Peugeot Partner i Citroen Berlingo VU

Podijelite s nama vijesti iz Peugeot svijeta...
Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Peugeot Partner i Citroen Berlingo VU

Post Postao/la ElComandante91 »

slika
Sreća je u radu
Preko dve decenije Peugeot Partner i Citroen Berlingo lideri su u kategoriji lakih dostavnih vozila. Nova generacija donosi brojna poboljšanja i inovacije, što joj je odmah donelo titulu "Van of the year" za 2019. godinu

«Perica (u Francuskoj imenice se ne menjaju kroz padeže), da li vas interesuju komercijalna vozila», odnosno VU (vehicule utilitaire), kako ih ovde nazivaju? Naravno da me interesuju, čak se i razumem u njih, zahvaljujući mojim drugarima "batimancima" (građevinarima), sa kojima, tu i tamo, odradim po neki poslić kada imam slobodnog vremena. Posebno su mi bliska ona laka, u stilu Peugeota Partner ili Renaulta Kangoo i Trafic, bez kojih je apsolutno nemoguće obaviti posao. Navozao sam se bogami sa njima i prevezao na tone materijala i nebrojene džakove otpada sa gradilišta.

slika

Nezaobilazna kategorija na zapadu
Nađoh se tako nadomak Pariza na prezentaciji novog Citroena Berlingo Van i Peugeota Partner, koji su stupili na scenu par meseci nakon putničkih izvedbi. Jaka stvar, reći će neko, kombi ko kombi, šta tu ima novo i uzbuđujuće? Kakva greška, jer ukoliko su zbog nemaštine ovakva vozila i dalje retkost u Srbiji, u razvijenim evropskim zemljama, bez imalo preterivanja, ima ih na milione. Posebno u velikim urbanim sredinama, gde su nezaobilazni dekor na ulicama. Nema tog malog privrednika, zanatlije, dostavljača pošiljki, poštara, vodoinstalatera, električara, cvećera i ko zna još kojeg zanimanja, bez jednog ovakvog vozila. Naši blizanci postigli su tako znatno veći uspeh u kombi varijantama nego u putničkim. Za dvadesetak godina postojanja Belingo Van prodao se u recimo u preko 1,5 miliona primeraka. Partner tek za par desetina hiljada manje, no u međuvremenu je uhvatio korak i postao najprodavani u segmentu, ispred Renaulta Kango i Berlinga. Grupacija PSA postala je tako lider u Evropi u segmentu lakih dostavnih vozila sa 26,2 % ukupnog tržišta, iza koje je VW sa 15,6 %.

slika

Značaj komercijalnih vozila za profit proizvođača je neprocenjiv, za pojedine čak i veći nego putnička gama

slika

Ne treba se zato čuditi sa kakvim se ambicijama i ozbiljnošću pristupilo razvoju najnovije generacije, postavljene na aktuelnoj platformi grupacije EMP2, kao i mnogi znatno prestižniji putnički modeli. Tačnije rečeno na polovini platforme, tj prednjem delu (ogibljenje, upravljanje, motor...), dok je zadnji, modifikovan i poboljšan, preuzet od predhodne generacije. Cilj PSA bio je ponuditi savremeno dostavno vozilo, sa svim sigurnosnim i praktičnim sistemima za vožnju kao kod putničkih verzija, i uz to povećati utovarne kapacitete. Prvi je u potpunosti je ostvaren, za upravljačem je teško uvideti razliku između VU i VP (VU označava vehicule utilitaires, tj radnu verziju, a VP vehicule particulier, tj putnički model).

slika

Isti enterijer krasi i jedan i drugi model, računajući veliki centralni ekran od 8 inča i automatsku klimu, sa dve zone podešavanja

slika

Kod Peugeota akcenat je na i- Cockpitu, znate tu priču sa uzdignutom instrument tablom i malim upravljačem, iz modela kao što su 308, 3008 i novi 508. Citroen je sa svoje strane ostao dosledan klasičnoj komandnoj tabli, sa instrumentima na koje se gleda krzo upravljač. Postoje dakle značajne razlike u unutrašnjosti, kao i u izgledu prednjeg dela. Kod Partnera je agresivniji, sa sada prepoznatljivom vertikalnom prednjom maskom.

slika

Praktičnost pre svega

slika

Za razliku od putničke varijante, zahvaljujući dobroj širini vozila i odstranjenoj ručnoj kočnici (električna) teretne mogu posedovati tri prednja sedišta (vozačevo + klupa za dve osobe). Jeste da je klupica za dva zuvozača pomalo tesna, ali ih je ipak izvodljivo prevesti, što je retkost u ovom segmentu. Kada je pored vozača samo jedna osoba, deo slobodnog sedišta može se podići i u njega odložiti mnoštvo raznih sitnica, ili ga iskoristiti kao podesivi stočlić za laptop, koji se zaokreće ka vozaču. Ujedno mobilni računar, srednjih dimenzija, staje u veliki gornji pregradak ispred suvozača, koji se može napajati preko standardne utične od 220 V (plus dva USB priključka i jedan od 12 V). Moram spomenuti još jedan sistem koji olakšava svakodnevnu vožnju, a radi se o kameri koja je postavljena iznad zadnih vrata. Preko nezavisnog ekrana (postavljen umesto unutrašnjeg retrovizora) moguće je konstatno osmatrati put pozadi, odnosno desni ugao vozila, kako bi se olakšalo parkiranje. Nalazim da je ekstremno praktična, gotovo neophodna po gradu. Jer i Berlingo i Partner u ponudi su isključivo sa metalnim zadnjim vratima i bez prozora, što znači da je vidljivost bez kamere ograničena samo na spoljašnje retrovizore. U PSA kažu iz sigurnosnih razloga, vrednost robe koja se prevozi često je veća i od vrednosti samog vozila. Ujedno su pojačane i brave, moji gore spomenuti drugari počupali su i to malo kose što im je ostalo, kada su im pokrali skupocene mašine iz vozila. Drugo, sistem sa kamerom nije skup i može se dobiti uz jeftinije verzije, koje nemaju centralni ekran. Kako ovo nije bila statična prezentacija, kakva se često praktikuje kod nas, bili smo u prilici provozati više modela oba brenda.

slika

Prvi na testu našao se Partner 1.5 BlueHDi od 130 KS, i to u produženoj XL verziji šasije. Njegova dužina iznosi 4,75 metara što dozvoljava utovar dve evro palete, odnosno utovarni prostor od 2,16 m (bez obaranja suvozačevog sedišta). Maksimalna zapremina iznosi tako između 3.9 i 4.4 kubna metara. Naš Partner ujedno je bio opterečen sa 350 kg dobro pričvršćenog tereta (betonske ploče), kako se nebi prosuo u prvoj krivini. Ovde moram navesti jos jednu inovaciju, PSA je opciono ponudila sistem koji signalizira da je dostignuto maksimalno opterečenje vozila. Ukoliko se zna da je većina saobraćajnih nesreća vezana upravo za preopterečenost, jasno je koliko ovo može biti od pomoći budućim korisnicima.

slika

Na svakoj osovini postavljeni su senzori opterećenja, a rezultat je vidljiv na instrument tabli, odnosno levom boku, odmah pored zadnjih vrata (led diode)

slika

Dođosmo tako i do maksimalne težine koju mogu podneti naši blizanci, što zavisi od izabrane verzije. Ponuđene su dve, standardna do 650 kg, odnosno Worker, sposobna podneti jednu tonu. Odnose se na kratku i dugu karoseriju, stim da Worker ima veće odstojanje od tla za 3 cm (ukupna visina 1,85 m) visina. Naš partner je bio u standardnoj postavci, što se ogleda u nešto mekšem ogibljenju. Sa spomenutim teretom i dve osobe nema nikavih problema, posebno jer je agregat u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem (postoji i automatski sa osam prenosa EAT8). Jedino po klizavom putu ESP često zasvetluca, biće da je podešen da reaguje ranije nego li u putničkoj verziji. Pored njega podrazumeva se da poseduje i svu sigurnosnu opremu kao i putnički Rifter, gde pre svega mislim na adaptivni regulator brzine, čitač saobraćajnih znakova, sistem za održavanje vozila u svojoj traci, za kontrolu mrtvog ugla, automatsko uključivanje dugih i kratkih farova....

slika

Stari dizel još žari i pali

Posle ručka izabrah kratki Berlingo Worker (4,4 m), ovoga puta pokretan "starim" dizelom 1.6 BlueHDi, u verziji od 100 KS (postoji i od 75 KS). Ovaj je u paru sa petostepenim ručnim menjačem, što je i dalje sasvim dovoljno da se obavi posao. Berlingo je posedovao i poznati dispozitiv "Grip control", sa mikst gumama, bolje adaptiran otežanim uslovima eksploatacije. Utovarni prostor i ovde je bio napunjen betonskim pločama, ali nešto veće težine od 450 kg. I u njega staju dve evro palete, dok dužina utovarnog prostora iznosi 1,81 m. Razlika u ponašanju na putu je minimalna, iako proizvođač navodi kako je ogibljenje tvrđe, uz slabiju izolaciju kabinskog prostora. Zapravo cilj je adapatirati vozilo potrebama, pretpostavlja se da kupci Workera prelaze manje kilometara (odlazak i dolazak na gradilište), dok standardna verzija više služi za obilaske i duža putovanja. Bilo kako bilo, osim osnovne sve izvedbe poseduju dupla klizna vrata na bokovima i zadnja podeljena u odnosu 60/40. Ova se otvaraju pod uglom od 180°, kako bi se olakšao prilaz viljuškaru. Razgledali smo i karoseriju sa produženom kabinom, odnosno sa pet sedišta. Zadnja klupa se samo preklopi ukoliko za njom nema potrebe, dok su stakla i ovde zamenjena limom. Dugogodišnji saradnik grupacije PSA, kompanija Dangel, ponudila je za određene službe (vatrogasci, žandarmerija, pošta, elektrodistribucija...) i pravi 4x4, sposoban da se izbori i sa najkoplikovanijim terenima.

slika

Navedimo još nekoliko izvedbi karoserije kao što je Pick-up (predviđen za 2019 god), kao i specijalizovano vozilo za transport hendikepiranih osoba, za koje, pored privatnika, interesovanje pokazuju i taksisti. U evropskim gradovima, tipa Pariz, bez problem možete poručiti upravo ovakvo vozilo. Sve u svemu potražnja za lakim dostavna vozilima ne opada, naprotiv. Kao lider u ovom segmentu PSA se potrudila da lansira izuzetno široku i kompetentnu gamu, odgovorni za razvoj jedino su se "cimnuli" kada smo im postavili pitanje elektrifikacije. Da, da u planu su hibridne verzije, pa i 100 % električna, no tek za koju godinu. Zaostatak u vremenu iz dobro poznatih razloga (grupacija je već više decenija skoncentrisana na razvoj dizel agregata), što može skupo da ih košta, uzevši u obzir da sve više velikih evropskih gradova uvodi zabranu upotrebe dizela, bez obzira što 1.5 BlueHDi prolazi najstrožije EURO 6.2 norme. Šteta, posebno jer ni benzinski agregat 1.2 Pure Tech, od 110 i 130 KS, nije najbolje adaptiran ovakvom vidu upotrebe. Cene za domaće tržište i dalje nisu poznate, dok u Francuskoj početna za 1.6 BlueHDi/75 iznosi 17.450 evra, naravno bez pdv-a. U Srbiji će bez sumnje biti osetno niže, računajte na nekih 1.000 evra više od aktuelnog Partnera, odnosno Berlinga.


slika

slika

slika

Tekst: Perica Rajković
Slike: Peugeot, Citroen i Perica Rajković

Preuzeto sa: http://www.vrelegume.rs/test/peugeot-pa ... -berlingo/
Clapton is God!
Odgovori

Natrag na “Vijesti”