P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
- Miki 307
- Aktivan član
- Postovi: 145
- Pridružen/a: 03. ožu 2017, 13:50
- Lokacija: Tešanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 2 puta
P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Nakon kupovine auta jako su škripile prednje kočnice i reko ajde da probam da vidim kako bi to sam mogao uraditi, da ne vozim stalno majstoru i čekam tamo po 2 sata i još na kraju debelo da se naplačam njemu za 2 sata koliko ja moram da radim na poslu 2 dana. Pošto sam neki alat imao kući, uklopijo sam Youtube i našao snimak kako se to menja.
Znači komplet diskova i pločica naručijo sam na E-bayu iz njemačke i sa poštom izašlo me ravno 60 €. Kvaliteta znam da nije baš Ate, koja je bila duplo skuplja ali više mi je bio čeif naučiti se zamjeniti. Pošto je prodavac imao dobar feedback pa reko ajde da uzmem kvaliteta ne može biti baš slaba.
Poteban alat vidi se na slici, velike gedore, četka za struganje rđe, nastavki, 1 džek stend za podmetanje pod karoseriju da je rad osiguran jer traje neko vreme.
Skinemo točak pa najprije moramo odšrafiti debelu čeljust koja pokriva pločice na diskovima.
Stanje starog diska, pločice bile stare neke Trusting marke a cvilile užasno.
Malo mešam slike, jer nisam po redu slikao ali postupak makar da opišem po redu.
Sa gedorom ključ 13, možemo i okastim ključem, prvo odtegnemo 2 velika šarafa koja na zgornjem i spodnjem djelu drže premičnu čeljust na nosačima koja je fiksirana na pestu. Čeljust skinemo i okačimo je najbolje žicom od feder da ne bi visjela svojom težinom od hidraulično crijevo.
Zatim šrafcigerom izmuvamo pločice vani po rupama iznad plehiča vodila koje znaju i da zapeknu za diskove ili u svojim vodilima. Pločice na zgornjem i spodnjem uvcetu moramo izvuči na levu i na desnu stranu sa strane na prema vani. Svaku pločicu na svoju stranu vani. Na sliki se lepo vide plehnata vodila gde idu uvca pločica gde jih drže fiksirane. Ako su vodila dobra ostavimo jih na svome mestu. Ako su polomita ili previše hrđava zamjenimo nova. Ja sam ostavijo stara, jer su bila ok. Na kraju kad zamenimo nove pločice vodila možemo namazati sa mašću da pločice bolje po njima klize levo desno.
Zatim ide teži dijo, na veliku gedoru nataknemo veliki torx T55 nastavak kojim odšraufamo 2 velika torex šarafa koji drže nosač čeljusti. Ta 2 šarafa su jako zategnuta jer oni drži sve (nosač i čeljust ) i tu treba velika sila da ga odtegnemo, najbolje je imati produženu veliku gedoru, ključ za odtezanje točkova (veliki moment ključ za vulkanizere). Ja sam se pošteno namučijo običnom gedorom i jedva sam odtegao.
Kad skinemo i nosač dođemo do samog diska. Njega drže na pestu samo mala 2 šarafa torxa T30. Malom gedorom odšarafimo ta 2 šarafa i možemo da skidamo disk.
Kad skinemo disk moramo malu okruglu površinu pesta da fino obrusimo i našpricamo Wd-om da je površina čista.
Istim redosljedom stavimo novi disk gore i zategnemo nazad malim torx šarafima. Nazad zašarafimo i nosač čeljusti na koje stavimo i nove pločice. Kad uradimo to onda moramo premičnu čeljust staviti preko svega toga i novih pločica. Tad upotrijebimo klješta(može i ona stolarska kao što sam ja) i vratimo cilindar malo unutra da može sjesti preko novih pločica. U tom djelu moramo posudicu za hidraulično ulje prije odšrafiti i malo ulja nekom pumpicom ispumpati vani jer če kad stavimo novi komplet biti ulja više od maksimuma.
Zategnemo nazad prvi nosač čeljusti, jopet moramo zategnuti maksimalno nazad ili moment ključem ako imamo, za ta 2 šarafa inače preporučuje se podmazati i tred lokerom koji ne da da bi se ti šarafi od vibracija odšrafili (plava ili crvena pasta), ali ako i bez toga jako zategnemo nema šanse da se odšarafi. Onda zategnemo i šarafe koji drže premičnu čeljust. Zategnemo točak nazad, spustimo auto sa dizalice i tad mora prvo da napumpamo kočnicu do kraja da sve ljepo sjedne nazad. Upalimo motor i stvar je spremna, provjerimo samo još nivo hidraulićkog ulja da li je između min. i max. Usred svega tog postupka može da se i odzrači zrak iz crijeva hidrauličke tekućine i dospe novo hidraulično ulje ali jer su zato potrebna 2 čoveka to nisam mogao da uradim sam.
Evo sa setom sam napravijo več oko 5 hiljada kilometara, nit više škripi nit ništa, koči dobro tako da sa zamjenom sam zadovoljan a i uvjerijo sam sebe da mogu nešto koristno da uradim i sam. U džepu ostalo i nekoliko novca.
Potebno vreme rada: 60 min.
Novi disk vs. stari
Komentari ili pitanja u vezi zamjene seta poželjni !
Znači komplet diskova i pločica naručijo sam na E-bayu iz njemačke i sa poštom izašlo me ravno 60 €. Kvaliteta znam da nije baš Ate, koja je bila duplo skuplja ali više mi je bio čeif naučiti se zamjeniti. Pošto je prodavac imao dobar feedback pa reko ajde da uzmem kvaliteta ne može biti baš slaba.
Poteban alat vidi se na slici, velike gedore, četka za struganje rđe, nastavki, 1 džek stend za podmetanje pod karoseriju da je rad osiguran jer traje neko vreme.
Skinemo točak pa najprije moramo odšrafiti debelu čeljust koja pokriva pločice na diskovima.
Stanje starog diska, pločice bile stare neke Trusting marke a cvilile užasno.
Malo mešam slike, jer nisam po redu slikao ali postupak makar da opišem po redu.
Sa gedorom ključ 13, možemo i okastim ključem, prvo odtegnemo 2 velika šarafa koja na zgornjem i spodnjem djelu drže premičnu čeljust na nosačima koja je fiksirana na pestu. Čeljust skinemo i okačimo je najbolje žicom od feder da ne bi visjela svojom težinom od hidraulično crijevo.
Zatim šrafcigerom izmuvamo pločice vani po rupama iznad plehiča vodila koje znaju i da zapeknu za diskove ili u svojim vodilima. Pločice na zgornjem i spodnjem uvcetu moramo izvuči na levu i na desnu stranu sa strane na prema vani. Svaku pločicu na svoju stranu vani. Na sliki se lepo vide plehnata vodila gde idu uvca pločica gde jih drže fiksirane. Ako su vodila dobra ostavimo jih na svome mestu. Ako su polomita ili previše hrđava zamjenimo nova. Ja sam ostavijo stara, jer su bila ok. Na kraju kad zamenimo nove pločice vodila možemo namazati sa mašću da pločice bolje po njima klize levo desno.
Zatim ide teži dijo, na veliku gedoru nataknemo veliki torx T55 nastavak kojim odšraufamo 2 velika torex šarafa koji drže nosač čeljusti. Ta 2 šarafa su jako zategnuta jer oni drži sve (nosač i čeljust ) i tu treba velika sila da ga odtegnemo, najbolje je imati produženu veliku gedoru, ključ za odtezanje točkova (veliki moment ključ za vulkanizere). Ja sam se pošteno namučijo običnom gedorom i jedva sam odtegao.
Kad skinemo i nosač dođemo do samog diska. Njega drže na pestu samo mala 2 šarafa torxa T30. Malom gedorom odšarafimo ta 2 šarafa i možemo da skidamo disk.
Kad skinemo disk moramo malu okruglu površinu pesta da fino obrusimo i našpricamo Wd-om da je površina čista.
Istim redosljedom stavimo novi disk gore i zategnemo nazad malim torx šarafima. Nazad zašarafimo i nosač čeljusti na koje stavimo i nove pločice. Kad uradimo to onda moramo premičnu čeljust staviti preko svega toga i novih pločica. Tad upotrijebimo klješta(može i ona stolarska kao što sam ja) i vratimo cilindar malo unutra da može sjesti preko novih pločica. U tom djelu moramo posudicu za hidraulično ulje prije odšrafiti i malo ulja nekom pumpicom ispumpati vani jer če kad stavimo novi komplet biti ulja više od maksimuma.
Zategnemo nazad prvi nosač čeljusti, jopet moramo zategnuti maksimalno nazad ili moment ključem ako imamo, za ta 2 šarafa inače preporučuje se podmazati i tred lokerom koji ne da da bi se ti šarafi od vibracija odšrafili (plava ili crvena pasta), ali ako i bez toga jako zategnemo nema šanse da se odšarafi. Onda zategnemo i šarafe koji drže premičnu čeljust. Zategnemo točak nazad, spustimo auto sa dizalice i tad mora prvo da napumpamo kočnicu do kraja da sve ljepo sjedne nazad. Upalimo motor i stvar je spremna, provjerimo samo još nivo hidraulićkog ulja da li je između min. i max. Usred svega tog postupka može da se i odzrači zrak iz crijeva hidrauličke tekućine i dospe novo hidraulično ulje ali jer su zato potrebna 2 čoveka to nisam mogao da uradim sam.
Evo sa setom sam napravijo več oko 5 hiljada kilometara, nit više škripi nit ništa, koči dobro tako da sa zamjenom sam zadovoljan a i uvjerijo sam sebe da mogu nešto koristno da uradim i sam. U džepu ostalo i nekoliko novca.
Potebno vreme rada: 60 min.
Novi disk vs. stari
Komentari ili pitanja u vezi zamjene seta poželjni !
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5966
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Bravo bravo..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Tom
- Moderator
- Postovi: 2327
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:44
- Lokacija: Bar, Crna Gora
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Vozim: 204, 208, 308
- Motor: 1.6 hdi
- Ima zahvala: 239 puta
- pohvaljen: 467 puta
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Odličan posao, i bravo za trud.
poslato s Jadrana
poslato s Jadrana
204 1.2 b 1972.
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
-
- Početnik
- Postovi: 34
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 02:22
- Lokacija: Tuzla
- Vozim: Peugeot 308
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 0
- Kontakt:
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Svaka cast.
Poslano sa mog SM-T560 koristeći Tapatalk
Poslano sa mog SM-T560 koristeći Tapatalk
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Cestitam na trudu. Cime se vratio kocione klipove na "nulti" polozaj prilikom zamjene plocica?
- Tom
- Moderator
- Postovi: 2327
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:44
- Lokacija: Bar, Crna Gora
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Vozim: 204, 208, 308
- Motor: 1.6 hdi
- Ima zahvala: 239 puta
- pohvaljen: 467 puta
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Dobra primjedba Sale, svi smo propustili to pitanje?
poslato s Jadrana
poslato s Jadrana
204 1.2 b 1972.
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
- Avicii
- Moderator
- Postovi: 5966
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 11:22
- Lokacija: Trebinje
- Vozim: 307
- Motor: 2.0 HDi 79KW
- Ima zahvala: 703 puta
- pohvaljen: 359 puta
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Jedan od nacina:saledoboj je napisao/la:Cestitam na trudu. Cime se vratio kocione klipove na "nulti" polozaj prilikom zamjene plocica?
- Miki 307
- Aktivan član
- Postovi: 145
- Pridružen/a: 03. ožu 2017, 13:50
- Lokacija: Tešanj
- Vozim: Peugeot 307
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 2 puta
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
e baš sa time, vidi se na prvoj slici dole sa alatom - crvena drvena ručka. Ovo je odlično, nisam imao onog pravog alata ali ovo se iskaza još za bolje ! Jako jednostavno vratiti, ne treba sasvim mala sila, ova stolarska stega taman... Kad sam tražijo prikladan alat za to vraćanje, odma mi sinulo da bi moglo i sa time
- Tom
- Moderator
- Postovi: 2327
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:44
- Lokacija: Bar, Crna Gora
- Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
- Vozim: 204, 208, 308
- Motor: 1.6 hdi
- Ima zahvala: 239 puta
- pohvaljen: 467 puta
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Da, logično. Ne bih se sjetio do sjutra.
poslato s Jadrana
poslato s Jadrana
204 1.2 b 1972.
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
208 1.4 hdi X3 2013,4,5
308 1.6 hdi 2017.
ex: 207
- helpdesk1
- Početnik
- Postovi: 2
- Pridružen/a: 22. tra 2017, 12:12
- Lokacija: Sarajevo
- Vozim: Peugeot 508
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 0
Re: P307 2.0Hdi Menjanje komplet prednjih diskova i pločica
Moze i bez nekog specijalnog alata. Klijesta naslonite na disk sa gornje strane tako da je klip cilindra naslonjen na unutrasnju stranu diska. Uzmete jaci srafciger i umetnete ga između prednje strane diska i klijesta i natezete sistemom poluge. Klip ce se lagano vracati. Bitno je nedopunjavati ulje za kocnice prije zamjene plocica jer bi mogao visak iscuriti. Valjda nisam bio konfuzan