Historija Peugeota !
- zulleee
- Iskusan član
- Postovi: 1209
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 00:46
- Lokacija: Srebrenik
- Vozim: Peugeot 407 2.0 HDi
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 4 puta
-
Historija Peugeota !
Historija.
Iako je Pežo u automobilskom biznisu već dugo, njihov ulazak u svet vozila sa točkovima je bio putem bicikla. Arman Pežo je predstavio Pežo ?Le Grand Bi? velosiped 1882. godine i čitav niz drugih bicikala nakon toga. I zaista, Pežoovi bicikli su pravljeni sve do skora, iako su se fabrika automobila i fabrika bicikala razišli 1926. godine.
Arman Pežo se prilično rano veoma zainteresovao za automobile, i nakon susreta sa Gotlibom Dajmlerom i drugima, uverio se u postao je uveren da oni imaju budućnost. Prvi Pežoov automobile (vozilo sa tri točka, na parni pogon) je proizveden 1889, u saradnji sa Leonom Serpoleom. Parna mašina je bila teška i kabasta i zahtevala je dugotrajnu pripremu pre puštanja u pogon, tako da je uskoro napuštena i zamenjena benzinskim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. 1890. godine je nastalo prvo takvo vozilo, pogonjeno Dajmlerovim motorom i imalo je četiri točka.
Usledili su drugi automobile, i dvadeset i devet ih je proizvedeno 1892. godine. Pežo je postao prvi proizvođač koji je stavio gumene točkove na benzinski automobil te godine (puna guma; pneumatici će uslediti 1895. godine). Vozila su još uvek veoma ličila na kočije bez konja i njima se upravljalo putem poluge (kormila).
U 1896. godini su se pojavili prvi Pežoovi motori; više nisu zavisili od Dajmlera. Usledila su dalja poboljšanja; uskoro se motor našao u prednjem delu vozila, pokriven haubom, umesto da bude sakriven ispod vozila, stavljen je volan, i ti modeli su počeli više da liče na moderne automobile.
Pežo je svojoj gami proizvoda dodao motocikl 1903. godine, i od tada se motocikli sa Pežoovim imenom prave do današnjih dana.
1913. godine, Pežo koga je vozio Žil Gu, pobedio je u Indijanapolisu 500. Do te godine, Pežo je proizveo ukupno polovinu vozila koja su proizvedena u Francuskoj. 1916. i 1919. godine, ponovljene su pobede u Indijanapolisu.
Tokom godina 1914-1918, Pežo se okrenuo proizvodnji oružja, i postao je veliki proizvođač oružja i vojnih vozila, od bicikala do tenkova i granata. Nakon rata, proizvodnja automobila se nastavila punom parom; automobil je prestao da bude igračka za bogataše i postao je dostupan mnogima. 1926. godine, međutim, biznis sa biciklima i motociklima se odvojio od Pežooa i formirao Cycles Peugeot ? odeljak koji je konstantno ostvarivao profit i težio da se odvoji od automobilskog biznisa koji je bio podložan usponima i padovima.
1929. godine uveden je Pežo 201, prvi automobil kome su dati brojevi na način koji će postati Pežoovo obeležje ? tri cifre, sa nulom u sredini, registrovani trejdmark Pežooa. To je takođe bio i prvi masovno proizvođen auto sa prednjim nezavisnim vešanjem.
Zatim, kada je usledila Depresija, prodaja Pežoa je opala, ali je kompanija preživala. 1933. godine u pokušaju da povrati uspeh, kompanija je otkrila novu paletu automobila, aerodinamično dizajniranih; sledeće godine, uveden je automobil sa tvrdim krovom koji se mogao sklopiti i uvući, ideja koju je nanovo oživeo Ford Skyliner pedesetih godina, i nedavno Mercedes.
Pežo je dočekao Drugi svetski rat kao fabrika koja je preuzeta od strane Nemaca za njihovu ratnu prozvodnju. Proizvodili su kamione i kombije. Fabrike su bile jako bombardovane.
1974. godine, Pežo je kupio 30% deonica Citroena, i kompletno preuzeo fabriku 1976. godine. Ljubitelji Citroena se žale da su legendarna inovativnost i duh kompanije doživeli pad tim preuzimanjem. Združena roditeljska kompanija je postala PSA grupa, koja je zadržala odvojene identitete obeju marki, ali je delila inžinjerske i tehničke resurse. Grupa je preuzela evropski odeljak Krajslera (koji je ranije bio Rut i Simka), 1978. godine, dok se američki proizvođač automobila borio za opstanak. Preuzete fabrike su bile dotrajale a modeli prevaziđeni i investicije su dovele do finansijskih problema za PSA grupu. Ranih osamdesetih, Pežo je oživeo Talboov znak da bi prodavao ranije Krajsler/Simka modele, pre nego što ih je ugasio 1986. godine.
1983. godine je lansiran popularni i uspešni Pežo 205, koji je uglavnom zaslužan za popravljanje situacije. Usledili su mnogi uspešni modeli vozila.
Pežoovi Brojevi modela
Pežo imenuje modele svojih automobila u formatu x0y; x opisuje veličinu automobila (pa tako i njegovu klasu), dok y opisuje broj modela (što je veći broj modela, to je noviji model). Stoga, Pežo 406 je veći i noviji od Pežoa 305. Ovo opšte pravilo ima svoje izuzetke kao na primer sa y=9, koji je stvoren pre y=5. Drugi izuzetak su neke varijante, kao što je 206 SW, koji je otprile veličine automobila oznake 40y.
Ova tradicija je započeta 1929 lansiranjem modela 201. Svi brojevi od 101 do 909 su zaštićeni kao trejdmarkovi. Iako je 1963. godine Porše morao da promeni ime svog novog kupea 901 u 911, nekim Ferarijima i Bristolima je dozvoljeno da zadrže oznake u Pežoovom stilu. Jedno nepotvrđeno objašnjenje za centralnu nulu je da je na ranim modelima Pežoa, broj bio napisan na tablici na prednjem delu vozila, a da se rupa za kurblu poklapala sa nulom!
Pežo planira da koristi četvorocifreni sistem u budućnosti, sa duplom nulom u sredini. To je isprobano na koncept vozilu 4002. 1007 će koristiti ovaj sistem kada bude lansiran u toku ove godine.
Modeli:
104, 106, 107
201, 202, 203, 204, 205, 206, 207
301, 302, 304, 305, 306, 307, 308, 309
401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408
504, 505, 508
601, 604, 605, 607
806, 807
905
1007
4007, 4008
Bipper
Boxer
Elystar
Elyséo
Expert
Geopolis
J5
Jet Force
Jetforce
Looxor
Ludix
Partner
RCZ
SV 250
Satelis
Speedfight
Speedfight II
Trekker
Vivacity
XP
Iako je Pežo u automobilskom biznisu već dugo, njihov ulazak u svet vozila sa točkovima je bio putem bicikla. Arman Pežo je predstavio Pežo ?Le Grand Bi? velosiped 1882. godine i čitav niz drugih bicikala nakon toga. I zaista, Pežoovi bicikli su pravljeni sve do skora, iako su se fabrika automobila i fabrika bicikala razišli 1926. godine.
Arman Pežo se prilično rano veoma zainteresovao za automobile, i nakon susreta sa Gotlibom Dajmlerom i drugima, uverio se u postao je uveren da oni imaju budućnost. Prvi Pežoov automobile (vozilo sa tri točka, na parni pogon) je proizveden 1889, u saradnji sa Leonom Serpoleom. Parna mašina je bila teška i kabasta i zahtevala je dugotrajnu pripremu pre puštanja u pogon, tako da je uskoro napuštena i zamenjena benzinskim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. 1890. godine je nastalo prvo takvo vozilo, pogonjeno Dajmlerovim motorom i imalo je četiri točka.
Usledili su drugi automobile, i dvadeset i devet ih je proizvedeno 1892. godine. Pežo je postao prvi proizvođač koji je stavio gumene točkove na benzinski automobil te godine (puna guma; pneumatici će uslediti 1895. godine). Vozila su još uvek veoma ličila na kočije bez konja i njima se upravljalo putem poluge (kormila).
U 1896. godini su se pojavili prvi Pežoovi motori; više nisu zavisili od Dajmlera. Usledila su dalja poboljšanja; uskoro se motor našao u prednjem delu vozila, pokriven haubom, umesto da bude sakriven ispod vozila, stavljen je volan, i ti modeli su počeli više da liče na moderne automobile.
Pežo je svojoj gami proizvoda dodao motocikl 1903. godine, i od tada se motocikli sa Pežoovim imenom prave do današnjih dana.
1913. godine, Pežo koga je vozio Žil Gu, pobedio je u Indijanapolisu 500. Do te godine, Pežo je proizveo ukupno polovinu vozila koja su proizvedena u Francuskoj. 1916. i 1919. godine, ponovljene su pobede u Indijanapolisu.
Tokom godina 1914-1918, Pežo se okrenuo proizvodnji oružja, i postao je veliki proizvođač oružja i vojnih vozila, od bicikala do tenkova i granata. Nakon rata, proizvodnja automobila se nastavila punom parom; automobil je prestao da bude igračka za bogataše i postao je dostupan mnogima. 1926. godine, međutim, biznis sa biciklima i motociklima se odvojio od Pežooa i formirao Cycles Peugeot ? odeljak koji je konstantno ostvarivao profit i težio da se odvoji od automobilskog biznisa koji je bio podložan usponima i padovima.
1929. godine uveden je Pežo 201, prvi automobil kome su dati brojevi na način koji će postati Pežoovo obeležje ? tri cifre, sa nulom u sredini, registrovani trejdmark Pežooa. To je takođe bio i prvi masovno proizvođen auto sa prednjim nezavisnim vešanjem.
Zatim, kada je usledila Depresija, prodaja Pežoa je opala, ali je kompanija preživala. 1933. godine u pokušaju da povrati uspeh, kompanija je otkrila novu paletu automobila, aerodinamično dizajniranih; sledeće godine, uveden je automobil sa tvrdim krovom koji se mogao sklopiti i uvući, ideja koju je nanovo oživeo Ford Skyliner pedesetih godina, i nedavno Mercedes.
Pežo je dočekao Drugi svetski rat kao fabrika koja je preuzeta od strane Nemaca za njihovu ratnu prozvodnju. Proizvodili su kamione i kombije. Fabrike su bile jako bombardovane.
1974. godine, Pežo je kupio 30% deonica Citroena, i kompletno preuzeo fabriku 1976. godine. Ljubitelji Citroena se žale da su legendarna inovativnost i duh kompanije doživeli pad tim preuzimanjem. Združena roditeljska kompanija je postala PSA grupa, koja je zadržala odvojene identitete obeju marki, ali je delila inžinjerske i tehničke resurse. Grupa je preuzela evropski odeljak Krajslera (koji je ranije bio Rut i Simka), 1978. godine, dok se američki proizvođač automobila borio za opstanak. Preuzete fabrike su bile dotrajale a modeli prevaziđeni i investicije su dovele do finansijskih problema za PSA grupu. Ranih osamdesetih, Pežo je oživeo Talboov znak da bi prodavao ranije Krajsler/Simka modele, pre nego što ih je ugasio 1986. godine.
1983. godine je lansiran popularni i uspešni Pežo 205, koji je uglavnom zaslužan za popravljanje situacije. Usledili su mnogi uspešni modeli vozila.
Pežoovi Brojevi modela
Pežo imenuje modele svojih automobila u formatu x0y; x opisuje veličinu automobila (pa tako i njegovu klasu), dok y opisuje broj modela (što je veći broj modela, to je noviji model). Stoga, Pežo 406 je veći i noviji od Pežoa 305. Ovo opšte pravilo ima svoje izuzetke kao na primer sa y=9, koji je stvoren pre y=5. Drugi izuzetak su neke varijante, kao što je 206 SW, koji je otprile veličine automobila oznake 40y.
Ova tradicija je započeta 1929 lansiranjem modela 201. Svi brojevi od 101 do 909 su zaštićeni kao trejdmarkovi. Iako je 1963. godine Porše morao da promeni ime svog novog kupea 901 u 911, nekim Ferarijima i Bristolima je dozvoljeno da zadrže oznake u Pežoovom stilu. Jedno nepotvrđeno objašnjenje za centralnu nulu je da je na ranim modelima Pežoa, broj bio napisan na tablici na prednjem delu vozila, a da se rupa za kurblu poklapala sa nulom!
Pežo planira da koristi četvorocifreni sistem u budućnosti, sa duplom nulom u sredini. To je isprobano na koncept vozilu 4002. 1007 će koristiti ovaj sistem kada bude lansiran u toku ove godine.
Modeli:
104, 106, 107
201, 202, 203, 204, 205, 206, 207
301, 302, 304, 305, 306, 307, 308, 309
401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408
504, 505, 508
601, 604, 605, 607
806, 807
905
1007
4007, 4008
Bipper
Boxer
Elystar
Elyséo
Expert
Geopolis
J5
Jet Force
Jetforce
Looxor
Ludix
Partner
RCZ
SV 250
Satelis
Speedfight
Speedfight II
Trekker
Vivacity
XP
- ElComandante91
- Moderator
- Postovi: 3508
- Pridružen/a: 24. lis 2015, 10:46
- Lokacija: Doboj, Beograd
- Vozim: 206
- Vozim: Peugeot 206 ; Citroen C3 XTR
- Motor: 1.4E; 1.4 HDi
- Ima zahvala: 350 puta
- pohvaljen: 235 puta
-