pregledni su, ma nisu, fuj numerički pokazivači, naprotiv baš su super..., na ovom polju teško ćemo jednoglasno podržati odluku Peugeota za ovakvom koncepcijom. Zaključke donesite sami, na meni je da prenesem kako je funkciju pokazivača brzine i obtomera preuzeo ekran od 12,3 inča, sa veoma zanimljivom i orginalnom grafikom. Ima tu svega, od imitacije klasičnih instrumenata i personizacije ekrana, pa sve do satelitske navigacije. Pored njega, postoji još jedan, odnosno centralni ekran od 8 cola, koji pruža sve ostale informacije. Inženjeri Peugeota mudro su postupili kada su preko spomenutih prekidača omogučili direktan pristup najvažnijim funkcijama (radio, klima uređaj, GPS, konekcija telefona...), bez obzira što se na kraju ipak mora pipkati po ekranu. Samim tim, upravljač je pošteđen nebrojenih dugmića, i služi pre svega onome za šta je prevashodno namenjen.

slika

Prostora koliko hoćeš
Veoma dobroj ergonomiji svoj doprinos daju i prednja sedišta, bez obzira da li su kompletno od kože, u kombinaciji koža/alkantara ili platna. Osim što su lepa na oko, udobna su i sa odličnim bočnim osloncima. Naša su imala ugrađenu masažu, efikasnu i sa više programa. Sam sedalni deo se produžuje i podešava, kako bi i korpulentni vozači imali dobar oslonac ispod kolena. Sve ostalo što okružuje vozača i suvozača, potpuno je identično, tako da ću Vas poštedeti "kopanja" po arhivi i ponoviti zapažanja iz predhodnog susreta. Oslonac za lakat ujedno je i ogroman boks (otvara iz dva dela), u koji "ladno" staje par flaša od 1,5 lit, znatno više nego li u pregradak za rukavice ispred suvozača. Dno jednog i drugog, kao i police u vratima, postavljeni su sunđerastom tkaninom koja sprečava zveckanje i vibracije.

Nije Peugeot škrtario ni sa izborom materijala, mekane plastike ima u obilju, računajući i pozicije gde većina proizvođača štedi.

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi/150 Allure

Motor: dizel, 4 cilindra, turbo punjač
Zapremina: 1.598 cm3
Snaga: 150 KS pri 3.750 o/min
Obrtni moment: 370 Nm, pri 2.000 o/min
Menjač: ručni šestostepeni
Pogon: na prednjoj osovini
Dimenzije: 4.641 x 1844 x 1.646 mm
Meš. Rastojanje 2.840 mm
Zapremina prtljažnika 702 - 1.940 lit
Pneumatici: 225/55 R18
Masa: 1.490 kg
Rezervoar za gorivo: 56 lit
Ubrzanje 0-100 km/h 9,6 sekundi
Maksimalna brzina 206 km/h
Nivo izduvnih gasova 118 g/CO²
Prosečna potrošnja na testu 6,8 lit

slika

Enterijer krasi širok pojas sive takanine, koja se sa centralne armature proteže na vrata. Kod najskupljih verzija, ili uz doplatu, može biti i od plemenitog drveta. Putnici pozadi evidentno nemaju isti tretman kao oni na prednjim sedištima, no raspoloživ prostor ovde je neuporedivo superiorniji nego li kod manjeg brata. Logično, ukoliko se zna da je međuosovinsko rastojanje iznosi 2,84 m. Prostora za kolena zaista je izdašan, u svakom slučaju ima ga znatno više nego za glave putnika. Iako nisu dovoljno mekana (malo sunđera i snažno prošivena koža), sedišta u drugom redu istih su dimenzija, postavljena na klizačima, i sa podesivim naslonima. Naš 5008 posedovao je i veliki panoramik krov (otvara se), kao i integrisane zastore za sunce na prozorima, boksove u podu (smešten kit za opravku guma), izduve za vazduh i utičnicu od 220 V. Rekordni prostor za noge u drugom redu dozvoljava da se sedišta značajno pomere ka napred, kako bi se oslobodilo dovoljno mesta za putnike u trećem redu. Ovde takođe ne treba očekivati čuda, odrasle osobe nemaju šta da traže na njima. Pristup je relativno jednostavan, spoljašnja sedišta u drugom redu lako skliznu ka napred, oslobađajući dovoljno prostora za ulazak dece! Od produžene karoserije korist je izvukao i prtljažnik, čija zapremina, u konfiguraciji sa pet sedišta, iznosi odličnih 700 litara (100 litara više od bivšeg 5008), odnosno 780 litara, ukoliko se izvade dopunska sedišta.

slika

Ovo je jednostavno (11 kg ), ali ne vidim nikavu svrhu, jer je dobijeni prostor teško iskoristiv (dva odvojena udubljenja). Logičnije mi je da Peugeot ponudi i verziju sa samo 5 sedišta, čime bi se smanila cena, a prtljažnik postao još veći i upotrebljiviji. Sa svim sedištima, njegova zapremina iznosi skromnih 166 litara, odnosno, kada su uredno složena, čitavih 1.940 litara. Kako se i naslon suvozačevog preklapa prema napred, izvodljivo je trensportovati predmete od preko 3 metra dužine. Kod ovog završnog nivoa, vrata prtljažnika su motorizovana, da bi se otvorila i zatvorila dovoljno je samo podvući nogu ispod branika. Praktično kada su vam pune ruke, posebno jer se nakon ovog gesta vozilo samostalno zaključa.

Sve u svemu, iako se izgledom "prekvalifikovao" u SUV, 5008 i dalje poseduje sve argumentre kao jedan talentovani mini van. Ruku na srce, u suštini to i jeste, jer izuzmemo li elektronsku "štaku", nazvanu Grip Control, pogon isključivo na prednje točkove i dalje ga sprečava da konkuriše segmentu lakih "terenaca".

slika

Tekst i slike: Perica Rajković
Tekst i fotografije preuzeti sa: http://www.vrelegume.rs/test/peugeot-50 ... e-bluehdi/
Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Vijesti”