Peugeot 508

Podijelite s nama vijesti iz Peugeot svijeta...
Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Peugeot 508

Post Postao/la ElComandante91 »

slika

Nova forma tradicije
Peugeot 508 , o snovima, željama i onome što jeste


Da li se možda sećate situacije u kompaniji Peugeot pre pet – šest godina? Nije to bila ni malo lagana priča: ekonomska kriza, gubici, beskrvni modeli, turbulencije sa zastupnicima i dilerima. Situacija je tada izgledala prilično beznadežno. Ali kako u Francuskoj, događaji i strasti imaju veoma aktivnu ulogu, u konkurentskoj kompaniji Renault-Nissan se paralelno dešavala ozbiljna bura. Karlos Tavares drugi čovek kompanije je prilikom jednog intervjua izjavio kako je oduvek želeo da postane CEO ( Chief Executive Officer - najviša pozicija u kompanijskoj hijerarhiji) u automobilskoj industriji. Njegov šef Karlos Gon ( Carlos Ghosn) CEO Reanult grupacije, autokrata francusko-brazilsko-libanskog porekla razumeo je njegovu izjavu kao direktno ugrožavanje svoje pozicije, pošto je planirao da još dugo vodi grupaciju. Tražio je izvinjenje, a dve sedmice kasnije, 29. avgusta 2013. Dobio je ostavku i Tavares je napustio kompaniju.

Svega nekoliko meseci kasnije, 2014. ambiciozni Tavares zamenjuje Filipa Varina na čelu kompanije Peugeot. Prvo što je uradio bilo je nemilosrdno smanjivanje troškova i osvajanje kineskog tržišta , što je dovelo to toga da kompanija ponovo postane profitabilna.

Ono što odlikuje velike lidere je vizija, i to ona koja se ne uklapa sa mišljenjem većine. Tavaresov potez kupovine (čitaj preuzimanja) Opela je jedan zaista neočekivan i moćan potez

slika

Budućnost bez GM patenata
Opel je još jedna kompanija koja je u nazad 15 godina neprekidno pravila gubitak, na površini je „držala“ uglavnom snaga brenda. Gladni CEO je dakle progutao i Opel, u ovom momentu čisti zaostale repove i planira da za godinu dana krene punom parom napred, ali što je posebno zanimljivo – bez modela koji imaju neki od GM patenata. Koristiće razvoj i sinergiju dva brenda. Američki GM koji stalno poteže argument patenata još od Saaba, izgleda da će im se oni osušiti u ruci. Priliku da razgovaramo sa predstavnicima kompanije i o ovoj temi imali smo na upravo održanoj promociji dva nova modela iz Peugeota. Prezentovani su novi 508 i Rifter, fensi naslednik Partnera.

Obzirom da prvi čovek kompanije voli automoto sport, brze automobile i da je sam učestvovao u trkama nekako se sam po sebi nameće utisak zašto Peugeot sada prvo insistira na novoj sportskoj limuzini Peugeot 508. Dugačak je spisak noviteta, a mi imamo čitav dan na raspolaganju da vozimo sve varijacije ovog modela. To dosta dugo na nekoj prezentaciji nismo videli. Obično su test vožnje, po novom, sabijene na jedno popodne kako bi se svi zajedno ipak poklonili novom božanstvu zvanom Ušteda.

slika

Radikal u najavi

Novi 508 nazivaju i „Radikalnom“ limuzinom jer „osvaja svet i menja se“ pa je sasvim logično da se odmah na ovom upoznavanju uhvatim za najjači raspoloživi model – za PureTech 225 S&S GT EAT8. Konfiguracija sa motorom fiskalno zanimljive zapremine 1,6 litre, sa raspoloživih izuzetnih 225 ks i novim osmostepenim automatskim menjačem obećava dobru zabavu. Ovoj „intimnoj žurci“ dodajem solidno međosovinsko rastojanje od 2793 mm i nove specijalno kreirane Michelin gume 235/45 R 18 Y. Sve se odigrava na klaustrofobično uzanim putevima i tunelima Kneževine ali i još više uz uspon do hotela Du Boreon na primorskom delu Alpa, na nadmorskoj visini na oko 1500 metara.

Obzirom na kompaktniju strukturu, smanjenu visinu, elegantniji a opet robusniji dizajn, i udobnost sedišta koji je jedan od zaštitnih obeležja kompanije moramo priznati „radikalan“ je.

slika

Spektakularan enterijer donosi evoluciju Pežoovog „Aj“ kokpita (i-cockpit)

Ali to je samo u najkraćim crtama! Posebna pažnja posvećena je volanu. On je i gore i dole zaravnjen, kao pravi tribjut sportskim automobilima, može dobro da se spusti prema vozačevim nogama, i sada su digitalni „cageri“ iznad volana. Zaista, vrlo hrabar dizajnerski zaokret koji će na brdovitom Balkanu izazvati gomilu kritika, sigurna sam. U skladu sa time pod materijalnom i krivičnom odgovornošćui izjavljujem sledeće: ovakav upravljač mi je „legao“ u ruke iz prve, pri tome je u svojoj suštini vrlo upravljiv, poslušan i precizan. Pravo je uživanje motati ga u svim vozačkim situacijama.

slika

Francuski bavarac

Menjač, osmostepeni automatski sa selektorom smeštenim idealno visoko na centralnom stubu je pristupačan vozaču i lak za komunikaciju.

slika

Stil enterijera osetno „smrdi“ na BMW filozofiju

Kako menjač tako i gotovo svaki detalj u okolini vozača pomalo, zapravo, poviše podseća na BMW-ov što podrazumeva i orjentaciju celokupnog kokpita prema vozaču. Bravo Peugeot! Nećemo izmišljati rupu na saksiji... Takvu direktnu komunikaciju sa vozačem sam uvek volela u automobilima, pa zato pohvaljujemo ovu novinu. Vozač može dalje da bira sada već standardnih pet modova vožnje: ECO, Confort, Normal, Sport, Manual. Najviše sam naravno vozila u „sportu“, ali ni „confort“ a ni „manual“ nisu za odbaciti. Svako raspoloženje ima svoju oznaku. Ako se baš nateruje mak na konac moglo bi se prigovoriti jedva uočljivo nešto sporije šaltanje u eco i confort modovima, ali to je danak smanjenju potrošnje. Teško zajedno idu ekologija i brzina.

Nakon decenije sužavanja, tržište limuzina „D“ segmenta u Evropi ušlo je u fazu stagnacije. Da bi se izborile sa sve popularnijim SUV-ovima, klasične limuzine, moraju da ponude jasan identitet. U Pežoovom slučaju to znači, pozajmljivanje linija iz niše kupea i usmeravanje oblika prema fastbek formi sa petoro vrata ispod kojih se nalazi prtljažni prostor od čak 487 litra.

slika

Solidna dijeta
Jedan od uspeha Pežoovoh inženjera je sistematski pristup u eliminaciji nepotrebne težine. Prosečno uštedelo se čak 70 kilograma s obzirom da su neke neizbežne komponte uporno dodavale kilažu, poput servo motora za peta vrata.

Novi 508 deluje čak kompaktno u odnosu na odlazeći model što podrazumeva i ograničenje u komforu zadnje klupe zbog naglo „spuštajućeg“ krova.

Uz nižu „kupe“ liniju krova dužina je smanjena sa 4.83 metra na 4.75, čime su poboljšane manevarske sposobnosti

Atraktivnost kupea dodatno je naglašena uvođenjem vrata bez okvira za prozore. Uprkos smanjenu dimenzija, unutar kabine raspoređeno je čak 32 litra prostora za odlaganje sitnica u brojnim pregradama.

Da francuzi imaju sa vremena na vreme intenzivne izlete u futuristički dizajn potvrđuje i činjenica da je Aj kokpit (i-Cockpit®) direktno preuzet sa koncept modela Egzalt (Exalt).

Primetan je veliki desetoinčni HD kapacitivni ekran osetljiv na dodir u 8:3 formatu, ali nova, četvrta generacija TomTom navigacije bi mogla da ima logičniji interfejs. Vozaču, čak i nama naviklima na česte promene proizvođača i modela, treba dosta vremena da se navikne na francusku logiku navigacije. Suviše komplikovana i zahtevna upotreba. Valjalo bi je pojednostaviti.

slika

I benzin i dizel
Na planu benzinskih agregata novost predstavljaju 1.6 litarski Pure tech u izdanjima sa 180 i voženi 225 ks. Ovaj drugi rezervisan je za GT verziju. Obe varijacije motora povezane su sa novim osmostepenim automatskim menjačem. Sa maskimalnim brzinama od 230 odnosno 250 km na čas i ubrzanjem do stotke od 7.9 odnosno 7.3 sekunde, klasična pežoovoa limuzina ima dovoljno asova u rukavu da se izbori za svoje mesto na tržištu.

Boje dizela brane Blue HDI agregati u rasponu od 130 do 180 ks.

Na promociji u Monte Karlu, dobili smo informaciju da prodaja u Srbiji kreće u septembru, kada će biti poznata i cena za naše tržište.

slika

Ekskluzivno iz Monaka: Lidija Piroški
Foto: Peugeot

Tekst i fotografije preuzeti sa: http://www.vrelegume.rs/test/peugeot-508-4/
Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Vijesti”