Čišćenje dpf filtera

Odgovori
Avatar
mate.barac
Početnik
Postovi: 3
Pridružen/a: 14. srp 2021, 18:46
Ima zahvala: 6 puta
 pohvaljen: 0
garage

Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la mate.barac »

Pozdrav! Potrebni su mi savjeti oko ciscenja dpf filtera, nedavno sam uzeo 3008 2010.g. 2.0 hdi i primjetio sam da mi je potrosnja malo veca nego sto treba biti u međugradskoj voznji, odveo sam auto kod majstora na pregled i dijagnostikom je vidio da je zacepljen filter 100%, preporucio je da se filter skine i ocisti.. i da bi se onda potrosnja trebala smanjiti jer ce manje traziti regeneraciju.. auto mi odlicno radi bez ikakvih smetnji i odlcnu snagu ima. Meni se nikakve lampice nisu palile, cak ni od regeneracije kao da je nije nikako radilo.
Druhi mi majstor kaze da nije potrebno skidati i cistiti da se regeneracija moze pokrenuti na dijagnostici i da ce biti ok, netko kaze na autoput i voziti pod 3000 obrtajima 10ak min, sto je najbolje uviniti.

I jos, da li se moze jos sipati u rezervar neki aditiv uz sipanje goriva ili je sasvim dosta sto on sam sebe dozira?
Avatar
Harun
VIP Član
Postovi: 400
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 16 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la Harun »

Koliko ti je prešao kilometara?

Lampica za samu regeneraciju ne postoji, pošto bi većinu vozača prepalo a i sama regeneracija je napravljena da vozač ne primjeti.

Što se tiče začepljena 100% na dijagnostici iskustveno nekako nije ono tačno, to je neki model koji on sebi računa da bi otprilike znao kada ćebiti pun, rijetko je to tačno. Sam računar gleda samo vrijednosti senzora apsolutnog pritiska, koji ti mjeri na ulazu pritisak i na izlazu pritisak i na osnovu toga vidi koliko je začepljen dpf. Samim time što ti ne gori lampica za dpf potvrđuje moje da računar gleda samo vrijednost pritiska i vi bi isto trebali na dijagnostici, najbolje u vožnji , možeš na uzbrdici jer što je veće opterećenje veći je pritisak na izduvu pa ćeš prije primjetiti velike oscilacije u pritisku.

Regeneracija prisilno dijagnostikom ništa neće postići osim ako ti ne voziš nikada duže od 15tak minuta, znači baš ti je gradska vožnja stani kreni bez imalo kontinuiteta u brzini. Sam dpf i sistem za regeneraciju je napravljen tako da i kada voziš u trećoj brzini recimo ispod 2000 obr/min on će sebi stvoriti uslove za regeneraciju, to radi paljenjem grijača, ubrizgavanjem veće količine goriva, gašenjem egr-a itd. Naravno, puno lakše ide kada ti imaš priliku da voziš autoput i držiš u 4toj na 3000 obr/min ali nije obavezno, njemu je bitno samo da ga voziš nekada i duže relacije i on će sam odraditi.

Aditivi za to ako i postoje su obično bacanje novca, dovoljan je njegov aditiv. Napisat ću za one koji ne poznaju princip dpf filtera. Dakle, njegova svrha je da uhvati krupne čestice koje nastaju u procesu sagorijevanja goriva, to je kod dizela izraženije zbog visokog stepena kompresije samog motora, iako u zadnje vrijeme viđamo to i kod benzin motora. Te čestice se hvataju u dpfu koji je konstrusian tako da ima komore koje idu cijelom dužinom ali su sa jedne strane otvorene a sa druge zatvorene, tako čestice koje uđu ostaju u toj komori. Komore su napravljene od porozne keramike kroz koju izduvni gasovi mogu proći u susjednu komoru koja je otvorena sa suprotne strane. Problem je šta sa tim česticama, one sagorijevaju na temperaturi koja je veća od temperature izduva, tu dolazimo do aditiva koji se dodaje u gorivo i on ne izgara nego ostaje sa česticama u filteru. Njegova uloga je da smanji temperaturu izgaranja tih čestica odnosno čađi na nekih 500 stepeni. Kada računar dobije signal od senzora apsolutnog pritiska i temperature na ulazu započet će regeneraciju i sami proces povećavanja temperature na tih 500 stepeni. To radi primarno mijenjanjem ugla ubrizgavanja goriva kao i količine goriva, manje je glavno ubrizgavanje a veće naknadno, redukuje se količina zraka leptir ventilom, prilagođava se pritisak zraka iz turbine, gasi se egr i pale se grijači. On će sebi dignuti bez obzira na broj obrtaja, njemu je samo bitno da ne stoji u leru ili u režimu kreni stani, naravno ako vozite recimo na 2500 obr/min u cetvrtoj onda neće morati sve ove korake da poduzme da bi postigao temperaturu.
Usput za članove koji su se zapitali zašto greška antipolution fault može biti puno stvari, upravo je ovo razlog, zato što regeneracija zahtijeva puno parametara i aktivaciju raznih dijelova motora pa često je proces regeneracije prvi koji otkrije neki kvar i baš tu grešku izbaci.

Samo čišćenje možeš uraditi kada god želiš, čistio sam ih par i nema problema, očiste se i voze godinama bez da se zaprljaju. Naravno, imaš slučaj kao što je moj gdje nakon drugog čišćenja nije bilo neke promjene ali to je kada je baš začepljen i star ali i tad se može uzeti i izbušiti tankim borerom da ima protoka malo, jest da pati ekologija ali živimo svakako u BiH. Pošto je u tebe 2.0 HDi skidanje je lagano, samo obrati pažnju i označi crijevo pritiska koje je na ulazu a koje na izlazu da ne pomiješaš. Uz to imaš senzor temperature na ulazu koji trebaš izvaditi i paziti da ne oštetiš a ostalo su samo vijci. Kad skineš i rastaviš od katalizatora onda ga natopi nekim sredstvom, eh sad tu možeš probati neke stvari, ja imam konkretno prašak za čišćenje, on dođe u pakovanju od kilogram i koristi se 250grama koje naspeš i napuniš ga vrelom vodom i pustiš da ono rastvara. Ako prolaziš pored Kaknja ili Sarajevo možemo se dogovoriti da ne kupuješ cijelu kutiju od 1kg. Nakon što on odradi svoje trebaš ga isprati dobro vodom, možeš i na samouslužnoj ili ako imaš perač pod pritiskom kod kuće. Keramika je i dosta su tvrdi oni i bar ja nisam imao problema da ga time ispirem. Peri koliko hoćes i sredstva stavljaj koja hoćeš, čuo sam dosta ljudi da su kolom natopili i ostavljali, permetal, tako neka sredstva, samo dobro isperi sa obe strane dpf.
Sljedeći korak ti je najbolje da pustiš da se on sam iscjedi par sati na obe strane, ako imaš vremena neka ga na suncu dan, ja ako žurim ubacim ga u pecaru i dobro naložim vatru da ispari sva voida. Razlog je taj što ako je pun vode ovaj senzor diferencijalnog pritiska će povući vodu i ode 150km (iskustveno govorim). Zato mi je draže nekada pretjerati u sušenju nego da imam taj trošak, naravno možeš ga i pustiti da se dobro ocijedi i da montiraš dpf ali ne staviš crijeva za pritisak i tako ga upališ i da radi neko vrijeme i malo gas daš ali meni je bar draže da se dobro ocijedi sam i onda u pecaru par sati i nema problema.
Još ti samo preostaje dijagnostikom da mu prijaviš da je ubačen novi dpf i trebao bi on da drži još dugo godina.

Ako imaš još pitanja slobodno pitaj, malo je duži post ali neka ima na jednom mjestu sve o dpf filteru. :D
Ovi su korisnici zahvalili autoru Harun za post (ukupno 6):
krajoAviciishekyEnooAmerKobadenismujadzic
Avatar
mate.barac
Početnik
Postovi: 3
Pridružen/a: 14. srp 2021, 18:46
Ima zahvala: 6 puta
 pohvaljen: 0
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la mate.barac »

Hvala na opsirnom odgovoru 😀 presao je 200000, kod mene imani gradske voznje a ima i otvorene od nekih 30min, posto minjos radi dobro, bez gubitka snage odlucio sam ga malo propuhati na autoputu bez ciscenja, ako bi kasnije bilo nekih problema onda bi ga skinuo i ovistio .

Da li se moze atf dodati u gorivo, mene savjetuju da svako 2 mj uspem na pun rezervar0.2 da podmaze dizne i radi naseg loseg goriva?
Avatar
Harun
VIP Član
Postovi: 400
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 16 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la Harun »

Tu otvaraš temu delikatnu na našim prostorima. Ja lično ne vidim potrebu, jest naše gorivo slabijeg kvaliteta ali ta praksa dodavanja atf ulja je zastarjela, sva dizel goriva danas pa i naša imaju obavezne aditive i dodatne propisane normom pod koje spada i podmazivanje. ATF je ulje i da li on može potpuno da sagori ili će baš ono stvarati naslage i koksovanje i da li su njegovi deterđenti loši za neke materijale sistema za dobavu goriva, to je već neka druga tema.
Avatar
StefanMD
VIP Član
Postovi: 962
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:35
Lokacija: Modriča / Doboj
Vozim: 308 SW 2.0 BlueHDi EAT6
Ima zahvala: 102 puta
 pohvaljen: 123 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la StefanMD »

Harune svaka cast na ovom odgovoru, ja iz nekog svog iskustva a i u prici sa drugim ljudima i majstorima, stekao sam utisak da Peugeot upravo zbog tog aditiva i nema problem sa DPF/FAP filterom (govorim o Euro 5 motorima i novijim). Sad, ucestale regeneracije u gradskoj voznji su nesto sasvim realno, ja npr kako sam supruzi uzeo 208icu i nju najvise vozimo po gradu (308SW gotovo da i ne uzimam kad je nesto u blizini) smanjio sam sebi prosjecnu potrosnju i mislim da je to bas jer su sada regeneracije otprilike duplo redje. Zasto to kazem, zato jer ja mogu preko my Peugeot app skontati kad je radio reg po potrosnji goriva, i on otprilike (kod mene) za jedno ciscenje ubrizga otprilike 0.5-0.6 litara goriva vise nego u normalnoj voznji.
Po meni, na tim malo starijim motorima, jedino sto je potrebno s vremena na vrijeme, mozda da kazem jednom u 2-3 mjeseca, zavisno koliko se vozi po gradu, upaliti i voziti auto, zagrijati motor i onda naci negdje 15km otvorenog puta, ubaciti u trecu brzinu i drzati na 4000 obrtaja 10 minuta barem.

ATF bih sipao da vozim auto staro 20g, na iole novija definitivno ne bih.
slika
Avatar
Harun
VIP Član
Postovi: 400
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 16 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la Harun »

Ma puno je 4000 da drzis 10tak minuta pogotovo na našim starijim motorima i napaćenim, ne bi nikome preporučio što se tiče materijala.

Hajde kad smo se dotakli ovako smo mi učeni, dijagram imam negdje ako koga zanima, ali recimo na 3500obr ti ako ga vozis a brzina je 30 km/h on nece moci regeneraciju uraditi, ali ako voziš 70km/h pri 1800 obr on ce moci uraditi, samo je njemu bitno da ima neku konstantniju brzinu koja je 50km/h otprilike i on će odraditi sebi.
Naravno opet kažem, ko ima priliku i osjeti da je počeo regeneraciju neka drži između 2500 i 3000 obr/min da to bude lakše, ali ako voziš neki duži put i otvorene ceste onda možeš i samo normalno da voziš i riješit će on sebe.

Poslano sa mog SM-A505F koristeći Tapatalk



Avatar
StefanMD
VIP Član
Postovi: 962
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:35
Lokacija: Modriča / Doboj
Vozim: 308 SW 2.0 BlueHDi EAT6
Ima zahvala: 102 puta
 pohvaljen: 123 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la StefanMD »

Pa u neku ruku da, ali opet je to bez nekog opterecenja, ne treba uz brdo.
Euro 5 su ipak noviji motori, nisu bas toliko kako kazes napaceni. :green:

Svakako, pozeljna je konstantna voznja i preporucljivo na nesto vise obrtaja. :yes:
Zadnja izmjena: StefanMD, dana/u 19. srp 2021, 01:45, ukupno mijenjano 1 put.
slika
Avatar
slobo2712
Napredan član
Postovi: 208
Pridružen/a: 09. ožu 2018, 17:35
Lokacija: Banja Luka
Vozim: Peugeot 307 1.6 hdi 80KW
Ima zahvala: 35 puta
 pohvaljen: 8 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la slobo2712 »

Ja sam sebi ugradio onu led diodu u retrovizor i tacno znam kad radi regeneraciju.Nisam vjerovao u to ali stvarno bas tad promjeni zvuk motora i upali prvu brzinu ventilatora.Na auto putu regeneracija traje 3-4 min,a u gradu na kreni stani i preko 10 minuta(bar kod mene).
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2452
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 158 puta
 pohvaljen: 291 put
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la mara- »

Mislim da kod novijih auta ovo za obrtaje uopšte nije tačno. Meni i u mjestu radi regeneraciju. Tačno čujem puckanje auspuha vani, osjeti se smrad i vrućina pored točka. I kad to skontam, opet se krenem vozati i kad bude gotovo, prestane da pucka auspuh. Meni je većinom gradska vožnja i uglavnom su male brzine i redovno radi regeneraciju bez problema.
Avatar
Harun
VIP Član
Postovi: 400
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:40
Lokacija: Kakanj
Vozim: Peugeot 307 2.0HDi i 206 2.0HDi
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 16 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la Harun »

Za sve je to što se tiče obrtaja, uradit će on i po gradu, čak i stariji ali ne ako stojiš baš u gužvi stani kreni, tad ne, a po Sarajevu može uraditi nije problem. Gora su mjesta ovako kao Kakanj, manja i kraće vožnje skroz, bezbroj puta mi se dešavalo da počne regeneraciju na minut od kuće.

To što pucketa mi je nepoznato, inače mora da bude neprimjetno za vozača, ne znam jel iko još od kolega to primjetio.

Poslano sa mog SM-A505F koristeći Tapatalk

Avatar
krajo
Iskusan član
Postovi: 882
Pridružen/a: 31. sij 2016, 19:31
Lokacija: Prnjavor
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Vozim: Pežo 308 T9
Motor: 1.6HDI 68kw
Ima zahvala: 160 puta
 pohvaljen: 138 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la krajo »

Recimo , kod sebe još nikako nisam primjetio ,na auto putu, otvorenom putu ili gradu, da auto radi regeneraciju.
Ne znam, ne obraćam pažnju ili se ne primjeti.
Avatar
mara-
Site Admin
Postovi: 2452
Pridružen/a: 22. lis 2015, 20:56
Lokacija: Istočno Sarajevo
Vozim: 308 (T9; 2013–2021)
Motor: 2.0 BlueHDI 110KW
Ima zahvala: 158 puta
 pohvaljen: 291 put
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la mara- »

To sam slučajno primjetio, samo se vani čuje, inače se unutra ne primjeti kad su vrata i prozori zatvoreni.
Avatar
StefanMD
VIP Član
Postovi: 962
Pridružen/a: 24. lis 2015, 01:35
Lokacija: Modriča / Doboj
Vozim: 308 SW 2.0 BlueHDi EAT6
Ima zahvala: 102 puta
 pohvaljen: 123 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la StefanMD »

I kod mene se cuje pucketanje izduva kad ugasim auto nakon regeneracije...
slika
hamza
Napredan član
Postovi: 352
Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:37
Lokacija: Kladanj
Vozim: Peugeot 508
Ima zahvala: 35 puta
 pohvaljen: 33 puta
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la hamza »

StefanMD je napisao/la: 19. srp 2021, 01:46 I kod mene se cuje pucketanje izduva kad ugasim auto nakon regeneracije...
Bas tako i kod mene to pucketanje i smrdi kao da guma gori. Do skora nisam znao sta je to.
A u voznji nekad primijetim regeneraciju, ako se potrefi da drzim nogu na gasu ali umirena noga i konstantna brzina, osjetim trzne malo i bolje povuce i mako postane agresivniji na gasu
Avatar
Ammer
Početnik
Postovi: 2
Pridružen/a: 21. pro 2022, 01:08
Lokacija: Zenica
Vozim: 308 (T7; 2007–2013)
Motor: 1.6 HDI 68kw
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0
garage

Re: Čišćenje dpf filtera

Post Postao/la Ammer »

Pozdrav svima.Imam jedno pitanje narednih dana je hocu da skidam samo dpf i da cistim,inače imam Peugeot 308 1.6 HDI 68 kW.Auto je prvo prijavljivalo gresku risk od paricle filter da bi na kraju usao u Safe mode i upalio gresku motora na displeja,ciscenje mislim raditi nekim hemikalijama its pa me zanima poslije ciscenje mora li odraditi prisilnu regeneraciju .hvala svima
Odgovori

Natrag na “Općenito”