Kako vratiti snagu akumulatoru

Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Kako vratiti snagu akumulatoru

Post Postao/la ElComandante91 »

Ukoliko vam je prazan akumulator, ipak je bolje rešenje da ga preko noći unesete u kuću i priključite na punjač, a već ujutro će sa paljenjem biti druga priča.

Kada se motor muči i teško vergla, a pritom je napolju minus 15, sve to ukazuje da je akumulator na izdisaju. Međutim, to što se prazni, ne mora da znači da odmah treba kupovati novi. Prvo rešenje je paljenje kablovima i dopuna samog akumulatora tokom vožnje.

Neiskusni bi pomislili “spojim kablove, okrenem ključ i to je to”, međutim paljenje uz pomoć profesionalnih kablova i kasnije dopunjavanje akumulatora zapravo ima neke male cake.

Pre nego što uopšte i pokušate da vratite u život svog ljubimca, obavezno treba da odvrnete čepove koji se nalaze na gornjem delu akumulatora, koje primećujete odmah kad otvorite haubu, i pogledate da li u šupljinama ima vode.

- U rupama se nalazi destilovana voda i elektrode poput sivih iglica, koje moraju biti uronjene u tu vodu. Ako su te rupe suve, to je znak da je akumulator pri kraju, ali i tada mu ima spasa. Jednostavno treba doliti destilovanu vodu u te šupljine i opet navrnuti čepove .

Ako je automobil stajao desetak dana na temperaturi od minus 10 i nižoj i pritom ima i dizel motor sa nešto slabijim akumulatorom, paljenje iz prvog pokušaja neće baš uspeti.

Kod paljenja dizelaša mnogo je važno nekoliko puta pre verglanja samo dati kontakt kako bi se malo aktivirali grejači, a tek iz petog ili šestog pokušaja pokušati sa verglanjem.

- Kada se spoje kablovi, plus na plus - minus na minus, vozač koji je odlučio da pritekne u pomoć treba da sedne u svoj automobil i doda lagani gas, otprilike do 1.500 obrtaja, dok ovaj drugi pokušava da upali svoj automobil.

To je važno jer se paljenjem na kablove troši i onaj akulumator koji je ispravan, a kada je motor na 1.500 do 2.000 obrtaja većina akumulatora bi trebalo da podnese izvlačenje struje iz njih - objašnjava Vasić.

Za vreme vožnje akumulator se dopuni do izvesne mere, ali ne skroz, tako da je druga, i mnogo isgurnija opcija kupovina punjača. I kod punjenja punjačem najpre treba doliti destilovanu vodu u akumulator, postaviti obavezno akumulator u neku plastičnu posudu, prikljućiti ga.
Clapton is God!
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Kako vratiti snagu akumulatoru

Post Postao/la dino »

Evo da dopunim ElComadante temu sa jednim interesantnim prilogom vezanim za akumulatore. U slučaju da vam se isprazni, kako ga dopunjavati (klemati) sa drugog auta.

Pokretanje motora pomoću drugog akumulatora

1. Crveni kabel spojite na izvod (+) akumulatora u kvaru A , pa na izvod (+) pomoćnog akumulatora B .
2. Jedan kraj zelenog ili crnog kabela spojite na izvod (-) pomoćnog akumulatora B .
3. Drugi kraj zelenog ili crnog kabela spojite na neku točku mase C vozila u kvaru, što je moguće dalje od akumulatora
(na primjer, na desnom nosaču motora).
4. Uključite elektropokretač, pustite da motor radi.
5. Pričekajte da se motor vrati u prazni hod i odspojite kabele.


slika
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2442
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 158 puta
 pohvaljen: 290 puta
garage

Re: Kako vratiti snagu akumulatoru

Post Postao/la mara- »

Ovo prvi put čujem. Kod nas ko je god klemao stavljao je na minus kod oba akumulatora. Ima li neki razlog da je to pogrešno?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 5954
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 699 puta
 pohvaljen: 357 puta
garage

Re: Kako vratiti snagu akumulatoru

Post Postao/la Avicii »

Ma koriste se i jedan i drugi nacin, nije nista pogresno, nego eto.. prosto receno, motor (masa) je isto sto i - na akumulatoru, tako da gdje god stavis neces pogrijesiti.
Avatar
dino
Moderator
Postovi: 1410
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:50
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 40 puta
garage

Re: Kako vratiti snagu akumulatoru

Post Postao/la dino »

Ovo sam našao u korisničkoj knjizi za P207, 2010 godište i prenio ovako. I ja sam malo iznenađen, jer je praksa bila da se klema na akumulator. Mogu samo pretpostaviti da bi bili razlozi zbog bolje mase prema autu koje palimo, da struja potezanja (paljenj) ima što manji otpor, odnosno što kraći put do anlasera. E sada je vjerovatno i razloig ispražnjeni akumulator, a možda i sami spojevi mase od ispražnjenog akumulatora do auta. Kako god bilo, ovo je fabričko uputstvo koje preporučuju za P207, a vjerovatno i ostale modele Peugeota.
______________________________________________________________________

Posjedujem dijagnostiku PP2000, Diagbox za Peugeot i Citroen
Odgovori

Natrag na “Akumulatori”