Princip rada turbokompresora
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5967
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Princip rada turbokompresora
Naletih na zanimljiv tekst, pa evo za sve one koje zanima princip rada turbokompresora, odnosno turbopunjaca-turbine:
Kako funkcioniše turbokompresor?
1. Usisavanje svježeg vazduha
2. Izlaz vazduha iz turbokompresora pod pritiskom
3. Interkuler – hladnjak komprimovanog vazduha
4. Usisni ventil – ulaz vazduha u cilindar motora pod pritiskom
5. Izduvni ventil- izlaz izduvnog gasa iz cilindra motora
6. Ulaz izduvnog gasa u kućište turbine – pokretač turbokompresora
7. Izlaz izduvnog gasa
Turbokompresor ili u narodu poznatiji kao ''turbina'' je pričvršćen na izduvnu granu motora. Po startovanju motora izduvni gasovi koji se oslobadjaju kao nus produkt rada motora se ustvari koriste za pokretanje turbokompresora. Turbinske lopatice turbokompresora koje se nalaze u turbinskom kućištu a koje pogone izduvni gasovi, vratilom su povezane sa lopaticama u kompresorskoj strani turbokompresora.
U kompresorskom dijelu turbopunjača se nalaze kompresorske lopatice koje uvlače vazduh iz pravca filtera-prečistača vazduha i pod pritiskom ga ubacuju u usisnu granu motora. Za razliku od standardnih motora, ovaj pritisak u usisnoj grani kod turbo motora omogućava daleko bolje performanse u radu.
Kako funkcioniše turbokompresor?
1. Usisavanje svježeg vazduha
2. Izlaz vazduha iz turbokompresora pod pritiskom
3. Interkuler – hladnjak komprimovanog vazduha
4. Usisni ventil – ulaz vazduha u cilindar motora pod pritiskom
5. Izduvni ventil- izlaz izduvnog gasa iz cilindra motora
6. Ulaz izduvnog gasa u kućište turbine – pokretač turbokompresora
7. Izlaz izduvnog gasa
Turbokompresor ili u narodu poznatiji kao ''turbina'' je pričvršćen na izduvnu granu motora. Po startovanju motora izduvni gasovi koji se oslobadjaju kao nus produkt rada motora se ustvari koriste za pokretanje turbokompresora. Turbinske lopatice turbokompresora koje se nalaze u turbinskom kućištu a koje pogone izduvni gasovi, vratilom su povezane sa lopaticama u kompresorskoj strani turbokompresora.
U kompresorskom dijelu turbopunjača se nalaze kompresorske lopatice koje uvlače vazduh iz pravca filtera-prečistača vazduha i pod pritiskom ga ubacuju u usisnu granu motora. Za razliku od standardnih motora, ovaj pritisak u usisnoj grani kod turbo motora omogućava daleko bolje performanse u radu.
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
Re: Princip rada turbokompresora
Odličan post Avici .
Samo da dopunim: Poslije duže ili malo žustrije vožnje, prije samog gašenja motora treba ostaviti motor da odradi minut dva u leru ili zadnjih par kilometara odvoziti laganim tempom iz razloga što poslije turbina po gašenju motora nastavlja da se vrti bez podmazivanja što na duži rok može imati oštećenja lopatica turbine i veća oštećenja.
Samo da dopunim: Poslije duže ili malo žustrije vožnje, prije samog gašenja motora treba ostaviti motor da odradi minut dva u leru ili zadnjih par kilometara odvoziti laganim tempom iz razloga što poslije turbina po gašenju motora nastavlja da se vrti bez podmazivanja što na duži rok može imati oštećenja lopatica turbine i veća oštećenja.
Clapton is God!