Lav se vraća u Afriku

Doduše, pitanje je koliko je ovo pravi lav, obzirom da je Peugeotov kamionet zapravo francuska verzija kineskog Zhengzhou Nissan Auto Rich New koji je dalje, zasnovan na prvoj generaciji Navare iz 1997. godine
Novi Peugeot Pick Up – kineski automobil u francuskom ruhu Twituj ovo!
Peugeot se ovim modelom vraća na afričko tržište kako bi ubrzao internacionalizaciju svog brenda. Sa prednostima kao što su prostor i oprema, novi Pick Up iz Peugeot-a ispunjava potrebe za veličinom, izdržljivošću i 4X4 pogonom. Namenjen je mušterijama koje zahtevaju automobil za posao, koji je pouzdan u svim prilikama, lak za korišćenje i održavanje, i koji omogućava fleksibilnost između profesionalnih i porodičnih aktivnosti. Takođe, sa ovim modelom, proširuje se i Pick Up segment automobila.
Novi Peugeot Pick Up sa dužinom od 5,08 metara je deo tog segmenta, koji predstavlja 10% ciljanog tržišta, uključujući Severnu Afriku i zapdane zemlje Sahare, gde se proda oko 56.000 automobila godišnje. Na tom tržištu vladaju dizel motori sa 4X4 pogonom i zauzimaju 92% udela.
Ovaj novi automobil oživljava istoriju pick-up segmenta, naročito u Africi, gde se još od 1956. godine prodaju automobili kao što su Peugeot 403 Camionnette-Bâchée, Peugeot 404 Camionnette-Bâchée, i Peugeot 504 Pick-up koji je na tom tržištu opstao sve do 2005. godine kada je proizvedena zadnja serija u Nigeriji.

Robusnost i izdržljivost
Sa visoko postavljenom šasijom i četvrtastim izgledom, novi pick-up iz Peugeot-a poseduje sve osnove pick-up univerzuma. Na sredini prednjeg dela se nalazi maska sa simbolom lava na njoj. Zahvaljujući svojoj jednostavnosti i robusnom dizajnu on predstavlja funkcionalni automobil koji je pouzdan na svim terenima. Kabina i zadnji odeljak su čvrsto pričvršćeni na šasiju i zadnju osovinu, a Yokohama gume dolaze u osnovnom paketu.
Zadnji deo automobila za teret je dugačak 140 cm, a širok 139 cm, i opremljen je kukama za koje se teret pričvršćuje. Zidovi prtljažnika su u potpunosti pokriveni i premazani smolom zbog zaštite. Maksimalna korisna nosivost automobila iznosi 815 kilograma.

Pogon vozila pogodan za sve prilike
Novi Peugeot Pick Up ima pogon koji je adaptiran za njegovo tržište. Dostupan je u 4X4 i 4X2 verziji. Turbo dizel motor zapremine 2,5 litara koji razvija 115 konjskih snaga i obrtni momenat od 280 Nm, je povezan sa manuelnim petobrzinskim menjačem.
Kod verzije sa pogonom 4X2, pogon je povezan sa zadnjim točkovima uzdužnim pogonskim vratilom a diferencijal je smešten na zadnjoj osovini. Naime, kako je prostor za teret smešten iznad zadnjih točkova, što je teži teret, na bolji način se koristi i sam pogon.
Kod 4X4 verzije, postoji poluga preko koje se prebacuje manja količina snage na prednje točkove. To omogućava vozaču da sam izabere kakav mu pogon treba. Zahvaljujući reduktoru, veći obrtni momenat se može primeniti pri veoma maloj brzini kako bi se savladale i najteže prepreke na putu.

Oprema i prostor
Iako su glavne odlike ovog automobila stabilnost i jednostavnost, on nudi i veliki broj opcija koje dolaze u standardnom paketu.
Naime, on poseduje klimu, električne podizače stakla, radio sa CD plejerom i USB port. Za sigurnost i bezbednu vožnju tu je ABS kočioni sistem, vazdušne jastuke i električno podesive retrovizore.
Verzija 4X4 je prepoznatljiva po hromiranim delovima. A što se prostora i udobnosti tiče, ovaj automobil ima više mesta u kabini od svih ostalih u svojoj klasi.
Novi Peugeot Pick Up će se naći u prodaji od septembra 2017. godine.
Saša Stanković
Preuzeto sa:
http://www.vrelegume.rs/test/peugeot-pickup-2018/