Ventilator hladnjaka motora.
-
- VIP Član
- Postovi: 814
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 23 puta
- pohvaljen: 112 puta
Ventilator hladnjaka motora.
Ventilator hladnjaka motora krene da se okreće pa stane i sve tako dok ima signal za aktiviranje. Kad mu skinem elisu radi normalno. Šta može biti problem?
Kontaktirao sam jednog majstora i on kaže da je vjerovatno problem u kolektoru jer se vidi da je crn i ima dva udubljenja po sebi. Ja sam to išmirglao ali opet se isto dešava. Vidi se da su četkice mijenjane i postavljenje neke koje nisu original.
Što se tiče elektronike dva tv mehaničara su sve pregledala i rekla da je sve ok.
Ima li neko da se razumije u ove stvari(elektromotore),a još bolje da mu je to struka?
Kontaktirao sam jednog majstora i on kaže da je vjerovatno problem u kolektoru jer se vidi da je crn i ima dva udubljenja po sebi. Ja sam to išmirglao ali opet se isto dešava. Vidi se da su četkice mijenjane i postavljenje neke koje nisu original.
Što se tiče elektronike dva tv mehaničara su sve pregledala i rekla da je sve ok.
Ima li neko da se razumije u ove stvari(elektromotore),a još bolje da mu je to struka?
Zadnja izmjena: Sasa D, dana/u 27. svi 2019, 15:28, ukupno mijenjano 2 puta.
- dino
- Moderator
- Postovi: 1410
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Pokušat ću ti objasniti i približiti nešto oko kolektorskih motora praktično.
1. Četkice su vrlo važan elemenat i bitno je da su originalne dimenzijom i nosač četkica da je original. Četkica prenosi struju na rotor preko kolektora i mora imati širinu tačno dvije lamele kolektora, da bi se prenosilo obrtno magnetno polje i mogao rotor okretati. Ako je šira ili uža od toga nije original. Nosač četkica mora biti čvrst i tačno dijametralno jedan u odnosu na drugi, jer su tako i namotaji rotora raspoređeni.
2. Da bi provjerio namotaje rotora, potreban ti je digitalni mjerni instrument kojim ćeš mjeriti otpor namotaja žice, odnosno da nije došlo do prekida jednog namotaja. Svi namotaji rotora su vezani u seriju i ako se prekine jedan gubiš kontinuitet magnetskog polja a time je rotor u kvaru i može se zaustaviti na mrtvoj tački, sa koje se teško sam pokreće. Provjera namotaja rotora se vrši na taj način što mjeriš instrumentom otpor svakog namotaja, odnosno između dvije susjedne lamele i tako dok ne dođeš do početne odakle si krenuo. Otpor jedne je nekoliko oma, otprilike do 10 oma i mora biti potpuno isti za svaku lamelu. Ako se samo razlikuje kod jednog namotaja u par oma, znak je da je oštećen i potrebno je mijenjati rotor ili ga viklovati ako neko to zna uraditi. Viklovanje se mora obaviti jako precizno zbog balansa rotora i tačnog otpora svakog namotaja. Majstori koji vikluju uzimaju otprilike oko 30 KM.
Nadam se da sam pomogao ovim člankom.
1. Četkice su vrlo važan elemenat i bitno je da su originalne dimenzijom i nosač četkica da je original. Četkica prenosi struju na rotor preko kolektora i mora imati širinu tačno dvije lamele kolektora, da bi se prenosilo obrtno magnetno polje i mogao rotor okretati. Ako je šira ili uža od toga nije original. Nosač četkica mora biti čvrst i tačno dijametralno jedan u odnosu na drugi, jer su tako i namotaji rotora raspoređeni.
2. Da bi provjerio namotaje rotora, potreban ti je digitalni mjerni instrument kojim ćeš mjeriti otpor namotaja žice, odnosno da nije došlo do prekida jednog namotaja. Svi namotaji rotora su vezani u seriju i ako se prekine jedan gubiš kontinuitet magnetskog polja a time je rotor u kvaru i može se zaustaviti na mrtvoj tački, sa koje se teško sam pokreće. Provjera namotaja rotora se vrši na taj način što mjeriš instrumentom otpor svakog namotaja, odnosno između dvije susjedne lamele i tako dok ne dođeš do početne odakle si krenuo. Otpor jedne je nekoliko oma, otprilike do 10 oma i mora biti potpuno isti za svaku lamelu. Ako se samo razlikuje kod jednog namotaja u par oma, znak je da je oštećen i potrebno je mijenjati rotor ili ga viklovati ako neko to zna uraditi. Viklovanje se mora obaviti jako precizno zbog balansa rotora i tačnog otpora svakog namotaja. Majstori koji vikluju uzimaju otprilike oko 30 KM.
Nadam se da sam pomogao ovim člankom.
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
- dejca
- Aktivan član
- Postovi: 137
- Pridružen/a: 28. stu 2017, 07:27
- Lokacija: Leskovac SRB
- Vozim: Peugeot 307 HDI 2.0 66kw Karavan
- Ima zahvala: 5 puta
- pohvaljen: 10 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Proveri biksne kakve su, ako tu osovina rotora ima lufta hoće to da zeza. I pokušaj ako je moguće van vozila da ga isprobaš, možda ćeš lakše uočiti tako problem. A i obavezno prilikom probe meri unimerom napon, možda povremeno opada napon. Prekontroliši i rotor spolja da nema nekih riseva na njemu.
- sheky
- VIP Član
- Postovi: 946
- Pridružen/a: 21. tra 2017, 22:28
- Lokacija: Brcko
- Vozim: Peugeot 307sw
- Ima zahvala: 800 puta
- pohvaljen: 202 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Da provjeris saam elektromotor dovedi napajanje ispred tog el. Sklopa(pred četkice)-ako vrti motor je ispravan.preostaje taj sklop(pretpostavljam da je za dvije brzine)ili bsi neku grsku dobija pa ga isključuje(preventivno)..
wicked red
-
- VIP Član
- Postovi: 814
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 23 puta
- pohvaljen: 112 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Od dva majstora sam dobio odgovor da je problem u konusnoj biksni, kao što je napisao i Dejca. Ima lufta u njoj i dolazi do gašenja ventilatora jer rotor dodirne magnet. Kad nije elisa na njemu nema opterećenja i radi normalno.Oba majstora su rekla da je to nemoguće zamjeniti i da radi kako treba.
Ovo sam pronašao na jednom ruskom sajtu. Oni prodaju rezervne dijelove i vrše popravku ventilatora za peuget i citroen vozila. Isključivo ovih ventilatora sa elektronikom.
Ovo sam pronašao na jednom ruskom sajtu. Oni prodaju rezervne dijelove i vrše popravku ventilatora za peuget i citroen vozila. Isključivo ovih ventilatora sa elektronikom.
- dejca
- Aktivan član
- Postovi: 137
- Pridružen/a: 28. stu 2017, 07:27
- Lokacija: Leskovac SRB
- Vozim: Peugeot 307 HDI 2.0 66kw Karavan
- Ima zahvala: 5 puta
- pohvaljen: 10 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Za to ti ne treba majstor, probaj da nadješ biksnu, ako je nadješ onda je i zameni. Ako nadješ i odgovarajuće šrafove onda imaš sve, ako šrafove ne nadješ onda izbuši rupe burgijom 4 i provuci šraf i sa druge stane ga stegni maticom i tako stegni nosač biksne
Probaj koštaće te samo biksna i vreme, ili pa probaj da nadješ polovan dekli sa dobrom biksnom.
Probaj koštaće te samo biksna i vreme, ili pa probaj da nadješ polovan dekli sa dobrom biksnom.
-
- VIP Član
- Postovi: 814
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 23 puta
- pohvaljen: 112 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Problem je naći original biksnu jer je konusna i pomjera se u ležištu, ostalo mogu sam uraditi, ali mi majstor kaže da je jako teško, takoreći nemoguće nacentrirati biksnu da bi radilo sve kako treba. Polovno deklo je nemoguće naći, ovaj model ventilatora je rijedak. Ako ne nadjem biksnu, jedino da uzmem ventilator od 206,207, 307, 607 bez elektronike i na njega da povežem elektroniku.
Danas će mi ovi iz Rusije odgovoriti imaju li biksnu za moj model ventilatora.
Danas će mi ovi iz Rusije odgovoriti imaju li biksnu za moj model ventilatora.
- Philby
- VIP Član
- Postovi: 759
- Pridružen/a: 07. stu 2017, 14:43
- Lokacija: Banja Luka
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi, 66 kW
- Ima zahvala: 33 puta
- pohvaljen: 156 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Našim majstorima su mnoge stvari nemoguće. Pa nije to bog zna kakva precizna tehnika već obična biksna na motoru koja se koristi više od sto godina. Ona svakako u startu ima neko odstupanje koje se vremenom povećava pa i ako se malo omaši nije strašno. Neka ne baca previše i ne struže i sve će biti kako treba.
- dino
- Moderator
- Postovi: 1410
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
- Lokacija: Kakanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 3 puta
- pohvaljen: 40 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
I ja se slažem da se to može uraditi jenostavno, samo treba imati volje i raditi ko` sebi. Ima više varijanti; da ti istokari neko na stroju drugu od mesinga ako je ona u centru oderana; može se razbušiti postojeća na veći promjer rupe osovine, da se ne vadi i da se ubaci nova manja piksna; ako je pomjerena u kućištu može se metodama varenja fiksirati kućište;...
Puno sreće u radu
Puno sreće u radu
______________________________________________________________________
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
-
- VIP Član
- Postovi: 814
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 23 puta
- pohvaljen: 112 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Hvala!dino je napisao/la: ↑29. svi 2019, 10:26 I ja se slažem da se to može uraditi jenostavno, samo treba imati volje i raditi ko` sebi. Ima više varijanti; da ti istokari neko na stroju drugu od mesinga ako je ona u centru oderana; može se razbušiti postojeća na veći promjer rupe osovine, da se ne vadi i da se ubaci nova manja piksna; ako je pomjerena u kućištu može se metodama varenja fiksirati kućište;...
Puno sreće u radu
- Philby
- VIP Član
- Postovi: 759
- Pridružen/a: 07. stu 2017, 14:43
- Lokacija: Banja Luka
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi, 66 kW
- Ima zahvala: 33 puta
- pohvaljen: 156 puta
Re: Ventilator hladnjaka motora.
Kad već slažemo mogućnosti, može se i ta razbušiti na strugu pa staviti igličasti ležaj. Vjerujem da takvo rješenje može trajati koliko i auto.
-
- VIP Član
- Postovi: 814
- Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
- Lokacija: Brcko
- Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
- Motor: 2.0hdi 110kw
- Ima zahvala: 23 puta
- pohvaljen: 112 puta