Peugeot 508 2.0 BlueHDi/180 EAT6 GT-Line

Podijelite s nama vijesti iz Peugeot svijeta...
Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Peugeot 508 2.0 BlueHDi/180 EAT6 GT-Line

Post Postao/la ElComandante91 »

Za kim zvona zvone

Par meseci pre nego počne prodaja novog Peugeota 508, premijerno predstavljenog na Salonu automobila u Genevi, poželeli smo proveriti koliko još uvek vredi aktuelni model

slika

Nakon punih sedam godina diskretne, ali uspešne karijere (oko 540.000 prodatih jedinica), Peugeot 508 zreo je za penziju. Jedna od poslednjih francuskih lađa, klasičnog stila, odlazi tako u istoriju, na čije mesto dolazi istoimeni naslednik. Istog imena ali ne i istog stila, a po svemu sudeći ni namene. Jer odmah nakon premijere u Ženevi, novajlija je izložen u auto salonima po Parizu, te sam imao više puta priliku razgledati ga i smestiti se u njegovu unutrašnjost.

slika

Vidno moderniji, novi 508 je ujedno znatno manje gostoljubiv prema putnicima pozadi, usled formi koje podsećaju na jedan rasni kupe

Glasno razmišljam, biće da su i u Peugeotu poželeli svoj Audi A5 i Mercedes CLS,... Zašto da ne, reči ćete, stil je atraktivan, sportski, ali kao takav može zaboraviti na taxi karijeru, jos manje na službenu upotrebu. Naime, do dolaska Renaulta Talisman, a prestankom komercijalizacije Citroena C5, aktuelni 508 je gotovo zvanično preuzeo ulogu službenog vozila francuske administracije, što u prevodu znači na hiljade prodatih primeraka. Bilo kako bilo, uprkos cunamiju krosovera, klasične limuzine i dalje imaju svoju namenu i poklonike, što su recimo u Renaultu očigledno uzeli u obzir prilikom kreiranja spomenutog Talismana. No vratimo se našoj matoroj "petstosmici", koja, uprkos godinama, i dalje ima šta da kaže. Voženi primerak nosio je oznaku GT-Line, završni nivo koji mu savršeno leži. Daleko smo ovde od slabašnih i bledih verzija koje voze većina pariskih taksista i privatnih šofera VTC, "obuven" u naplatke od 19 cola, sa kristalnim pogledom (Full LED svetla) i lažnom duplom izduvnom granom (sa leve strane je prava), i dalje je u top formi. Šta više, iako naveliko odomaćen na ulicama, privukao je poglede, čak i divljenje par prijatelja koji su mi pomogli u realizaciji fotografija.

Peugeot 508 stari veoma dobro, posebno nakon ubedljive restilizacije 2014. godine

Lice ovog velikog Lava toliko je bilo izmenjeno, da se lako dalo pomisliti kako se radi o potpuno novom modelu. Modificirana je dakle čitava prednja maska sa svetlosnom grupom i LED dnevnim svetlima u obliku bumeranga, računajući i poklopac motora. Svetlosna grupa pozadi je isto tako modernizovana, dok je hromirana lajsna sa prtljažnika uklonjena.

slika

Unutrašnje bore
Za razliku od spoljašnjosti, unutrašnji organi (čitaj :enterijer) našeg 508 počinje da pokazuje znake starenja. Možda ne na prvi pogled, no činjenica je da je restilizacija unutrašnjosti bila znatno diskretnija. Ovo se pre svega odražava na ergonomiju komandi i praktični aspekt, manje na sam dizajn i kvalitet upotrebljenih materijala.

slika

Dopadljivi su klasični i bogati instrumenti (postoji čak i merač za temperaturu ulja), kao i obilje mekane plastike

Masivna centralna konzola dobila je nakon restilizacije veći i moderniji kolor ekran (7 inča), osetljiv na dodir, sa multimedija sistemom pozajmljenim od novog 308. Obogaćen je kamerom za pomoć pri parkiranju. Nažalost nedostaje trenutno veoma popularan sistem sa pogledom od 360° oko vozila. Za upravljačem malog prečnika, sportski podrezanim odozdo, vozač se oseća veoma prijatno.

Pozicija vozača je odlična, zamerke se mogu uputiti jedino preterano brojnim komandama na upravljaču. One za tempomat su smeštene prenisko i kao takve nepraktične za upotrebu. Iako orginalno, rešenje sa dugmetom za startovanje motora i električnom kočnicom, levo od upravljača, ne deluje mi previše praktično.

Zavaljen u tvrda, ali udobna prednja sedišta, sa svim mogućim podešavanjima i dobrim bočnim osloncima, nisam osetio ni najmanji umor, nakon tri sata vožnje do Normandije


Pored spomenutih intrumenata, pred očima vozača je I "head up display", u vidu komada crne plastike. Proizvođač je uz ovaj model inagurisao ključ/karticu slobodne ruke, toliko praktičnu u svakodnevnoj upotrebi. No sa godinama, 508 ozbijno "kaska" sa primenom najsavremenije tehnologije, gde pre svega mislim na inteligentni regulator brzine, odnosno sisteme koji automatski zaustavljaju vozilo pri nižim brzinama ili ga samostalno parkiraju. Opšti utisak kvari i nedostatak prostora za odlaganje sitnica. Dobro, 508 nije nikakav van, ali mnogi konkurenti danas to rade znatno bolje. Na centralnoj konzoli ne postoji ni jedno udubljenje gde se spontano može odložiti telefon ili ključevi, dok su zatvoreni boksovi male zapremine. U naslon za laktove jedva da staje osrednji novčanik ili dve kutije cigareta, uz to, otvara se samo sa strane vozača. "Test" flašu od 1,5 lit nekako smo i ugurali u pregrade na vratima, ali samo nakon što smo otpili malo vode i spljeskali je. Pronašli smo i nekoliko detalja kao simbol prošlih vremena, gde pre svega mislim na pepeljaru i CD čitač. Nažalost, kvalitet Hi-Fi sistema JBL nije zaslužan brenda koji nosi!

Unutrašnji prostor ne obara rekorde. Daleko smo od jednog VW Passata i Škode Superb, uprkos zavidnom međuosovinskom rastojanju od čitavih 2,82 metara

slika

Nema bojazni, odrasle osobe pozadi ipak se osećaju sasvim komotno, jednim delom zahvaljujući ravnom podu, bez uobičajnog tunela. Prtljažnik je solidne zapremine od 473 litara (sa rezervnim točkom smanjenih dimenzija, odnosno 515 litara bez njega), ali je prilično dubok. Da bi se dohvatili predmeti koji su se otkotrljali, mora se "zaroniti" u njegovu unutrašnjost. Bez imalo sumnje SW izvedba praktičnija je za familijarnu upotrebu, iako nema mnogo veću zapreminu (560 lit). Peta vrata su lagana za manipulisanje (plastična), dok je utovarni prag znatno niži, sa zaštitnom aluminijumskom lajsnom. Po potrebi, zadnji nasloni obaraju se jednostavnim povlačenjem ručica na boku prtljažnika. Dobijena površina je ravna, a zapremina poraste na odličnih 1.850 litara. Karavan se od limuzine distancira i krovnim nosačima, kao i toliko prijatnim panoramik staklenim krovom.

slika

Trkač na duge staze
Iako u zenitu, 508 i dalje se nudi sa svim agregatima koje je imao u startu, izuzmemo li hibridnu verziju. Dobro, gama baš i nije bogata, sastoji se od jednog jedinog benzinskog bloka 1.6 THP/165 (sa ručnim i automatskim šestostepenim menjačem), kao i tri dizela; 1.6 BlueHDi/120 i 2.0 BlueHDi od 150 i 180 KS. Nama je dopao poslednji navedeni, uparen sa donekle prevaziđenim šestostepenim automatskim menjacem EAT6. Razumljivo je da Peugeot nije želeo ulagati u odlazeći model, ali novi šestostepeni EAT8, sa kojim smo se imali više puta priliku sresti, dobro bi mu legao. Nedavno smo ga isprobali u DS7, pokretanim istim agregatom, gde se pokazao apsolutno na visini očekivanja. Šestostepeni u 508 je osetno sporiji, i prilikom prelaza oseća se da proklizava. I ukoliko su kod EAT8 papučice pored upravljača praktično suvišne, ovde dobro dođu kada se želi brzo "prešaltovati" u niži ili viši prenos. Sva sreća, obrtni momenat od 400 Nm ispravlja sve nedostatke.

slika

Čak i ukoliko izbor prenosa nije najadekvatniji, motor može sve da "svari"

Dobar motor, pun kao oko, koji mu evidentno najbolje leži, i usput obezbeđuje zavidne perfomanse. Na otvorenom putu, odnosno spomenutom auto putu za Normandiju, 508 pokazuje najbolje što zna. Kako to vole da kažu Francuzi, pravi "Routière" (od reči rout, tj put, kao sinonim za vozilo namenjeno dugim putovanjima), sposoban da sigurno i udobno svakoga odveze na "kraj sveta".

slika

Nivo buke u kabini je zanemarljiv. Dobra izolacija uz skromnih 2.000 o/min pri brzini od 130 km/h dokazuju da na dugim turama gotovo nema konkurenciju po udobnosti

Po gradu je zato pomalo nespretan, posebno prilikom parkiranja. Elektro hidraulična asistencija upravljača je nedovoljna, a prečnik okretanja, od bezmalo 12 metara, prevelik. U ovakvim okolnostima bez mnogo kompleksa popije 10-11 litara dizela, za razliku od vožnje po auto putu, gde smo se izvukli sa samo 6,5 litara. Za razliku od današnjih limuzina, ovaj 508 može se pohvaliti sa rezervoarom od čitavih 72 litre (Talisman 51 lit), što mu obezbeđuje autonomiju od najmanje 1.000 km (zabeležen prosek kreće se oko 7 lit). Bravo Peugeot!

Bravo za voznu dinamiku, i dalje je na nivou znatno mlađih konkurenata

slika

Još prilikom prvog kontakta sa njim, zažalio sam što odgovorni nisu ubacili snažniji agregat, recimo jedan benzinski ili dizel "šestak" od barem 250 KS. E sad, želite li i udobnost na nivou reputacije koju ima proizvođač, zaboravite na gume dimenzija 235/40 R19, kao na voženom primerku. Uostalom, uz GT line seriske su nešto skromnije ("samo" 235/45 R18), a kod slabijih završnih nivoa Active i Allure tek 215/60 R16 i 215/55 R17. Sada bih mogao navesti i šta svaki od njih nudi od opreme, nepotrebno zamaranje, jer ukoliko ste zaista zainteresovani lako ćete ih pronaći na sajtu proizvođača. Osvrnuću se samo na cene, i iz tog ugla gledano pokušati zaključiti vredi li i dalje kupiti jedan 508? Polovan svakako da, a što se tiče novog, sve zavisi od akcijskih ponuda. Nažalost, u Srbiji ne važe ista pravila kao u Francuskoj. Ovde se popust za « izlazeći » 508, u zavisnosti od verzije, kreće se od 20 do 30 %, što je znatno više nego što domaći uvoznik. Konkretno, najeftiniji je benzinski 1.6 THP/155 EAT6 Active, po ceni od 23.900 evra, no lično smatram da je znatno interesantniji sa testiranim motorom, uz završni nivo Allure. Akcijska cena iznosi tako 27.900 evra (ranije 32.970 evra), odnosno 2.000 evra manje sa ručnim menjacem. Bez da sam prevrnuo sve cenovnike u Srbiji, tražeći šta se sve može kupiti kod konkurencije za sličnu sumu novca, nalazim da vredi toliko. Dobro, nije sve savršeno, ali u osnovi 508 je bio i ostao ozbiljno konstruisan automobil. Veoma dobro izgleda u svojim poznim godinama, do te mere da bi nas dva seniora, ruku pod ruku, mogli zajedno u švaleraciju.

Zato ako ste pripadnik generacija u čijoj je « šumi seča odavno počela » onda vredi dobro razmisliti o kupovini ovog automobila. Peugeot 508 je poslednji "pežohikanac", klasičnog stila, za razliku od naslednika, čija koncepcija otkriva sasvim drugačije ambicije.

slika

Tekst i slike: Perica Rajković

Tekst i fotografije preuzeti sa: http://www.vrelegume.rs/test/peugeot-508-hdi-1/
Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Vijesti”