Ventilator hladnjaka motora.

Odgovori
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

Ventilator hladnjaka motora krene da se okreće pa stane i sve tako dok ima signal za aktiviranje. Kad mu skinem elisu radi normalno. Šta može biti problem?
Kontaktirao sam jednog majstora i on kaže da je vjerovatno problem u kolektoru jer se vidi da je crn i ima dva udubljenja po sebi. Ja sam to išmirglao ali opet se isto dešava. Vidi se da su četkice mijenjane i postavljenje neke koje nisu original.
Što se tiče elektronike dva tv mehaničara su sve pregledala i rekla da je sve ok.
Ima li neko da se razumije u ove stvari(elektromotore),a još bolje da mu je to struka?
slika
slika
slika
Zadnja izmjena: Sasa D, dana/u 27. svi 2019, 15:28, ukupno mijenjano 2 puta.
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la dino »

Pokušat ću ti objasniti i približiti nešto oko kolektorskih motora praktično.
1. Četkice su vrlo važan elemenat i bitno je da su originalne dimenzijom i nosač četkica da je original. Četkica prenosi struju na rotor preko kolektora i mora imati širinu tačno dvije lamele kolektora, da bi se prenosilo obrtno magnetno polje i mogao rotor okretati. Ako je šira ili uža od toga nije original. Nosač četkica mora biti čvrst i tačno dijametralno jedan u odnosu na drugi, jer su tako i namotaji rotora raspoređeni.
2. Da bi provjerio namotaje rotora, potreban ti je digitalni mjerni instrument kojim ćeš mjeriti otpor namotaja žice, odnosno da nije došlo do prekida jednog namotaja. Svi namotaji rotora su vezani u seriju i ako se prekine jedan gubiš kontinuitet magnetskog polja a time je rotor u kvaru i može se zaustaviti na mrtvoj tački, sa koje se teško sam pokreće. Provjera namotaja rotora se vrši na taj način što mjeriš instrumentom otpor svakog namotaja, odnosno između dvije susjedne lamele i tako dok ne dođeš do početne odakle si krenuo. Otpor jedne je nekoliko oma, otprilike do 10 oma i mora biti potpuno isti za svaku lamelu. Ako se samo razlikuje kod jednog namotaja u par oma, znak je da je oštećen i potrebno je mijenjati rotor ili ga viklovati ako neko to zna uraditi. Viklovanje se mora obaviti jako precizno zbog balansa rotora i tačnog otpora svakog namotaja. Majstori koji vikluju uzimaju otprilike oko 30 KM.
Nadam se da sam pomogao ovim člankom.
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

Lijepo objašnjeno,sad mi je sve jasnije. Hvala puno!
Avatar
dejca
Aktivan član
Postovi: 137
Pridružen/a: 28. stu 2017, 07:27
Lokacija: Leskovac SRB
Vozim: Peugeot 307 HDI 2.0 66kw Karavan
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 10 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la dejca »

Proveri biksne kakve su, ako tu osovina rotora ima lufta hoće to da zeza. I pokušaj ako je moguće van vozila da ga isprobaš, možda ćeš lakše uočiti tako problem. A i obavezno prilikom probe meri unimerom napon, možda povremeno opada napon. Prekontroliši i rotor spolja da nema nekih riseva na njemu.
Avatar
sheky
VIP Član
Postovi: 946
Pridružen/a: 21. tra 2017, 22:28
Lokacija: Brcko
Vozim: Peugeot 307sw
Ima zahvala: 800 puta
 pohvaljen: 202 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la sheky »

Da provjeris saam elektromotor dovedi napajanje ispred tog el. Sklopa(pred četkice)-ako vrti motor je ispravan.preostaje taj sklop(pretpostavljam da je za dvije brzine)ili bsi neku grsku dobija pa ga isključuje(preventivno)..
wicked red
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

Od dva majstora sam dobio odgovor da je problem u konusnoj biksni, kao što je napisao i Dejca. Ima lufta u njoj i dolazi do gašenja ventilatora jer rotor dodirne magnet. Kad nije elisa na njemu nema opterećenja i radi normalno.Oba majstora su rekla da je to nemoguće zamjeniti i da radi kako treba.
slika
slika

Ovo sam pronašao na jednom ruskom sajtu. Oni prodaju rezervne dijelove i vrše popravku ventilatora za peuget i citroen vozila. Isključivo ovih ventilatora sa elektronikom.
Avatar
dejca
Aktivan član
Postovi: 137
Pridružen/a: 28. stu 2017, 07:27
Lokacija: Leskovac SRB
Vozim: Peugeot 307 HDI 2.0 66kw Karavan
Ima zahvala: 5 puta
 pohvaljen: 10 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la dejca »

Za to ti ne treba majstor, probaj da nadješ biksnu, ako je nadješ onda je i zameni. Ako nadješ i odgovarajuće šrafove onda imaš sve, ako šrafove ne nadješ onda izbuši rupe burgijom 4 i provuci šraf i sa druge stane ga stegni maticom i tako stegni nosač biksne
Probaj koštaće te samo biksna i vreme, ili pa probaj da nadješ polovan dekli sa dobrom biksnom.
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

Problem je naći original biksnu jer je konusna i pomjera se u ležištu, ostalo mogu sam uraditi, ali mi majstor kaže da je jako teško, takoreći nemoguće nacentrirati biksnu da bi radilo sve kako treba. Polovno deklo je nemoguće naći, ovaj model ventilatora je rijedak. Ako ne nadjem biksnu, jedino da uzmem ventilator od 206,207, 307, 607 bez elektronike i na njega da povežem elektroniku.
Danas će mi ovi iz Rusije odgovoriti imaju li biksnu za moj model ventilatora.
Avatar
Philby
VIP Član
Postovi: 759
Pridružen/a: 07. stu 2017, 14:43
Lokacija: Banja Luka
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi, 66 kW
Ima zahvala: 33 puta
 pohvaljen: 156 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Philby »

Našim majstorima su mnoge stvari nemoguće. Pa nije to bog zna kakva precizna tehnika već obična biksna na motoru koja se koristi više od sto godina. Ona svakako u startu ima neko odstupanje koje se vremenom povećava pa i ako se malo omaši nije strašno. Neka ne baca previše i ne struže i sve će biti kako treba.
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

Slažem se sa tobom. Samo da nabavim biksnu pa javljam rezultate.
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la dino »

I ja se slažem da se to može uraditi jenostavno, samo treba imati volje i raditi ko` sebi. Ima više varijanti; da ti istokari neko na stroju drugu od mesinga ako je ona u centru oderana; može se razbušiti postojeća na veći promjer rupe osovine, da se ne vadi i da se ubaci nova manja piksna; ako je pomjerena u kućištu može se metodama varenja fiksirati kućište;...
Puno sreće u radu :ok:
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

dino je napisao/la: 29. svi 2019, 10:26 I ja se slažem da se to može uraditi jenostavno, samo treba imati volje i raditi ko` sebi. Ima više varijanti; da ti istokari neko na stroju drugu od mesinga ako je ona u centru oderana; može se razbušiti postojeća na veći promjer rupe osovine, da se ne vadi i da se ubaci nova manja piksna; ako je pomjerena u kućištu može se metodama varenja fiksirati kućište;...
Puno sreće u radu :ok:
Hvala!
Avatar
Philby
VIP Član
Postovi: 759
Pridružen/a: 07. stu 2017, 14:43
Lokacija: Banja Luka
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi, 66 kW
Ima zahvala: 33 puta
 pohvaljen: 156 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Philby »

Kad već slažemo mogućnosti, može se i ta razbušiti na strugu pa staviti igličasti ležaj. Vjerujem da takvo rješenje može trajati koliko i auto.
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: Ventilator hladnjaka motora.

Post Postao/la Sasa D »

Philby je napisao/la: 29. svi 2019, 11:38 Kad već slažemo mogućnosti, može se i ta razbušiti na strugu pa staviti igličasti ležaj. Vjerujem da takvo rješenje može trajati koliko i auto.
Znači pravac tokar?
Odgovori

Natrag na “Kvarovi”