Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)

Odgovori
Avatar
DmrPhilip
Aktivan član
Postovi: 134
Pridružen/a: 22. sij 2016, 07:38
Lokacija: Ljubljana
Vozim: 407
Vozim: SW
Motor: 2.0 HDI 100KW
Ima zahvala: 72 puta
 pohvaljen: 56 puta
garage

Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)

Post Postao/la DmrPhilip »

Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)


slika

Sa malim brojem standardnih problema, dizel verzije Peugeota 407 postale su najpovoljniji izbor među polovnim automobilima. Niska cena, štedljivi i snažni motori, i sedanska koncepcija osigurali su mu dug opstanak na tržištu polovnih vozila.

Posljednji val Peugeotovih automobila koji su nosili onaj prepoznatljivi stil sa 206-ice, trebao bi završiti sa generacijom koja se označava brojem sedam (ukoliko izuzmemo 308-icu). Atraktivni, napunjeni dodatnom opremom i, kako se pokazalo, prilično pouzdani, danas su drugi po popularnosti među francuskim automobilima. Međutim, Peugeoti sa brojem sedam mogli bi vrlo lako postati prvi po popularnosti među polovnim automobilima. Ovaj put smo raščlanili limuzinu srednje klase, Peugeota 407, koji se proizvodio od 2004. godine do 2010 godine, uz jedan redizajn koji je napravljen u leto 2008. godine.



slika


Internet oglasi, novinski oglasi i bilo koji drugi vid jeftine promocije polovnih automobila obavezno u svojim redovima ima i nekoliko Peugeota 407 i to, gotovo bez presedana, pokretane 1,6-litarskim i dvolitarskim HDi motorom. Osnovni razlog za velikim brojem polovnih Peugeota 407 HDi je očito u njihovoj limuzinskoj koncepciji, pouzdanim motorima, ali i povoljnoj ceni koja je ekvivalent cenama kompaktnih nemačkih automobila. Međutim, oprema, atraktivan izgled i cena su samo deo priče, dok je ipak najbitniji razlog invazije Peugeota 407 na puteve ipak skriven u glasu pouzdanog automobila kakav nosi na tržištima Zapadne Evrope.





slika

Peugeot 407 je postao jedan od najzanimljivijih polovnih automobila, ali su serviseri iz ovlašćenih servisnih centara, ipak upozorili na problematične sitnice koje su karakteristične za sedana i za karavana. Pre svega, u Peugeota 407 ugrađivani su savremeni HDi motori koji se mogu naći ispod poklopca najnovijih verzija Peugeota. Iako su upravo 1,6-litarski i dvolitarski HDi motori u ovom modelu stavljeni na najveći test, što zbog težine 407-ice, tako i zbog njene namene kao putne krstarice, pokazali su da su dorasli čak i tom izazovu. Serviseri nisu upoznati ni sa kakvim standardnim problemima na onim motorima koji su redovno održavani. Štaviše, interval zamene zupčastog kaiša na ovim motorima je 180.000 kilometara, što svakako smanjuje cene održavanja, ali i broj poseta servisu. Sa druge strane, najizvesnije je da se nepredviđena poseta servisnom centru napravi zbog curenja ulja na servo pumpi. Problem sa servo pumpom manifestuje se kroz povećanje otpora prilikom okretanja volana, a ako se ispostavi da su prisutni i tragovi ulja na servo pumpi, verovatno je potrebna zamena pumpe servo uređaja.
Neplanirani odlazak u servisni centar može izazvati i regulator protoka vazduha. Neuravnotežen rad motora, bilo 1,6-litarskog ili dvolitarskog HDi-ja, svakako je najbolji pokazatelj nepravilnog rada regulatora protoka vazduha. Štaviše, problem je izražen i na modelima sa benzinskim motorom, koji se čak i gase ukoliko regulator protoka vazduha nepravilno radi.
FAP (filter krutih čestica) funkcioniše samo kada ima dovoljno aditiva za FAP u rezervoaru. Predviđeno je dosipanje aditiva svakih 120.000 kilometara.
Ovo su ujedno i svi izvesniji problemi koji se mogu desiti ispod poklopca motora. Međutim, ukoliko se radi o redovno servisiranom modelu, verovatno je da će kupac izbeći sve neprijatnosti nepravilne servo pumpe i regulatora protoka vazduha. Zanimljivo je i to što je Peugeot 407 ostao na prilično dobrom glasu, čak i pored toga što je za šest godina na tržištu opozvan čak 14 puta. Istina, većinom se radilo samo o opozivima minornog broja primeraka, što ustvari i pokazuje da je određene probleme, Peugeot uspevao rešiti bez velikih gubitaka.
Ovakav koncept automobila svakako je povoljan za prosečne kupce polovnih automobila mlađih od sedam godina. Međutim, veliki broj uvezenih primeraka nosi i određenu zamku koja se jedino može zaobići detaljnim pregledom automobila u ovlašćenom servisu. Naime, preprodavci polovnih automobila u Zapadnoj Evropi iskorišćavaju potražnju za ovim automobilom, pa je izvjesno da je na dobrom delu uvezenih automobila korigovan brojač kilometara, pa čak i nelegalno popunjena servisna knjižica. Modeli stariji od 2008. godine, imali su problema sa nedovoljno izolovanim električnim instalacijama centralnog displeja na konzoli. Naime, velika temperatura koja se stvarala iza centralnog dela konzole dovodila je do topljenja izolatora i stvaranja kratkih spojeva na trakastim električnim vodovima, što je onemogućavalo normalan rad displeja. Jedini način saniranja oštećenja je potpuna zamena displeja i ožičenja.



slika

Serviseri su potvrdili da je vešanje Peugeota 407 jedan od najizdržljivijih u klasi. Nema nikakvih standardnih problema, a iako je sastavljen od aluminijumskih elemenata, izvrsno odoleva nepovoljnim uslovima na našim putevima. Samo je potreban redovan servisni pregled elemenata vešanja.


Peugeot 407 se vrlo brzo transformisao iz egzotičnog novog automobila u izuzetno privlačan polovni automobil. Privlačan izgled koji nasleđuje neke elemente sa istoriski značajnih Peugeotovih automobila kao što su 206 i 406, svakako su mu podigli ugled, ali i hrabro predstavljanje dizajnerskih noviteta uspeli su pomeriti Peugeotov imidž za još jednu stepenicu više. Sada se kao polovan automobil nameće velikom broju kupaca izuzetno povoljnom cenom, još uvek dovoljno savremenim izgledom i tehnikom ispod lima, ali i statusom izvrsnog automobila koji je dobio kroz godine dok je bio na tržištu. Danas je ovaj 407 u miljeu kupaca polovnjaka dostigao status kakav su imali samo nemački automobili. Ima sve preduslove da postane jedan od najpoželjnijih automobila na tržištu.




slika


Problemi i opozivi
Peugeot je opozvan 14 puta, a najviše problema imao je sa kočionom vakumskom pumpom.
– Peugeot 407 prvi put je opozvan 11.04.2005. godine. Fabrička greška je primećena na provodnicima goriva koji su propuštali dizelskog gorivo. Opozvana su 2.573 automobila sa dizel motorom, a opoziv je uključivao i 206-ice i 307-ice. Opoziv je registrovan oznakom R/2005/047.
– Drugi opoziv iz novembra 2005. godine obuhvatao je 8.615 Peugeota 407. Automobili su opozvani zbog softverske greške. Naime, softver je slao signal električnom pokretaču motora, koji je pokretao motor čak i bez ključa u bravi. Ukoliko je automobil bio “u brzini”, počeo bi se kretati. Serviseri su rešili problem instaliranjem novog softvera, a opoziv je registrovan oznakom R/2005/164.
– U februaru 2006. godine opozvano je 319 primeraka Peugeota 407. Na svim opozvanim primercima radilo se o kompjuterskoj grešci koja nije prekidala dovod goriva do brizgaljki. Brizgaljke su konstantno ispuštale gorivo u cilindre, koji su na koncu u sebi imali previše goriva. Motor se nije mogao pokrenuti, a softverska greška je ispravljena na opozvanim primercima. Opoziv je registrovan brojem R/2006/040.
– Sredinom 2006. godine opozvano je 635 primeraka Peugeot 407 Coupe i Peugeota 607. Problem je ponovo bio izražen na kompjuteru koji upravlja radom motora, pa se često dešavalo da se naglim popuštanjem gasa motor potpuno ugasi. Problem je rešen instalacijom novog softvera, a opoziv je registrovan oznakom R/2006/104.
– U novembru 2006. godine opozvano je 115 primeraka Peugeota 407. Problem je još jednom bio izražen na modelima sa dizel motorima. Naime, provodnici goriva koji su bili blizu senzora pritiska bili su preuski, čime se sprečavalo uobičajeno snabdevanje sistema gorivom. Štaviše, gorivo je i curilo na sastavima provodnika. Na opozvanim primercima zamenjeni su neadekvatni provodnici, a opoziv je registrovan oznakom R/2006/213.
– 45 Peugeota 407 i Peugeota 607 opozvano je 24.01.2007. godine. Na opozvanim primercima pumpa goriva nije bila adekvatno smeštena što je naprezalo provodnike goriva i dovodilo do curenja goriva. Na opozvanim primercima pumpa i provodnici su smešteni na odgovarajuću poziciju. Opoziv je registrovan oznakom R/2007/014.
– U drugom mesecu 2007. godine, opozvano je 896 primeraka Peugeota 407 koji su proizvedeni od 15.02.2006. godine do 31.08.2006. godine. Opozvani primerci su imali problem sa električnim motorom ventilatora rashladnog sistema koji se pregrejavao, i tako mogao izazvati požar ispod poklopca motora. Motor je zamenjen na svim opozvanim primercima. Opoziv je registrovan oznakom R/2007/039.
– U februaru 2008. godine opozvano je 19.867 primeraka Peugeotovih modela 307, 407, 607, 807 i Expert III koji su proizvedeni od 01.07.2005. godine do 31.12.2006. godine. Problem je bio izražen na kočionoj vakumskoj pumpi, a manifestovao se kroz veći otpor papučice kočnice i smanjenu efikasnosti kočnica. Na svim opozvanim primercima potpuno je zamenjena vakumska pumpa. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/015.
– U februaru 2008. godine opozvano je dodatnih 1.140 primeraka Peugeota 407 zbog curenja kočionog ulja iz sistema. Ulje je curilo na ventilu kočnog servo uređaja, a samim tim se smanjivala kočiona sila. Na opozvanim primercima zamenjen je ventil na kočionom servo uređaju. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/035.
– Sredinom 2008. godine opozvano je 7.360 primeraka modela 207, 307, 407, 308 i Partner proizvedenih od 27.02.2008. godine do 09.06.2008. godine. Peugeot je naredio svim servisima zamenu kućišta kompjutera koji upravlja radom svih elektronskih sistema u automobilu. Naime, kućište nije napravljeno prema odgovarajućim specifikacijama, što je dovodilo do otkazivanja funkcionisanja dodatne opreme. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/094.
– U julu 2007. godine, Peugeot je opozvao 2.323 primerka modela 407, 607, 807 i 4007. Provodnici dizel goriva nisu bili adekvatno učvršćeni. Vibriranje je dovodilo do oštećenja provodnika goriva, koji su ispuštali dizel gorivo. Na opozvanim primercima provodnici su učvršćeni, a oštećeni delovi su zamenjeni. Opoziv je registrovan oznakom R/2008/106.
– U oktobru 2010. godine opozvano je 1.186 primeraka Peugeota 407 i Peugeota 607 proizvedenih od 01.03.2004. godine do 31.05.2007 godine. Kočiona vakumska pumpa održavala je nizak pritisak u kočionom sistemu, što je smanjivalo efikasnost kočnica. Serviseri su sanirali grešku na svim opozvanim primercima, a opoziv je registrovan oznakom R/2009/120.
– 510 primeraka Peugeota 407 opozvano je krajem oktobra 2010. godine. Problem je izazivala nekvalitetna ručica ručne kočnice koja se odvajala od sajle za zatezanje parkirne kočnice. Opozvani su primerci sa brojem šasije od VF3******AL001335 do VF3******AL009536, a na svakom primerku ugrađena je nova ručica ručne kočnice. Opoziv je registrovan oznakom R/2010/163.
– Peugeot 407 je poslednji put opozvan u decembru 2010. godine. Opozvano je ukupno 24.220 primeraka Peugeotovih modela 307, 308, 407, 607, 807 i Expert II, i to proizvedenih od 15.12.2006. godine do 31.03.2009 godine. Problem je bio izražen na ventilu u kočionoj vakumskoj pumpi zbog kojeg nije održavan dovoljan pritisak u kočionom sistemu. Opozvani su primerci sa brojem šasije odVF3******13325840 do VF3******9Z013147, od VF3******13325840 do VF3******9Z013147, odVF3******13325840 do VF3******9Z013147, od VF3******13325840 do VF3******9Z013147, odVF3******13325840 do VF3******9Z013147 i od VF3******13325840 do VF3******9Z013147. Na svim opozvanim primercima zamenjen je ventil u kočionoj vakum pumpi, a opoziv je registrovan oznakom R/2010/222.

Tehničke karakteristike

Peugeot 407 1.6 HDi (109 KS) 2.0 HDi (138 KS)
Zapremina motora (ccm) 1.560 1.997
Snaga motora (kw/KS) 80/109 101/138
Obrtni moment (Nm – obr/min) 240/1.750 320/2.000
Kočnice (naprijed/nazad) disk/disk
Međuosovinsko rastojanje (mm) 2.725
Dimenzije D/Š/V (mm) 4.676/1.811/1.445
Zapremina prtljažnika (l) 410
Maksimalna brzina (km/h) 192 208
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 11,7 9,8
Prosečna potrošnja (l/100 km) 4,9 5,7

















*izvor proauto.ba*
Ovi su korisnici zahvalili autoru DmrPhilip za post:
IgorRadovanovic
Be good to others, that will protect you against evil. :ok:
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)

Post Postao/la ElComandante91 »

Bravo za tekst, prvi put čujem za ovu stranicu.

Inače sam frapiran ovim drugim opozivom.
Clapton is God!
Avatar
Philby
VIP Član
Postovi: 759
Pridružen/a: 07. stu 2017, 14:43
Lokacija: Banja Luka
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi, 66 kW
Ima zahvala: 33 puta
 pohvaljen: 156 puta
garage

Re: Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)

Post Postao/la Philby »

Odlična je stranica, mnogo pomaže pri kupovini.
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 5954
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 699 puta
 pohvaljen: 357 puta
garage

Re: Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)

Post Postao/la Avicii »

Odlican tekst, bravo!
Ovi su korisnici zahvalili autoru Avicii za post:
DmrPhilip
Avatar
DmrPhilip
Aktivan član
Postovi: 134
Pridružen/a: 22. sij 2016, 07:38
Lokacija: Ljubljana
Vozim: 407
Vozim: SW
Motor: 2.0 HDI 100KW
Ima zahvala: 72 puta
 pohvaljen: 56 puta
garage

Re: Održavanje polovnog Peugeota 407 1.6 HDi i 2.0 HDi (2004.-2010.)

Post Postao/la DmrPhilip »

Hvala :bravo: i meni je pomogao ovaj članak kada sam se odlucivao i trazio vise informacija o svome PUG-u.
Uglavnom i sama stranica je dosta kvalitetna sa svojim informativnim sadrzajem o automobilskoj industriji.
Be good to others, that will protect you against evil. :ok:
Odgovori

Natrag na “Općenito”