Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Odgovori
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la dino »

Moj istraživački duh mi nije dao mira dok nisam probao i ovako da 100% utvrdim da li rade el. vak. ventili. Kao što se pisalo oni postoje na svim PGT autima i u zavisnosti od auta ima različit broj ovih e.v.v. Kod mene u motoru 110KS postoje 4 (četiri)koji otvaraju sljedeće: ulazni leptir zraka, leptir toplog zraka, EGR i aktuator turbine.
Za ovu provjeru je potrebno imati:
1. ispravljač istosmjerne struje sa finom regulacijom od (0 - 12)V
2. mjerni instrument za provjeru
3. vakuum metar sa komadom gumenog crijeva
4. konektor (džek) za ventile

Malo sam improvizovao u žurbi priključak na vakuum metar, ali ovako to izgleda (zahvaljujući El comadantu)

slika

Prvo provjerimo koliki je vakuum na vakuum pumpi auta. Otpojimo jedan izlaz (da ne bude prema turbini) na vakuum pumpi-razdjelniku, koji se nalazi ispod crijeva zraka u usisnu granu. Upalimo auto i to pokazuje otprilike ovoliko u kpa ili oko 760 Hg stuba.

slika

Kada smo provjerili ref. vakum ovako to poredamo po autu:

slika

Pošto nemamo svoju vakum pumpu koristimo od auta. Ventile koje možemo skinuti (ili su već skinuti) možemo ispitati ovako što ga priključimo na ispravljač, ulaz vakuuma sa auta iz razdjelnika i izlaz na vakuum metar.

slika

ili

slika

Auto radi (proizvodi vakuum) a na ispravljaču regulišemo napon od (0-12)V. Ako je ventil ispravan on će pratiti napon i doći će do jedne vrijednosti približno oko 95% ulazne vrijednosti

slika


slika

slika

slika

Takođe ako ga vraćamo kazaljka treba linearno da ide dole sa smanjenjem napona.
Ako želimo da ne skidamo ventile, a možemo im prići odozdo ili odozgo, trebamo sljedeće:
1. vratimo cijevi vakuuma na razvodnik vakuum pumpe (onu koju smo prije otpojili)
2. odpojimo konektor el. ventila kojeg mjerimo i spojimo na njegovo mjesto konektor sa ispravljača.
3. otpojimo cijev vakuuma sa el. ventila i na to mjesto spojimo vakuum metar
4. upalimo auto i mjerimo na gore opisani način regulacijom napona, da li je ispravan ventil.

evo jedan neispravan ventil kako se ponaša na 12V, jedva otvori 20kpa

slika

evo i video regulacije

slika
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 5954
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 699 puta
 pohvaljen: 357 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la Avicii »

Po ko zna koji put :respect: za DIY. Odlicno odradjeno. Malo koji majstor ovo uopste ima, jer je najlakse reci 'promjeni el. ventil pa cemo vidjeti kako ce se auto ponasati'. Da si gdje blize dosao bih na provjeru :ok:
Avatar
zulleee
Iskusan član
Postovi: 1209
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
Lokacija: Srebrenik
Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 4 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la zulleee »

:bravos: sta drugo rec :super:
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la ElComandante91 »

Bravo za DIY, drago mi je da vakummetar služi svris.
Clapton is God!
Avatar
micija
VIP Član
Postovi: 714
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:19
Lokacija: Modriča
Vozim: Peugeot 5008
Ima zahvala: 52 puta
 pohvaljen: 26 puta
Kontakt:
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la micija »

Svaka cast na trudu!!!
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la Sasa D »

Svaka čast, odličan DIY. Upravo ja sad imam problem najvjerovatnije sa tim vakum ventilom i zbog njega mi turbina ne puni kako bi trebala.
Evo koju mi grešku izbacuje na dijagnostici:
slika
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la dino »

Ne mogu prenijeti sliku da je bolje zumiram, ali prema ovome vidim da ne može dostići referentni pritisak sa 3000 obrtaja. Ovo za otvorenost ventila ne vidim da li je ventil otvoren 41% ili 0,41%. Ako je ova manja vrijednost nešto ti ne radi, da li je problem napajanja ventila, gubi vakum, oštećen ventil a može biti i sam aktuator na turbini da je blokiran pa ne otvara i usmjerava zrak na turbinu. Još bi samo trebao probati u vožnji da mjeriš parametre, možda su mjerodavniji.
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la Sasa D »

Evo mjerenje pritiska turbine u vožnji. Veliko je odstupanje.
slika
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la dino »

Malo ću laički da prokomentarišem dijagram, nisam profesionalac ali poznajem dijagrame u elektrici. Očigledno je prema dijagramu da zaostaje vrijednost. Ovo je mjereno u vremenu oko jedne minute i malo više. Gornji dijagram bi trebao da prikazuje vrijednosti proporcionalne dodavanju gasa, a donji odziv turbine, što se vidi da turbina nikada ne može dostići vrijednost zadanih parametara jer je nešto ograničava. Amplituda je daleko manja, iako ima i vremensko kašnjenje od par sekundi, što mislim da je to otprilike kod dizel motora. Provjeri ove gore navedene elemente oko elektro ventila i vakuma. :ok:
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la Sasa D »

Ipak mi je stradao elektro ventil. Jednostavno kad sam gasio auto javljao se čudan zvuk ispod haube, tek danas sam otkrio da je dolazio iz elektro ventila.Kupio sam novi pierburg za 80kw i postavio. Napokon sam riješio sve probleme vezane za vuču i auto ide baš kako treba.
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la dino »

odlično, sada si ko nov, ali praznog džepa

Poslano sa mog HTC One_M8 koristeći Tapatalk
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Mjerenje i ispitivanje vakum elektro ventila

Post Postao/la Sasa D »

Imao sam soluciju polovni ventila za 40km,ali im je on mana pa je bolje novi i da sam miran barem što se tiče njega.A cijene novog su varirale od 80-125km.
Najbitnije je da sam popravio ono što me je zezalo dugo vremena, a nisam znao šta je u pitanju.
Odgovori

Natrag na “DIY”