FAP filter

Odgovori
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

FAP filter

Post Postao/la ElComandante91 »

Šta je FAP filter:

Sam FAP filter (uložak, odnosno saće) napravljen je od keramike i tankog sloja platine, što unekoliko pojašnjava njegovu visoku cenu. U sebi ima i radioaktivnih tvari pa ga, legalno, uvoziti i izvoziti ne može baš svako. Problemi sa ovim filterom (čišćenje, ulivanje aditiva) ne spadaju u kvarove već u redovno održavanje i tu nema ničeg čudnog. On se sam čisti na svakih 600-1000 km uz pomoć aditiva koji se nalazi pored rezervoara i promenom rada ventila, tako da u izduvu budu temperature i do 550 stepeni celzijusa. Na oko 120.000 km mora da se skine i ručno očisti (ili zameni) od čađi i čestica koje se nagomilaju kao i pepela koji ostane nakon produvavanja.

Čišćenje FAP filtera

Ovaj filter nikako ne treba čistiti ’wap’-om niti izduvavanjem vazduhom jer FAP filter nije protočan kao, recimo, katalizator. Dakle, kanal je jednosmeran, sa jedne strane je otvoren, a na drugoj se završava zidom tako da bi ga pritisak vode ili vazduha još više začepio. Neophodno je dobro ga naprskati nekim kvalitetnim odmašćivačem (poželjno je da odstoji i do 24 sata, a po potrebi postupak ponoviti) i isprati u vrućoj vodi. Tek kada je dobro ispran vrućom vodom dozvoljeno je isprati ga vodom pod pritiskom i dobro osušiti vazduhom. Obavezno obratiti pažnju na DIFERENCIJALNI SENZOR PRITISKA. Treba se pridržavati jedne stvari, a to je da nakon pranja filtera creva ovog senzora treba skinuti sa FAP-a, a zatim upaliti auto radi izbacivanja vlage jer bi osetljivi piezo senzor mogao biti uništen zbog njenog prisustva. Nakon toga vratiti creva i pristupiti punjenju aditiva i regeneraciji.

Aditiv za FAP filter

Aditiv traje određeni broj kilometara. Postoje dve vrste aditiva i to ’ELOIYS DXP 42’ koji traje 80000 km i ’ELOIYS DXP 176’ koji traje 120000 km. Aditiv ne samo da ima funkciju spaljivanja produkata izduvnih gasova, nego vrši desulfaciju goriva, odnosno uklanja sumpor u gorivu, tj. ’Serin’, a to je hemisko jedinjenje koje veže sumpor i pravi takozvane ’Karbide’, tvari jako otporne na mehanička trenja. Time aditiv štiti pumpu, dizne, cilindre, klipove i karike, ventile, i zato su ti motori jako dugog veka
Svi oni koji dolivaju aditiv neka odaberu koji žele, međutim aditive ne treba mešati jer nemaju isto doziranje. Aditiva ’DXP 42’ ide 5 litara a ’DXP 176’ - 3 litra i traje skoro duplo duže. Iz tog razloga se aditivi, po pravilu, ne dolivaju zato što stalno izlaze novi, poboljšani. Nabavka aditiva je relativno težak posao zato što ih PSA, kao njihov patent, ne pušta u slobodnu prodaju.

Obzirom da je predviđeno da se svako održavanje automobila vrši u servisu malo kome su poznate procedure kojih se treba pridržavati prilikom ovakvih DIY zahvata. Tako neka iskustva govore da je, posle dolivanja aditiva, na nekim automobilima iz PSA grupacije potrebno uliti najmanje 10 litara goriva, zatim zakjučati i otključati auto ili skinuti i vratiti čep rezervoara goriva da bi sistem prilikom novog pokretanja registrovao novu količinu aditiva. Ukoliko se desi da u rezervoaru ima aditiva, a prijavljuje grešku, potrebno je PPS-om (dijagnostika za Peugeot vozila – ’Peugeot planet system’) ili odgovarajućom dijagnostikom ručno pokrenuti regeneraciju, odnosno, aktivaciju.

Da bi regeneracija bila pokrenuta neophodno je uliti najmanje 1/3 rezervoara (toliko je goriva potrebno da bi je sistem pokrenuo). U tom slučaju u ECU-u i BSI-u ne sme biti nikakvih grešaka jer će javiti da regeneracija nije uspešno završena ili da je FAP filter delimično pun. Automatska regeneracija neće biti pokrenuta ukoliko stalno vozite po gradu. Ona se dešava samo na određenim obrtajima i to posle određenog vremena (znak ECU-u da ste izašli van grada, imate dovoljno goriva, obzirom da proces regeneracije malo podiže potrošnju, te da je sada ekološki bezbedno očistiti čestice gareži. To su za ECU idealni uslovi). Sama regeneracija, koja se dešava svakih 600-1000 km, osim povećanja potrošnje goriva, dovodi i do blagog povećanja radne temperature. Ali samo za par stepeni. Ukoliko pri takvoj vožnji iza sebe primetite oblak belog dima, ne brinite, regeneracija je u toku.
Treba voditi računa da se ne ostane bez aditiva (plovak rezervoara aditiva je osetljiv ako je na suvom).

Ne zaboravite da odlaganje rešavanja problema nastalih začepljenjem FAP filtera, kao i nedostatkom aditiva, može da dovede do prelaska rada u 'safe mod', čije je resetovanje dodatni trošak.


Vrste FAP filtera

U verzijama do 2003. FAP je iz jednog dela (zajedno sa katalizatorom) pa mora da se seče da bi se došlo do saća. Vrlo je teško kvalitetno očistiti FAP filter koji je iz jednog dela. Rađeni su i takvi zahvati ali je za njih ipak potrebno mnogo više znanja i alata. Naime, potrebno je otvoriti metalno kućište u kojem se nalaze filter i katalizator, izvaditi i isprati filter (što je lakši deo posla), a zatim sve vratiti nazad i valjano zatvoriti (što je teži deo posla). Inače, moguća je ugradnja zamenskog filtera i to preko ovlašćenog Peugeot distributera koji ih zatim šalje u Francusku na obradu. Vi dobijate prerađeni filter (nov uložak), bitno jeftiniji od novog, kao i garanciju na godinu dana. Prilikom zamene filtera doliva se i aditiv, a servisi preporučuju i zamenu senzora. Ljudi čiste i zatvorene filtere, ali se mora imati na umu da oni više nikada neće biti ni blizu novog.
U kasnijim modelima FAP je odvojen pa je pristup saću, a samim tim i njegovo čišćenje, kudikamo lakše


Uklanjanje FAP filtera

U nastojanju da izbegnu ove troškove, ogledane kroz održavanje FAP filtera, ljudi pribegavaju i njegovom uklanjanju. To, po vaš ECU i BSI, motor u celini, a samim tim i po vaš dzep, može biti vrlo opasan poduhvat!!! Ako se ukloni FAP filter kompjuter će i dalje spaljivati ostatke nastale sagorevanjem goriva, a pošto nema odgovarajućeg mesta gde bi se to moglo obaviti, spaljivanje će se vršiti u izduvnoj cevi koja nije predviđena za toliku temperaturu. Jasno je šta bi se u tom slučaju desilo sa izduvom, a i još nekim delovima. Zato su se pojavili dampovi, moduli (dampovima se pokušava prevariti ECU da bi FAP mogao da se skine) koji se ugrađuju po skidanju FAP filtera. Njihov zadatak je da emituju podatke koje bi inače davali senzori kada je sve u redu. Svi kvalitetni PSA serviseri gotovo horski poručuju: „Zaboravite dampove ili reprogramiranje ECU-a„. Oni tvrde da takav zahvat zasigurno skraćuje vek motoru, dovodi do izbacivanja velikih količina dima i gareži na auspuh, kao kod istrošenih golfova, te da kasnije sledi i izbacivanje ulja, a na kraju, kao ’poslastica’, generalna motora.

Programeri izradom modula pokušavaju da prevare diferencijalni senzor pritiska (kod većine modela se nalazi iza akumulatora, u njega idu creva čije vađenje ili pucanje kompjuter javlja kao grešku) i on meri razlike pritiska na početku i kraju FAP filtera. Tako, ako je pritisak mali ECU na osnovu toga javlja da je FAP probijen. Ako je pritisak visok (od 30 bara pa naviše) javlja ECU-u da pokrene regeneraciju. Idealan pritisak je oko 11 - 12 bara.
Druga dva senzora mere temperaturu: prvi na početku, ispod izduvne grane (pre fap-a), i drugi na drugoj polovini FAP-a (zna da bude u kvaru i da mu temperatura stoji na 120 C, što je početna vrednost, i ako ne raste onda će javiti veliku razliku u temperaturi i to prijaviti kao začepljen FAP. Zadnji senzor treba da, prilikom dodavanja gasa, povećava vrednosti približno prednjem). ECU pokreće regeneraciju ukoliko senzori jave da je velika razlika između te dve temperature.

Zato je preporučljivo da se pre zahvata na FAP filteru auto kompletno pregleda na dijagnostici. Potrebno je izvršiti merenje svih parametara upravo zbog mogućnosti da je u kvaru neki od senzora, a da vi uzalud ulivate aditiv ili skidate ceo filter. I ako nešto ne valja na sistemu vakuuma vremenom će javiti kao ’antipolution fault’, odnosno, ’unblock diesel filter’, a u stvari turbina ne može da postigne dovoljan pritisak. Mehaničar koji bez dijagnostike i merenja tvrdi da je u kvaru ovaj ili onaj senzor nije neko kome bi ste trebali pokloniti svoje poverenje i novac.


Peugeot motori:


1,4 hdi – Obični zamajac, nema FAP;
1,6 hdi 90ks - Obični zamajac, ima i sa i bez FAP filtera;
1,6 hdi 110 – Plivajući (dupli) zamajac i FAP;
2,0 hdi 90ks – Obični zamajac, bez FAP-a;
2,0 hdi 110ks – Plivajući zamajac i FAP (FAP posle 2002.godine);
2,0 hdi 136ks – Plivajući zamajac i FAP;
Ovi su korisnici zahvalili autoru ElComandante91 za post:
tasicss
Clapton is God!
Avatar
Avicii
Moderator
Postovi: 5954
Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
Lokacija: Trebinje
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 79KW
Ima zahvala: 699 puta
 pohvaljen: 357 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Avicii »

Odlican post :respect:
Malo gdje na internetu se moze naci ovako sve na jednom mjestu.
Avatar
neretva 1
Napredan član
Postovi: 359
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
Lokacija: Čapljina
Vozim: 407
Motor: 1.6 HDI
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 11 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la neretva 1 »

Sad tek naiđoh na ovo ... savršeno

Poslano sa mog SM-G920F
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2442
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 158 puta
 pohvaljen: 290 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la mara- »

I ja ovo nisam vidio prije, tako da dopunim da 1,6 hdi 110 ima i bez FAP-a fabrički.
Sasa D
VIP Član
Postovi: 814
Pridružen/a: 17. stu 2015, 21:23
Lokacija: Brcko
Vozim: 5008 (T87E; 2009–2016)
Motor: 2.0hdi 110kw
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 112 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Sasa D »

mara- je napisao/la:I ja ovo nisam vidio prije, tako da dopunim da 1,6 hdi 110 ima i bez FAP-a fabrički.
Ima,vidio sam jednu 407 1.6 hdi bez fapa.
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2442
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 158 puta
 pohvaljen: 290 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la mara- »

Ja vidio svoj auto. :D

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Avatar
Tom
Moderator
Postovi: 2325
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:44
Lokacija: Bar, Crna Gora
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Vozim: 204, 208, 308
Motor: 1.6 hdi
Ima zahvala: 239 puta
 pohvaljen: 467 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Tom »

Ima li plivajuci i Fap zavisi od konjaze kod istih kubikaza, pa bi trebalo dopuniti ovaj Comandante-ov post sa malo širom paletom. Pored toga uglavnom su u zadnjim serijama nekog modela ugrađivali i bez obzira na ks.

poslato s Jadrana
204 1.2 b 1972.
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
Avatar
micija
VIP Član
Postovi: 714
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:19
Lokacija: Modriča
Vozim: Peugeot 5008
Ima zahvala: 52 puta
 pohvaljen: 26 puta
Kontakt:
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la micija »

Svaka cast na opisu,za odma dupli imam zamajac i mjenjao sam ga skoro.

Diagbox- forumasima gratis pregled ljubimca.
Avatar
gemini
Aktivan član
Postovi: 135
Pridružen/a: 14. sij 2016, 14:23
Lokacija: Tuzla
Vozim: 307 SW 1.6 HDI 66kW
Ima zahvala: 14 puta
 pohvaljen: 8 puta
Kontakt:
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la gemini »

Kod mene 307 1.6 HDI 66kW ima i dvomaseni zamajac i FAP filter valjda jer je 2008 g. na kraj proizvodnje :omg: .
Ko drugom jamu kopa, trećom šlajdra! :D
Avatar
neretva 1
Napredan član
Postovi: 359
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:49
Lokacija: Čapljina
Vozim: 407
Motor: 1.6 HDI
Ima zahvala: 23 puta
 pohvaljen: 11 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la neretva 1 »

Moj 407 1.6 hdi 110 2009.g. ima fap

Poslano sa mog SM-G920F
Avatar
ElComandante91
Moderator
Postovi: 3508
Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
Lokacija: Doboj, Beograd
Vozim: 206
Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
Motor: 1.4E; 1.4 HDi
Ima zahvala: 350 puta
 pohvaljen: 235 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la ElComandante91 »

Hvala ekipa, tekst je dosta stariji i obuhvata samo prvu generaciju HDi motora, dopunicu samo vremena da uhvatim.
Clapton is God!
Avatar
Djetko
Aktivan član
Postovi: 116
Pridružen/a: 09. lip 2016, 10:26
Lokacija: PODGORICA
Vozim: 508 sw
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 2 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Djetko »

Svaka cast za tekst...

Koliko obicno uzimaju majstori da ociste fap? :)
Avatar
Tom
Moderator
Postovi: 2325
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:44
Lokacija: Bar, Crna Gora
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Vozim: 204, 208, 308
Motor: 1.6 hdi
Ima zahvala: 239 puta
 pohvaljen: 467 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Tom »

Isto koliko i kod nas Djetko, samo u KMarkama ;).

Inače kakav sam "patent" vidio kod jednog blesavog ukrainca u servisu do brata: zalio filter nekom kiselinom, onako bez skidanja - samo napunio kroz crijevo... Dva dana je smrdjelo sve oko servisa, i sam A6 kojem je to uradio, sve izaslo na auspuh, ali ga je očistio po dijagnostici. Ludilo. ;)

poslato s Jadrana
204 1.2 b 1972.
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
Avatar
Djetko
Aktivan član
Postovi: 116
Pridružen/a: 09. lip 2016, 10:26
Lokacija: PODGORICA
Vozim: 508 sw
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 2 puta
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Djetko »

Daj da probamo to
Avatar
Leonche
Napredan član
Postovi: 252
Pridružen/a: 27. stu 2016, 10:31
Lokacija: Split - Žepče
Vozim: Peugeot 508 SW 1.6 e-hdi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 2 puta
Kontakt:
garage

Re: FAP filter

Post Postao/la Leonche »

Koliko bi došlo uklanjanje FAP-a? Njega treba i softverski ukloniti jer tako? Hvala
Odgovori

Natrag na “Ostalo”