Koliko je opasan ivičnjak?
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Koliko je opasan ivičnjak?
Parkiranje u gradskim uslovima ponekad može da bude posebno frustrirajuće, međutim postoje stvari na koje ni ne stignemo da mislimo kada ugledamo slobodno parking mesto, a jedna od njih su ivičnjaci. Evo šta se sve dešava pri čestom kontaktu sa oštrim i visokim ivičnjacima.
Eno, tamo se parkiraj! Je l vidiš, eno mesta?!“, viče suvozač i uporno maše rukama pokazujući pravac. U tom momentu i vozač iza vas počinje da trubi.
Ubrzano krećete na parking mesto na trotoaru, međutim, nema dovoljno mesta za manevrisanje – visok ivičnjak, udar spreda, nagli silazak. To se ukratko desilo.
I to se u gradskim gužvama svima dešava maltene svakodnevno. Retko ko u takvim trenucima pomišlja na svoju bezbednost, koja uostalom zavisi od stanja šasije i točkova.
Visoki ivičnjaci prvo uništavaju pneumatike i, iako vam se na prvi pogled učini da je guma sasvim u redu, opasnost se krije unutar nje. Čelične žice, odnosno žičana ojačanja unutar same gume tako mogu da se iskrive ili čak puknu. Pri velikim brzinama guma se giba šta izaziva njeno grejanje. Ovo je uobičajena pojava, međutim, kada sa tako zagrejanom gumom naletite na oštar i visok ivičnjak, usled pucanja žice unutar nje, formira se tzv. klobuh. Ovo oštećenje na gumi je idealan preduslov da ona pukne, da ne kažemo eksplodira u, naravno, nekom najgorem mogućem trenutku.
Kad udarimo u visok ivičnjak, tada volan i sistem oslanjanja trpe. Spone se iskrive a zglobovi mogu da puknu Znaci da se ovo desilo jesu iskrivljen volan zbog čega morate da ga držite nalevo ili nadesno kako biste išli pravo. Još jedan od simptoma je i kada automobil vuče u jednu stranu. Dakle, osim što ćete morati da popravljate, odnosno menjate delove oslanjanja, dodajte tome i obavezno centriranje trapa.
Čak i ramena mogu da puknu.
Pokidana ratkapna (na slici) je sasvim bezazlena, u odnosu na čelični naplatak ispod koji je iskrivljen i mora da se menja.
Kontakt sa ivičnjakom može iscepati gornji sloj na rubu gume, što polako dovodi do gubitka pritiska.
Pri snažnom udaru u ivičnjak, krive se i oštećuju spone (na slici) a nekad čak i celo rame.
Zaključak
Ivičnjaci lako mogu uništiti gume i felne. Najveći problem u ovim situacijama je taj što mnogi vozači misle da ako se oštećenje ne vidi golim okom da ga u stvari ni nema. Ukoliko bilo šta posumnjate, idite kod vulkanizera. Najbolji lek: izbegavajte visoke i oštre ivičnjake i polako se parkirajte.
Preuzeto sa Auto bild-a.
Eno, tamo se parkiraj! Je l vidiš, eno mesta?!“, viče suvozač i uporno maše rukama pokazujući pravac. U tom momentu i vozač iza vas počinje da trubi.
Ubrzano krećete na parking mesto na trotoaru, međutim, nema dovoljno mesta za manevrisanje – visok ivičnjak, udar spreda, nagli silazak. To se ukratko desilo.
I to se u gradskim gužvama svima dešava maltene svakodnevno. Retko ko u takvim trenucima pomišlja na svoju bezbednost, koja uostalom zavisi od stanja šasije i točkova.
Visoki ivičnjaci prvo uništavaju pneumatike i, iako vam se na prvi pogled učini da je guma sasvim u redu, opasnost se krije unutar nje. Čelične žice, odnosno žičana ojačanja unutar same gume tako mogu da se iskrive ili čak puknu. Pri velikim brzinama guma se giba šta izaziva njeno grejanje. Ovo je uobičajena pojava, međutim, kada sa tako zagrejanom gumom naletite na oštar i visok ivičnjak, usled pucanja žice unutar nje, formira se tzv. klobuh. Ovo oštećenje na gumi je idealan preduslov da ona pukne, da ne kažemo eksplodira u, naravno, nekom najgorem mogućem trenutku.
Kad udarimo u visok ivičnjak, tada volan i sistem oslanjanja trpe. Spone se iskrive a zglobovi mogu da puknu Znaci da se ovo desilo jesu iskrivljen volan zbog čega morate da ga držite nalevo ili nadesno kako biste išli pravo. Još jedan od simptoma je i kada automobil vuče u jednu stranu. Dakle, osim što ćete morati da popravljate, odnosno menjate delove oslanjanja, dodajte tome i obavezno centriranje trapa.
Čak i ramena mogu da puknu.
Pokidana ratkapna (na slici) je sasvim bezazlena, u odnosu na čelični naplatak ispod koji je iskrivljen i mora da se menja.
Kontakt sa ivičnjakom može iscepati gornji sloj na rubu gume, što polako dovodi do gubitka pritiska.
Pri snažnom udaru u ivičnjak, krive se i oštećuju spone (na slici) a nekad čak i celo rame.
Zaključak
Ivičnjaci lako mogu uništiti gume i felne. Najveći problem u ovim situacijama je taj što mnogi vozači misle da ako se oštećenje ne vidi golim okom da ga u stvari ni nema. Ukoliko bilo šta posumnjate, idite kod vulkanizera. Najbolji lek: izbegavajte visoke i oštre ivičnjake i polako se parkirajte.
Preuzeto sa Auto bild-a.
Clapton is God!
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Re: Koliko je opasan ivičnjak?
Nekako je i logicno da se takva stvar i dogodi pri udaru u njega,zalosno sto je ovo BiH a tu niko ne pazi kada nesto gradi (na visinu trotoara i slicno.) Rupe,blato,kolotrazi,strasno po cemu mi sve vozimo.
Clapton is God!
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
Re: Koliko je opasan ivičnjak?
Nekako je i logicno da se takva stvar i dogodi pri udaru u njega,zalosno sto je ovo BiH a tu niko ne pazi kada nesto gradi (na visinu trotoara i slicno.) Rupe,blato,kolotrazi,strasno po cemu mi sve vozimo.
- Struja
- VIP Član
- Postovi: 1115
- Pridružen/a: 03. sij 2016, 01:12
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: 5008
- Ima zahvala: 12 puta
- pohvaljen: 36 puta
Re: Koliko je opasan ivičnjak?
Ma kod nas je sve FUJ,ne znam kako ne znaju napraviti prelaze preko sina i ove sahtove...
Pa kod nas da naprave stazu za formulu 1 bio bi negdje saht nabijen...
Struja1921
Pa kod nas da naprave stazu za formulu 1 bio bi negdje saht nabijen...
Struja1921