Kako sam i u temi o predstvljanju vozila naveo - naveo bih svoje iskustvo sa mojim pugom. Ovo ce biti svojevrsna priholoska ispovjed pa se nadam razumijevanju za nesto duzi post

Naime, u februaru ove godine odlucio sam se da izvrsim zamjenu auta, umjesto dotadasnje 307 66kw na kojoj se vec javila potreba odredjenih radova (dizne, vjerovatno je jedna samo bila za reparaciju, kompresor klime, nesto na limariji itd) uzmem neko mladje auto.
Moj ukupan budget u to vrijeme je bio 9.500 KM sto - ispostavice se, zapravo nije bila nikakva posebna suma obzirom da nisam imao mnogo boljih (osjetno mladjih i u boljem stanju vozila).
I tako nakon odredjenog perioda trazenja (inace iz Sarajeva sam) i nakon sto sam odustao od jedne 308 2011 godiste, 68kw motor koju mi je covjek nakon sto sam otkrio da su vraceni kilometri davao za 8.400 KM i zbog cega sad zalim, odem da pogledan i ovog sadasnjeg puga.
Auto je prve generacije, obidjem izgleda onako ok, upalim - radi ok, napravim krug - odlicno mi lezi na cesti, sto bi se reklo kao novo. Na satu je 246.000 km ali idem logikom nema veze koliko je stvarno ako je auto u dobrom stanju.
Nakon toga odvucem ga jednom poznatijem majstoru da ga pogleda. U voznji do majstora uocim da mi vuca nije bas najbolja obzirom koji je motor u pitanju. Ili da budem precizniji - odziv na gas. Dakle ide auto ali ti njemu das gas a on onako, hoce nece, nema "lijepljenja" za sjediste sto bih ja ocekivao.
Elem, pogleda njega majstor (za citroene i pugove), nadje samo jednu gresku i to maf senzor ali konstatujemo da je isti iskopcan, skopcamo ga, obrise gresku i vise je ne javlja.
Svi ostali sistemi - turbo, dizne, sta znam, egr, fap, trapovi i sl...nema nekakvih gresaka, sve ok. Ali i on konstatuje da je vuca slabija ali da moze biti bas do mafa i da mu treba vremena da resetuje podatke.
Uz to jedino jos sto je nasao je da mu je neko prckao nesto po softveru, neki podaci nisu bili bas dobri ili sta vec. Ali neka generalna ocjena je da je ok auto.
Vratim se i dogovorim kupovinu za 7.700 KM.
U takvom stanju auto vozim neko vrijeme, u medjuvremenu sredim i taj softver, vsrtim funkciju boarda (50 KM), uradim servise (450 KM) zamjenim podloske dizni i ciscenje dizni (oko 250 KM) tom prilikom mi majstor za dizne kaze da jedna dizna nije njegova (?) ali da moze ici.
Auto onkao malko tvrdo pa odlucim da mu uzmem i 4 ljetne gume na flegama 15kama, dosao na 16kqmq celicnim (400 KM) te napravim i drugi kljuc (zapravo dva kljuca iz temelja za 100 KM).
Naknadno kupim i dva prednja amortizera monroe (koji su sad tvrdi - 160 KM) te izbrusim prednje diskove (50 KM).
Auto i dalje nema neku vucu, a sad sa boardom koji radi vidim i da je nesto veca potrosnja a uz to primjetim i da mi kazaljka brzinomjera ne pokazuje dobru brzinu - ja npr na tempomatu podesim 110 - obrtomjer pokazuje 90 (?).
Nakon par mjeseci meni podje rasti potrosnja dramaticno, po gradu oko 13l po boardu.
I ja tu odlucim da rijesim problem i sa vucom i sa potrosnjom, raspitam se o majstorima u Sa, preporuce mi jednog koji je kao expert za pezoe i ok, ja odvucem njemu.
Nakon odredjenih jednostavinijh provjera koje nisu dale rezultata ostavim ja njemu auto malo duze i on tada takodjer skonta da je ta jedna dizna od modela za 66kw, zamjenimo diznu (150 KM) i nakon toga auto ide duplo bolje. Ne mogu reci 100% kako bi trebalo ali ide vec malo bolje, primi gas, narocito uzbrdo gdje prije nije htio nikako.
Ali avaj, to potraje mozda par dana, auto opet defekt, trese, nema vucu, potrosnja u nebesima. Odvucem, on konstatuje da je elektronika te promjenjene dizne, napravi (30 KM), auto opet ide kao i prije toga, dakle zadovoljavajuce. Pri svemu tome potrosnja nikad nije spala na neku nisku razinu nego je po boardu stalno oko 8,9l.
Par dana nakon te elektronike, ja na autoputu, dizem ga na tempomatu. Na otprilike 110 kmh upali gresku "depollution system faulty" i baci me u safe mod, nece vise od 90.
Nakon gasenja i paljenja auto kao malo bolje ide, u niskim brzinama ali dici ga 100, 110, 120, 130...ma ni pid razno, samo baca u safe.
Javim se ja majstoru i on konstatuje da je turbo prepunio i da ne valja elektroventil. Zamjenimo elektroventil, polovan s rukama 90 KM. Auto opet nece, ide dan dva, kad ga nabijes na malo vecu brzinu opet greska i nece da vuce u vecoj brzini.
Ostavim mu nakon toga auto 6 dana, covjek ga gledao, pravio, mijenjao dijelove...sesti dan zove i kaze vozi ga, nisam napravio (150 KM).
Kaze majstor - sa svacim sam se u zivotu sreo ali zbog tvog sam tablete za smirenje pio. Kaze, htio sam te zvati treci dan i reci vozi ga nekom drugom, ja mu ne mogu nista. Znaci sve sto se moze covjek je mijenjao, maf, egr, elektroventil, testirao ga i u voznji...ali nista, svi parametri u granicama normalnih, fap nije zacepljen, egr radi, turbina radi...ali auto nece brzine i cao.
Sa takvim autom ja odem na more (u albaniju) i vratim se. Greska sve vrijeme gori i svaki put javi onaj DSF. Sveukupno auto je jos i slusalo kako sam se ja brinuo ali npr na odredjenim dijelovima, pogotovu kad je uzbrdica - ma nista, ti njemu gas on nista, samo u manju brzinu, pa onda malo kao dodje sebi pa povuce pa onda opet ti gas a on nista...
Vratim se s mora i odvucem auto drugom majstoru. On ni pet ni sest, bez konsultacije neke ili neceg, skine mi fap i iskljuci egr. Kaze dodji zavrseno.
Ja dodjem, upalim auto, nisam ni sjeo u njega - on opet onu gresku DSF. Reko sta je ovo majstore, ja ga dovukao zbog toga, kaze on nemoguce testirali ga svojutro, handrili, nista se nije palilo. Kaze on hajde sjedi probaj kako ide. Sjedem ja, auto isto doslovno kakvog sam mu ga i ostavio. Kaze on dovuci opet ujutro. Ja mu ga ostavim, zove on poslije da pita jesam li ja saglasan da on stavi nov maf koji kosta 160 KM. Ja njemu kazem jesi li siguran da je do toga jer vec mi je mijenjao covjek, kaze on 100%. Reko stavi.
Poslijepodne ja odem po auto, kaze on nije do mafa bilo. Stavio on, probao, auto isto ide. Kaze on hajde probaj sad auto. Ja sjedem, auto za jedno...pa recimo 30, 40 % bolje. Sad kao i hoce gasa uzbrdo, kao da je malo prodisao.
Ja njemu kazem dobro sta si radio, kaze on uklonio fap, blokirao egr,ocistio turbinu i zamjenio dozator (sve to 300 KM).
Ja kazem da nisam jos bas zadovoljan vucom, kaze on staro je auto, preslo Boga pitaj koliko kilometara, ko zna kakve su dizne itd i kao moze se ono jos praviti ali kosta...
Moj neki zakljucak do kojeg sam naknadno dosao - dzaba mi je skidao fap i blokirao egr, prvobitno skidanje nije dalo rezultata dok nije promjenio i dozator turbine.
Nakon par dana opet pali gresku DSF koja mi i sad gori. Skeniranje pokazuje gresku grijaca, mafa i neadekvatnog punjenja turbine.
Auto i dalje ide zza tih 30, 40 % bolje ali i dalje nekad imam osjecaj bolje a nekad losije.
To je trenutno stanje.
Auto mi se zgadilo. Obecao sam sebi da je ovo posljednji pug kojeg vozim.
Sljedeci je Punto Evo, manje auto ali mladje, moze se naci za relativno male pare oko 7000 KM.
Izvinjavam se na dugom postu, ali imao sam potrebu da se malo psihicki olaksam
