Peugeot Partner Tepee Outdoor 1,6 BlueHDi/120

Odgovori
Avatar
Phantom
Site Admin
Postovi: 2613
Pridružen/a: 23. lis 2015, 20:49
Lokacija: Teslic
Vozim: Peugeot 307 2.0 HDI 79KW
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 90 puta
Kontakt:
garage

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1,6 BlueHDi/120

Post Postao/la Phantom »

slika

Lansiran 2008., osvežen 2012., Peugeot Partner je po drugi put restilizovan prošle godine. Na programu su lake estetske modifikacije, EURO 6 agregati i bogatija oprema


Peugeot Partner odgovorno tvrdim nije najglamurozniji familijarni automobil! U segmentu gde su mini vanovi demodirani pred naletom SUV, jedan ovakav kvazi van ne može biti tretiran drugačije do "kamionče", odnosno narodsko vozilo za zapadnoevropsku "sirotinju". Slično kao i kod nas Homo sepiensa, svi ne mozemo da ličimo na Tom Kruza, iako, kao i on, posedujemo dve ruke, dve noge, glavu, oči... Ipak, ukoliko je verovati izreci da je "lepota u oku posmatrača", Patner i nije najružniji medu ružnima, šta više, u poređenju sa konkurentima, tipa Renault Kangoo, Fiat Doblo, VW Caddy, Ford Tourneo Conect..., poseduje izvesnu harizmu i ozbiljnu količinu šarma. OK, nova prednja maska sa hromiranim okvirom, LED dnevna svetla i modificirani odbojnik, ne mogu se nazvati ozbiljnim hiruškim zahvatom, već samo lakim zatezanjem bora. A kome je ipak do izgleda, verzija Outdoor, kako se naziva za pojedina tržišta, deluje kao nekakav 4x4 polu SUV. Osim specifične prednje maske, tu su snažno zatamnjena zadnja stakla i krovni nosači. Očito, želja proizvođača je bila da se što više distancira od transportnih vozila, kako izgledom, tako i voznim karakteristikama, te je u tom cilju postavljen na platforma bratskog C4 Picasso, ruku na srce predhodne generacije. Verovatno je već svima poznato da su Partner i Berlingo ništa drugo do jednojajčani blizanci, koji se, kao i ranije, razlikuju samo po beznačajnim detaljima.

slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika

odnos spoljašnje dimenzije/unutrašnji prostor, +
sistem Grip Control, +
savremen i čist agregat, +
bogata oprema +

previše diskretna restilizacija, -
nivo buke na auto putu, -
cena, -
skromna unutrašnjost -

slika
Njegov omiljen teren je otvoren put i umerena vožnja, kakva priliči jednom familijarnom vozilu

Dakle Partner, uostalom kao i sva vozila iz ovog segmenta, igra na jednu drugu kartu, koja uspešno "pali" sve ove godine. Pogodili ste, praktičnost i raspoloživ prostor, glavni su aduti ovog Lava.

slika

Kuća na točkovima
Duži za 24 cm od prve generacije (bezmalo 4,4 metra), širi i viši, sa nebrojenim policama, boksovima i pregrada za odlaganje sitnica, Partner je idealno prevozno sredstvo za višečlanu familiju. Nakon 700 kilometara auto puta od Pariza francuskih Alpa, mogli smo se uveriti da su troje sedamnaestogodišnjaka imali više nego dovoljno prostora za laktove i kolena, na nezavisnim i podešavajućim sedištima. Za glave se podrazumeva, maločas spomenuti Tom Kruz, sa nepunih 1,7 m visine, gotovo da bi mogao stati uspravno... Isto tako, bez imalo muke pronašlo se mesta za odložiti i priključiti više "ajpeda" i "ajfona", kao i za gomilu magazina, konzerve sa osvežavajućim pićima, kesama sa čipsom i slično. A kada je došlo vreme za utovar ozbiljnih stvari, kao što su putne torbe i zimska oprema za skijanje, zadovoljno smo pohvalili raspoloživ prostor i modularnost.

slika

Zapremina prtljažnika iznosi odličnih 675 litara (do police koja ga prekriva), odnosno preko 3 kubna metra, ukoliko se preklope, tačnije izvade sva sedišta pozadi. Problem stvaraju ogromna zadnja vrata, koja je nemoguće otvoriti ukoliko je drugo vozilo parkiralo preblizu.

slika

Zahtavaju najmanje metar prostora iza, te je nezavisno otvaranje stakla, kao u našem slucaju, više nego dobrodošlo. Praktično kada se žele ubaciti lakši predmeti, odnosno složiti jakne, u za to predviđen veliki boks na plafonu. Inače, Partner se može dobiti i u verziji sa još dva dopunska sedišta, koja nisu rezervisana isključivo za klince i našeg "kršnog" Tomu. No ovaj Partner u duši je ipak dostavno vozilo, što dokazuje centralna armatura od tvrde plastike. Masivna i nimalo elegantna, za uzvrat izuzetno je praktična, sa brojnim udubljenja i skrivenim boksovima za odlaganje sitnica. Zapravo ima ih svugde po unutrašnjosti (preko dvadesetak), no najviše impresionira krov, sa četiri omanja prozora i avionskom konzolom između. Poseduje čak i ugrađen ventilator, što nije na odmet, jer se stakla pozadi mogu samo odškrinuti. Ovo je kolateralna šteta zbog kliznih vrata, koja sa svoje strane obezbeđuju izuzetno lak pristup unutrašnjosti.

slika

Nizak pod i veliki otvor, dozvolili su nam jednostavno obuvanje skijaških cipela i promenu garderobe. Inače restilizacija nije donela ništa posebno uzbuđujuće u unutrašnjosti, navedimo samo bolje integrisan novi ekran od 7 inča (osetljiv na dodir), koji grupiše funkcije za medija, GPS i Mirror Screem (preuzima aplikacije sa vašeg smartfona). Primetili smo i senzore za pakiranje napred, kao i kameru pozadi, dok su sedišta presvučena novom tkaninom. Dovoljno su udobna, a vozačevo je podesivo po visini i sa integrisanim naslonom za desni lakat. Obogaćena je i oprema, u zavisnosti od verzije predviđena je automatska klima sa dve zone podešavanja, regulator i limiter brzine, sistem za samostalno kočenje nazvan Active City Brake, kao i svi elektronski sigurnosni sistemi. Sve u svemu, Partner se ozbiljno približio pravim vanovima, računajući i cenu. Koliko sam mogao videti na sajtu proizvođača, početna u Srbiji iznosi nekih 15.000 evra, dok se cena bolje opremljenog, sa najsnažnijim 1.6 BluHDi, lako može popeti do 20.000 evra.

slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika

slika
Praktičnost i raspoloživ prostor, glavni su aduti ovog Lava zvanog Partner

Polagano, ali sigurno
Kao što smo rekli, Partner je postavljen na platformi bivšeg Picasso, što je samo po sebi garancija “zdravog” ponašanja na putu. Iako se u krivinama ljulja i naginje, ni u jednom trenutku nas nije doveo u opasnost. Njegov omiljen teren je otvoren put i umerena vožnja, kakva priliči jednom familijarnom vozilu. Pri višim brzinama (iznad 130-140 km/h), izraženi su šumovi od vetra, posve normalno ako uzmemo u obzir lošu aerodinamiku. Nama je dopao sa najsnažnijim agregatom 1.6 BlueHDi/120, mada postoji i "izduvana" verzija od 100 KS, koja posve sigurno zadovoljava većinu prohteva. Šta reči osim da se radi o agregatu poslednje generacije, koji u svim modelima grupacije PSA zamenjuje 1.6 HDi/115. Zahvaljujući odličnom obrtnom momentu od 300 Nm, i dobro odmerenom šestostepenom ručnom menjaču, perfomanse su iznad očekivanja. Ovo simpatično "kamionče" obezbeđuje sigurna preticanja i snažna ubrzanja (11,4 sec do 100 km/h), dok na auto putu lako održava dobar ritam.

slika

Bez imalo problema pratio je znatno snažniji Mitsubishi Outlander 2.2DI-D/150, od prijatelja sa kojima smo "zapucali" na put. A kada nas je iznenadilo desetak santimetara svežeg snega na planinskoj saobraćajnici, pokazao je i neke druge, skrivene kvalitete. Naime, voženi Partner Outdoor poseduje još jedan argument, tkz. sistem Grip Control , poznat nam od ranije iz Peugeota 3008. Ovaj elektronski sistem protiv proklizavanja točkova omogućava mu da se izvuče iz neprijatnih situacija. Naime, na komandnoj tabla je selektor sa kojim vozač može izabrati mod koji najbolje odgovara podlozi. Sneg, blato ili pesak, sa uključenim ili isključenim ESP. Ovaj sistem može da prebaci i do 100 % obrtnog momenta na samo jedan točak, koji ima bolji kontakt sa podlogom. U kombinaciji sa "mikst" gumama M+S (blato i sneg) od 16 cola, pokazao je iznenađujući veliki talenat, na kojem su mu pozavideli i mnogi terenci. Kako reče vlasnik hotela u kome smo odseli, naviknut na zimske uslove vožnje, bolje je imati vozilo sa pogonom na samo prednje točkove, obuveno u četiri dobre zimske gume, nego jedan SUV sa letnjim pneumaticima. Osim toga, ova verzija Partnera uzdignuta je za par santimetara, sa boljom zaštitom odozdo. Pored perfomansi, može se pohvaliti i relativno niskom potrošnjom, koja se ovoga puta stabilizovala na nekih 7 litara u proseku. Nešto veći prosek usled otežanih uslova eksploatacije, sa rasponom između 5,7 i 8,5 litara. Poslednji podatak odnosi se na striktno gradsku vožnju, gde odlični Stop&Start sistem dolazi do izražaja.

slika
Zahvaljujući odličnom obrtnom momentu od 300 Nm, i dobro odmerenom šestostepenom ručnom menjaču, perfomanse su iznad očekivanja

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BluHDi/120
Motor: Turbo dizel , četiri cilindrai, direktno ubrizgavanje
Zapremina:1560 cm3
Snaga: 120 KS pri 3.500 o/min
Obrtni moment: 300 Nm pri 1.750 o/min
Menjač:šestostepeni manuelni
Pogon: na prednje točkove
Dimenzije: 4.380 x 1.860 x 1.800 mm
Međ. rastojanje: 2,73 m
Prtljažnik: 675 - 3.000 lit
Pneumatici: 205/65 R15 M+S
Masa: 1.398 kg
Rezervoar za gorivo: 60 lit
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,4 sekundi
Maksimalna brzina: 176 km/h
Emisija štetnih izduvnih gasova: 115 g/km CO²
Prosečna potrošnja na testu: 7,1 lit

slika
U kombinaciji sa M+S (blato i sneg), Partner nudi iznenađujuće veliki potencijal, na kojem su mu je pozavideli i mnogi terenci

Zaključak koji smo izveli nakon nedelju dana druženja i 2.000 pređenih kilometara, veoma je pozitivan. I ukoliko sam pre polaska zažalio što na put nisam krenuo Mazdom CX-5, rezervisanoj za naredni vikend, na kraju sam se uverio da je izbor bio posve opravdan. Partner Tepee Outdoor je bez sumnje izuzetno polivaletno vozilo, pravi prijatelj u svakoj (ne)prilici!

slika
Dominira stilski u odnosu na konkurentne Renault Kangoo, Fiat Doblo, VW Caddy, Ford Tourneo Conect
Preuzeto sa: www.vrelegume.rs
Motion & Emotion
Odgovori

Natrag na “Portal”