Ciscenje usisne grane - 2.0HDi

Odgovori
Avatar
kemog
Početnik
Postovi: 13
Pridružen/a: 20. srp 2022, 20:00
Lokacija: Sarajevo
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 66 kW
Ima zahvala: 18 puta
 pohvaljen: 3 puta
garage

Re: Ciscenje usisne grane - 2.0HDi

Post Postao/la kemog »

Hvala vam ljudi na savjetima.

Nešto sam uradio, pitanje je hoću li znati vratiti!

Pomenutu cijev sam teškom mukom jedva skinuo, tj. izvukao iz tog uskog prostra, uz velike strepnje od usputnih oštećenja. Ključni moment je bio skidanje alternatora i spuštanje motora malo više ispod linije kačenja desnoga nosača, kako bi se ostvarilo pomjeranje motora što više ka hladnjaku. Bojim se da li sam ugniječio pancir crijeva prema isparivaču AC-a ili im poremetio fiskiranost fitinga, ili ne.
Baksuznu cijev drže dva šarafa: jedan na leđima usisne grane na glavi (aluminij) i jedan tik do ulaza u kompresor turbopunjača (na gornjoj slici dva broja 74). Zaptivenost otvora ove cijevi na ustima kompresora je ostvarena pomoću jedne prsten gumice, poprečnoga presjeka 3-4 mm koja leži u otvoru cijevi.



Uslijedilo je skidanje egr-a i njegovog hladnjaka te njihovo čišćenje zajedno sa ovim plastičnim cijevima.
Nisam upamtio u kojem su položaji bili limeni dihtunzi ispod egr-a i ulaz egr-a na koljeno usisne cijevi pa sam ih postavio, okrenuo po nekom nasumičnom nahođenju. Pokušavao sam odgonetnuti oznaku utisnutoga trokutića pored rupe vijka na oba ta limena dihtunga ali nisam uspio, kao da je neki orijentir.
Prilikom čišćenja vodoravnoga dijela usisne cijevi polomio sam njen tanki dihtung od nekog krhkoga (možda sagorjeloga) materijala pa sam danas nabavio pločicu 10x15 cm klingerita da pokušam iskopirati taj polomljeni dihtunng kroz kojeg bi se gubio pritisak zraka dobijen turbinom turbopunjača.

Nakon strepnje vraćanja kako je sve bilo razmišljam o uzroku pojave te velike količine ulja u plastičnim cijevima filtera i onoga senzora (luft masse meser, kako li već).
Ovdje na forumu sam naišao na trag promišljanja da bi uzrok mogao biti loš PCV ventil na poklopcu glave motora.
Valjda je taj ventil savitljiva, tj. gumena membrana (kao dijafragma) potisnuta čeličnom oprugicom, “federom” u zatvoreni položaj. Ona valjda treba da je zatvorena, a kada se sastave nabijeni pritisak iz kartera i cug iz usisa, ona se povuče ka dole, usprkos opruzi, i propusti taj pritisak, tj. uljne pare ka usisnoj grani kroz crijevče iberlaufa, tj. ka cilindrima, a kada toga nema ona je u gornjem položaju jer je gura opruga, tj. zatvara prolaz ka iberlaufu i spriječava regularno ulje za ventile da prođe kroz iberlauf. Eh, ako ova logika u vezi tog PCV-a ima smisla onda je ta membrana okrutjela i ne lijepi se za prolaz, tj. ne dihtuje te se ulje pojavljuje u plastičnim cijevima.

slika

slika

slika
Ovi su korisnici zahvalili autoru kemog za post (ukupno 2):
AviciiElComandante91
Avatar
sheky
VIP Član
Postovi: 946
Pridružen/a: 21. tra 2017, 22:28
Lokacija: Brcko
Vozim: Peugeot 307sw
Ima zahvala: 800 puta
 pohvaljen: 202 puta
garage

Re: Ciscenje usisne grane - 2.0HDi

Post Postao/la sheky »

Biti će to dobro,akobogda-radio si k'o sebi. Ja sam mijenjao membranu sa oprugom i poklopcem ali na 1.6 hdi. Nisam provjeravao prije/poslije ali mislim da ima efekta...
Ovi su korisnici zahvalili autoru sheky za post:
kemog
wicked red
Avatar
kemog
Početnik
Postovi: 13
Pridružen/a: 20. srp 2022, 20:00
Lokacija: Sarajevo
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 66 kW
Ima zahvala: 18 puta
 pohvaljen: 3 puta
garage

Re: Ciscenje usisne grane - 2.0HDi

Post Postao/la kemog »

Hvala na odgovoru!
Ja sam pokušavao skinuti poklopac glave da provjerim taj PCV ventil u njemu ali nisam uspjeo. Pored njegovih 9 inbus šarafa i senzora bregaste osovine još ga je nešto kočilo pa sam odustao taj dan od skidanja tog poklopca. Valjda je trebalo skinuti i poklopac zubčastoog remena sa strane, a to mi se učini prekomplikovanim pa sam odustao.
Avatar
milos_je
Iskusan član
Postovi: 710
Pridružen/a: 05. sij 2019, 18:59
Lokacija: Bar
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 88kW
Ima zahvala: 345 puta
 pohvaljen: 308 puta
garage

Re: Ciscenje usisne grane - 2.0HDi

Post Postao/la milos_je »

Dobar posao si odradio! Svaka čast na trudu. Što se tiče tih dihtunga za EGR to je i meni bilo malo "zbunjujuće" ali sam ih isto kao ti, vratio po nekom sopstvenom nahodjenju. Doduše, svakako sam ga zatvorio u potpunosti...
Razlikuju nam se motori u nekim sitnicama, moguće do datuma proizvodnje, pa da su neka drugačija rješenja imali. Kod mene ovaj usis na turbini drži šelna i jedan zavrtanj, i sad sam se sjetio te gumice unutra kad si je pomenuo. Takođe nije bilo hladnjaka EGR, samo jedna tanka cijev izmedju..

Poklopac dekla nisam nikad skidao, tako da ne mogu tvrditi kako i šta treba uraditi. A vrlo moguće da je do te membrane.. Provjeri nakon nekog vremena opet kakvo je stanje u usisu.

Poslato s fiksnog pomoću Tapatalk

Ovi su korisnici zahvalili autoru milos_je za post:
kemog
wagon life
Avatar
kemog
Početnik
Postovi: 13
Pridružen/a: 20. srp 2022, 20:00
Lokacija: Sarajevo
Vozim: 307
Motor: 2.0 HDi 66 kW
Ima zahvala: 18 puta
 pohvaljen: 3 puta
garage

Re: Ciscenje usisne grane - 2.0HDi

Post Postao/la kemog »

Naravno, provjerit ću stanje nakon nekog vremena!

Taj nesretni hladnjak je sastavljen od uskih inox cijevi, između 15 i 20, promjera nekih 7-8 mm, kroz koje prolazi izduv, a oko njih je voda iz sistema hlađenja motora.
Bojim se da takav hladnjak prvi strada, tj. zatisne se, zbog takvih cjevčica, pogotovu ako je loše gorivo ili loše sagorijevanje zbog loših brizgaljki goriva... pa izduv biva “teži”, “masniji”.

Miloše, hvala na odgovorima!
Ovi su korisnici zahvalili autoru kemog za post:
milos_je
Odgovori

Natrag na “DIY”