Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
- dino
- Moderator
- Postovi: 1410
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Moj istraživački duh mi nije dao mira dok nisam probao i ovako da 100% utvrdim da li rade el. vak. ventili. Kao što se pisalo oni postoje na svim PGT autima i u zavisnosti od auta ima različit broj ovih e.v.v. Kod mene u motoru 110KS postoje 4 (četiri)koji otvaraju sljedeće: ulazni leptir zraka, leptir toplog zraka, EGR i aktuator turbine.
Za ovu provjeru je potrebno imati:
1. ispravljač istosmjerne struje sa finom regulacijom od (0 - 12)V
2. mjerni instrument za provjeru
3. vakuum metar sa komadom gumenog crijeva
4. konektor (džek) za ventile
Malo sam improvizovao u žurbi priključak na vakuum metar, ali ovako to izgleda (zahvaljujući El comadantu)
Prvo provjerimo koliki je vakuum na vakuum pumpi auta. Otpojimo jedan izlaz (da ne bude prema turbini) na vakuum pumpi-razdjelniku, koji se nalazi ispod crijeva zraka u usisnu granu. Upalimo auto i to pokazuje otprilike ovoliko u kpa ili oko 760 Hg stuba.
Kada smo provjerili ref. vakum ovako to poredamo po autu:
Pošto nemamo svoju vakum pumpu koristimo od auta. Ventile koje možemo skinuti (ili su već skinuti) možemo ispitati ovako što ga priključimo na ispravljač, ulaz vakuuma sa auta iz razdjelnika i izlaz na vakuum metar.
ili
Auto radi (proizvodi vakuum) a na ispravljaču regulišemo napon od (0-12)V. Ako je ventil ispravan on će pratiti napon i doći će do jedne vrijednosti približno oko 95% ulazne vrijednosti
Takođe ako ga vraćamo kazaljka treba linearno da ide dole sa smanjenjem napona.
Ako želimo da ne skidamo ventile, a možemo im prići odozdo ili odozgo, trebamo sljedeće:
1. vratimo cijevi vakuuma na razvodnik vakuum pumpe (onu koju smo prije otpojili)
2. odpojimo konektor el. ventila kojeg mjerimo i spojimo na njegovo mjesto konektor sa ispravljača.
3. otpojimo cijev vakuuma sa el. ventila i na to mjesto spojimo vakuum metar
4. upalimo auto i mjerimo na gore opisani način regulacijom napona, da li je ispravan ventil.
evo jedan neispravan ventil kako se ponaša na 12V, jedva otvori 20kpa
evo i video regulacije
Za ovu provjeru je potrebno imati:
1. ispravljač istosmjerne struje sa finom regulacijom od (0 - 12)V
2. mjerni instrument za provjeru
3. vakuum metar sa komadom gumenog crijeva
4. konektor (džek) za ventile
Malo sam improvizovao u žurbi priključak na vakuum metar, ali ovako to izgleda (zahvaljujući El comadantu)
Prvo provjerimo koliki je vakuum na vakuum pumpi auta. Otpojimo jedan izlaz (da ne bude prema turbini) na vakuum pumpi-razdjelniku, koji se nalazi ispod crijeva zraka u usisnu granu. Upalimo auto i to pokazuje otprilike ovoliko u kpa ili oko 760 Hg stuba.
Kada smo provjerili ref. vakum ovako to poredamo po autu:
Pošto nemamo svoju vakum pumpu koristimo od auta. Ventile koje možemo skinuti (ili su već skinuti) možemo ispitati ovako što ga priključimo na ispravljač, ulaz vakuuma sa auta iz razdjelnika i izlaz na vakuum metar.
ili
Auto radi (proizvodi vakuum) a na ispravljaču regulišemo napon od (0-12)V. Ako je ventil ispravan on će pratiti napon i doći će do jedne vrijednosti približno oko 95% ulazne vrijednosti
Takođe ako ga vraćamo kazaljka treba linearno da ide dole sa smanjenjem napona.
Ako želimo da ne skidamo ventile, a možemo im prići odozdo ili odozgo, trebamo sljedeće:
1. vratimo cijevi vakuuma na razvodnik vakuum pumpe (onu koju smo prije otpojili)
2. odpojimo konektor el. ventila kojeg mjerimo i spojimo na njegovo mjesto konektor sa ispravljača.
3. otpojimo cijev vakuuma sa el. ventila i na to mjesto spojimo vakuum metar
4. upalimo auto i mjerimo na gore opisani način regulacijom napona, da li je ispravan ventil.
evo jedan neispravan ventil kako se ponaša na 12V, jedva otvori 20kpa
evo i video regulacije
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5967
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Po ko zna koji put za DIY. Odlicno odradjeno. Malo koji majstor ovo uopste ima, jer je najlakse reci 'promjeni el. ventil pa cemo vidjeti kako ce se auto ponasati'. Da si gdje blize dosao bih na provjeru
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Bravo za DIY, drago mi je da vakummetar služi svris.
Clapton is God!
-
- VIP Član
- Postovi: 822
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 25 puta
- pohvaljen: 114 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Svaka čast, odličan DIY. Upravo ja sad imam problem najvjerovatnije sa tim vakum ventilom i zbog njega mi turbina ne puni kako bi trebala.
Evo koju mi grešku izbacuje na dijagnostici:
Evo koju mi grešku izbacuje na dijagnostici:
- dino
- Moderator
- Postovi: 1410
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Ne mogu prenijeti sliku da je bolje zumiram, ali prema ovome vidim da ne može dostići referentni pritisak sa 3000 obrtaja. Ovo za otvorenost ventila ne vidim da li je ventil otvoren 41% ili 0,41%. Ako je ova manja vrijednost nešto ti ne radi, da li je problem napajanja ventila, gubi vakum, oštećen ventil a može biti i sam aktuator na turbini da je blokiran pa ne otvara i usmjerava zrak na turbinu. Još bi samo trebao probati u vožnji da mjeriš parametre, možda su mjerodavniji.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
-
- VIP Član
- Postovi: 822
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 25 puta
- pohvaljen: 114 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Evo mjerenje pritiska turbine u vožnji. Veliko je odstupanje.
- dino
- Moderator
- Postovi: 1410
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Malo ću laički da prokomentarišem dijagram, nisam profesionalac ali poznajem dijagrame u elektrici. Očigledno je prema dijagramu da zaostaje vrijednost. Ovo je mjereno u vremenu oko jedne minute i malo više. Gornji dijagram bi trebao da prikazuje vrijednosti proporcionalne dodavanju gasa, a donji odziv turbine, što se vidi da turbina nikada ne može dostići vrijednost zadanih parametara jer je nešto ograničava. Amplituda je daleko manja, iako ima i vremensko kašnjenje od par sekundi, što mislim da je to otprilike kod dizel motora. Provjeri ove gore navedene elemente oko elektro ventila i vakuma.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
-
- VIP Član
- Postovi: 822
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 25 puta
- pohvaljen: 114 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Ipak mi je stradao elektro ventil. Jednostavno kad sam gasio auto javljao se čudan zvuk ispod haube, tek danas sam otkrio da je dolazio iz elektro ventila.Kupio sam novi pierburg za 80kw i postavio. Napokon sam riješio sve probleme vezane za vuču i auto ide baš kako treba.
- dino
- Moderator
- Postovi: 1410
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
odlično, sada si ko nov, ali praznog džepa
Poslano sa mog HTC One_M8 koristeći Tapatalk
Poslano sa mog HTC One_M8 koristeći Tapatalk
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
-
- VIP Član
- Postovi: 822
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 25 puta
- pohvaljen: 114 puta
Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila
Imao sam soluciju polovni ventila za 40km,ali im je on mana pa je bolje novi i da sam miran barem što se tiče njega.A cijene novog su varirale od 80-125km.
Najbitnije je da sam popravio ono što me je zezalo dugo vremena, a nisam znao šta je u pitanju.
Najbitnije je da sam popravio ono što me je zezalo dugo vremena, a nisam znao šta je u pitanju.